در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان از میزبانی جشنواره آیینی و سنتی گفت

محمد رعیت: در عرصه نمایش پیشینه‌ای غنی داریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه این استان در عرصه نمایش پیشینه‌ای غنی و قوی دارد، گفت ما در استان از زیرساخت‌های هنری بسیار خوبی بهره‌مند هستیم که البته آن را کافی نمی‌دانیم و باید در ابعاد کمی و کیفی افزایش پیدا کند.

به گزارش ایران تئاتر، بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی علاوه بر تهران، در استان‌های خراسان شمالی، چهارمحال‌وبختیاری، مرکزی و گلستان هم میزبان بخش‌های متنوع و هنرمندان ملی و بین‌المللی خواهد بود.

بر اساس برنامه‌ریزی و توافقات انجام‌شده میان ستاد برگزاری جشنواره با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، این استان میزبان اجراهای نمایش‌های صحنه‌ای و بین‌الملل بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی خواهد بود.

محمد رعیت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان و قائم‌مقام دبیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی درباره برگزاری این دو بخش گفت: «خیلی خوشحالیم بایت اعتماد دست‌اندرکاران جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی برای سپردن و برگزاری بخش مهم نمایش‌های صحنه‌ای و بین‌الملل در استان گلستان.»

او ادامه داد: «از نگاه و حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور هنری، مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی برای برگزاری این رویداد فاخر تئاتری بسیار ممنونیم.»

رعیت افزود: «استان گلستان در حوزه نمایش پیشینه خوب و قوی دارد و زیرساخت‌های مناسبی نیز در این استان قرار دارد که همین امر باعث شد بخش صحنه‌ای و بین‌الملل جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به استان گلستان بیاید. همه تلاش مان این است که به بهترین شکل ممکن میزبان گروه‌های صحنه‌ای و بین‌المللی باشیم تا شکل اجراها روان‌تر و باکیفیت باشد.»

او ادامه داد: «همه ظرفیت‌های خبری و اطلاع‌رسانی استان برای پوشش هرچه بهتر این رویداد در کنار ما خواهند بود تا عموم علاقه‌مندان از اجراهای جشنواره آیینی و سنتی در استان گلستان باخبر باشند. البته استان گلستان به لطف خدا در برگزاری جشنواره‌های موسیقی نواحی، تئاتر استانی و هنرهای تجسمی جوانان جهان اسلام و...تجربه‌های بسیار خوبی دارد، ما نیز امید داریم این دوره از جشنواره آیینی و سنتی به بهترین شکل برگزار شود.»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان توضیح داد: «با توجه به تأکیدات وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، باید فعالیت‌های هنری، مردمی شود و مردم در کنار هنرمندان در رویدادها مشارکت داشته باشند. خواست جامعه هنری و مردم استان گلستان نیز مبنی بر برگزاری هرچه بهتر این جشنواره است که به لطف پروردگار این میزبانی به بهترین شکل انجام خواهد شد.»

محمد رعیت در پایان صحبت‌های خود در مورد زیرساخت‌های استان گلستان گفت: «ما در استان از زیرساخت‌های هنری بسیار خوبی بهره‌مند هستیم البته به‌زعم ما این کافی نیست و باید این زیرساخت ها در ابعاد کمی و کیفی افزایش پیدا کنند. تالار مرکزی گرگان نیز در حال ساخت است و با پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدواریم این سالن به بهره‌برداری برای حضور هنرمندان برسد.»

گفت‌وگو: علی کیهانی




مطالب مرتبط

آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد

نمایش «گالیله» با سه اجرا 300 میلیون فروخت
آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد

نمایش «گالیله» با سه اجرا 300 میلیون فروخت

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 31 فروردین‌ ۱۴۰3 اعلام شد. طبق اعلام اداره کل هنرهای نمایشی نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور با مجموع 3 اجرا و میزبانی از یک هزار و 382 مخاطب توانست به فروشی معادل 312 میلیون و 300 ...

|

گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری

کاظم نظری با اشاره به عملکرد مثبت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و نبود نگاه شخصی و سلیقه‌ای در بررسی آثار، از پای کار بودن همه مدیران تئاتری سخن گفت.

|

دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده
دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده

سال گذشته ۵ هزار و ۴۲۱ عنوان نمایش روی صحنه رفت، این آمار رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱نشان می‌دهد. تعداد دفعات اجرا و تعداد تماشاگران نیز به ترتیب ۴۷ و ۲۹ درصد رشد داشته‌اند.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی از  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت پیام پر از مهر و محبت تان برای خانواده نجیب و ارزشمند تئاتر نه تنها ایجاد انگیزه دوچندان و مضاعف در آغاز سال جدید شد بلکه مهر تایید آن شورا به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هدایت امور فرهنگی در ...

|

نظرات کاربران