در حال بارگذاری ...
نمایش خیابانی «غم فراق» برای زائرین اربعین اجرا شد

روایت دُردانه امام حسین (ع) در شلمچه خوزستان

نمایش خیابانی «غم فراق» به کارگردانی کریم عساکره، در پایانه مرزی شلمچه، میزبان نگاه زائرین اربعین حسینی شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، نمایش خیابانی «غم فراق» به کارگردانی کریم عساکره، کاری از هنرمندان خرمشهر، از 10 تا 15 شهریور 1402 در مرز شلمچه، روایت‌گر اسارت اهل‌البیت امام حسین بود.

در این نمایش خیابانی، حسین پوریده، زینب عساکره، ام‌البنین عساکره، سعید عساکره، فاطمه نعیماوی و ابوالفضل عساکره به عنوان بازیگر ایفای نقش کردند.

سایر عوامل نمایش خیابانی «غم فراق» عبارت بودند از حسن عساکره، عباس مطور و جواد سالمی‌پور (موسیقی) و فاطمه نعیماوی (طراح لباس).

در خلاصه نمایش «غم فراق» آمده است: «با نوای سنج دمام جنوبی، سفره حضرت رقیه(ع) برپا می‌شود. در سفره سینی‌هایی که  حاوی عود و بخور و شمع، شیرینی و کلوچه‌های محلی است، روایت‌گر مجلس شهادت حضرت رقیه هستند و ..«.

پنجمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با دبیری مصطفی بوعذار، با حضورگروه‌های شرکت‌کننده از استان‌های کرمانشاه، لرستان، اصفهان، گیلان، آذربایجان شرقی، بوشهر و خوزستان، از ۹ تا ۱۵ شهریور 1402 با حضور ۱۷ گروه نمایشی برگزار شد.




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

نظرات کاربران