در حال بارگذاری ...

بازی”مهر هفتم” در تالار قشقایی آغاز شد

اجرای نمایش"مهر هفتم"‌ با اقتباس از اثر برگمان به نویسندگی و کارگردانی سعید شاپوری در تالار قشقایی آغاز شد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی این نمایش‌، "مهر هفتم" نمایشی که شاپوری آن را  براساس دیدگاه‌های فلسفی و اعتقادی برگمان، کارگردان سوئدی سینما، به مرگ و دنیای پس از مرگ به صحنه می‌آورد، داستان شوالیه‌ای را بازگو می‌کند که در بازگشت از جنگ‌های صلیبی و در ابتدای ورودش به سرزمین مادری خود با مرگ مواجه می‌شود، مرگ که قصد جان او را کرده با او شطرنج بازی می‌کند و پیشنهاد می دهد در صورت پیروزی شوالیه از جان او بگذرد‌، شوالیه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند و...
این کارگردان با طرح این پرسش که آیا پس از مرگ با جهان دیگری مواجه‌ایم یا نه‌؟ تماشاگر را به سوی فلسفه اعتقادی مرگ و حیات پس از آن می‌کشاند.
 فرزین صابونی، شبنم مقدمی‌، رویا میر‌علمی‌، علیرضا محمدی‌، بهنام تشکر، آذر خوارزمی، احمد لشینی والهام جعفر‌نژاد بازیگران این نمایش هستند که هر روز ساعت 30/20در تالار قشقایی تئاتر‌شهر به صحنه می‌آید.
 کتایون فیض‌مرندی طراح لباس این نمایش است و سپهر گودرزی طراحی صحنه اجرا را به عهده دارد. آرش فصیح دستیار کارگردان این نمایش است‌ و احمد لشینی علاوه بر بازی در این اجرا به عنوان مدیر صحنه گروه را یاری می دهد. مهرداد متجلی و کوروش کلهر نیز عکاسان نمایش هستند.
"مهر هفتم" که نام فیلمی از برگمان‌ کارگردان سوئدی است‌ در حالی از روز سه‌شنبه اجرای خود را در مجموعه تئاتر‌شهر آغاز می‌کند که  در دو سال اخیر به دلایل مختلف امکان اجرای عمومی پیدا نکرده بود.
 تمام اطلاعات این نمایش به همراه عکس‌های آن بر روی وبلاگ آن به نشانی‌: 

www. mohre7ththeatre.blogfa.com

‌قرار دارد.