در حال بارگذاری ...

میزبانی پردیس تئاتر شهرزاد از 11 نمایش در ماه مهر

پردیس تئاتر شهرزاد در اولین‌ماه پاییز، با نمایش‌های صحنه‌ای «بنگاه تئاترال»، «عروس فراری»، «جردن جنوبی»، «شقامک»، «نفرین روزالین»، «کابوس‌های آنکه نمی‌میرد»، «پوسیدگی»، «بل و شاهزاده مغرور»، «نیم‌وجبی»، «کابوس‌های شازده اجباری» و «اسکرین شات»، میزبان مخاطبان خواهد بود.

به گزارش ایران تئاتر، پردیس تئاتر شهرزاد در هر دوره اجرایی در کنار آثار اصلی، میزبان نمایش‌هایی موفق از دوره‌های گذشته، نمایش‌های برتر آیینی سنتی و آثار مهم تئاتر کودک و نوجوان نیز می‌شود.

علی نصیریان، «بنگاه تئاترال» و هادی مرزبان

نمایش«بنگاه تئاترال» که ۵۰ سال پیش به نویسندگی و کارگردانی علی نصیریان روی صحنه رفته بود، از ۹ مهر به کارگردانی هادی مرزبان به پردیس تئاتر شهرزاد می‌آید.

«بنگاه تئاترال»، حال و هوایی تخت‌حوضی دارد و یک نمایش فولکلور قدیمی و ایرانی است. در این اثر که از قصه‌های کهن است، پهلوانی جوان به وسیله شخصیتی به نام وروره جادو طلسم شده و در خواب فرو می‌رود و دخترک عاشق داستان تصمیم می‌گیرد طلسم را نابود و جوان را از خواب بیدار کند.

در این نمایش، مجید مظفری، علی فتحعلی، رسول نجفیان، داود فتحعلی‌بیگی، محمود بصیری، هادی عطایی، سامان تیرانداز، آیه قبادیان، کوروش رخشنده، محمدرضا میرحسینی، حاتم میرزایی، علی یارلو، مهراد ابریشم‌کار، نگار مقدسی، آرزو صراف، لیدا معتمد، زهره رستگارمقدم و جمعی دیگر از بازیگران، به ایفای نقش می‌پردازند.

مسعود والا، تهیه‌کنندگی این اثر نمایشی را به عهده دارد که از ۹ مهر ساعت۲۱:۳۰ در سالن شماره ۱ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

عبدلی و اوستا به دنبال «عروس فراری»

بعد از سال‌ها، ۲ چهره دوست‌داشتنی عبدلی و اوستا که در برنامه‌ای طنز به نقد مسائل اجتماعی می‌پرداختند، در تئاتر «عروس فراری» کنار هم قرار گرفتند.

نمایش «عروس فراری» به نویسندگی و کارگردانی جواد انصافی که از سوم مهر در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود، داستان دختری است که قرار است به عقد پیرمردی در بیاید و ...

امیرمحمد انصافی، امیرحسین انصافی، رضا معراجی، فرشته اعظمی، هیلا رضاییان، شیرین کاشفی و زهرا غفاری از دیگر بازیگران این اثر نمایشی هستند.

این نمایش از سوم مهر در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد، ساعت ۲۱:۱۵ روی صحنه می‌رود.

تقابل ۲ نسل باهم در «جردن جنوبی»

نمایش «جردن جنوبی» به نویسندگی وکارگردانی شایان مستوفی، از سوم مهر در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

این نمایش، برداشتی آزاد از نمایش «آدیداس»، نوشته مهدی ضیاچمنی است و از تقابل دو نسل باهم شکل گرفته و در ژانر کمدی-اجتماعی است.

سپهر جاویدیان، ابوالفضل ‌حضرتی، علیرضا ‌محمدنژاد، اسحاق طاهری، نیما امامی، شایان ‌مستوفی و رضا ‌شفائی، بازیگران نمایش «جردن جنوبی» هستند.

این نمایش از سوم مهر هر شب ساعت ۱۸ در سالن شماره ۳، میزبان تماشاگران خواهد بود.

قصه مستقل شدن چند جوان در «شقامک»

نمایش «شقامک» به کارگردانی سلمان سامنی از سوم مهر در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.

«شقامک» به تهیه‌کنندگی محمود چناری و رسول احمدی و نویسندگی و کارگردانی سلمان سامنی، از سوم مهر ساعت ۲۰:۱۵ در سالن ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

مهدی رضایی، لیلی صبری، کامران طاهری، رسول احمدی و المیرا صارمی، بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه داستان نمایش «شقامک» آمده است: «چند جوان تحصیل کرده در حوزه‌ علوم انسانی تصمیم گرفته‌اند مستقل باشند، چرا که خیال می‌کنند استقلال مالی مقدمه‌ استقلال فکری است. آنها در ادامه تلاش می‌کنند برای رسیدن به هدف‌شان شاغل شوند اما ...»

روایتی از عاشقانه رومئو در «نفرین روزالین»

نمایش «نفرین روزالین» به نویسندگی و کارگردانی مسعود طیبی، از ۵ مهر در سالن شماره ۴ (بوتیک تئاتر ایران) به صحنه می‌رود.

مسعود طیبی، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر، ششمین اقتباس خود از آثار ویلیام شکسپیر را با عنوان «نفرین روزالین» در سالن سه‌سویه پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌برد.

در توضیح «نفرین روزالین» که اشکان درویشی تهیه‌کنندگی آن را به عهده دارد، آمده است: «این اثر نمایشی، روایتی از عاشقانه فراموش شده رومئو را به تصویر می‌کشد، نفرینی که سایه غم آن ، رومئو و ژولیتِ شکسپیر را به ناکامی رساند.»

در این نمایش اقتباسی، کیوان بهرامی، روژین پناهی، محمد جواد شیخ و یگانه محمدی ایفای نقش می‌کنند.

هفته پایانی «کابوس‌های آنکه نمی‌میرد»

نمایش «کابوس‌های آنکه نمی‌میرد» به کارگردانی نادر فلاح، بعد از ۱۳۰ اجرا همچنان با استقبال تماشاگران در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

این نمایش که با همراهی بازیگران و هنرمندان جوان تئاتر در سالن شماره ۱ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود، به مرور تاریخ و زندگی علی‌اکبر دهخدا در فضایی وهم‌آلود و کابوس‌گونه می‌پردازد.

این نمایش به مدت یک ساعت و ۴۰ دقیقه هر شب ساعت ۱۹ در سالن شماره ۱ روی صحنه می‌رود.

نادر ‌فلاح، علیرضا ‌اخوان، فرزانه ابوالهادی، فائزه آبزن، محمدحسین ‌اسحاقی، فاطمه پاسبان، سعید ‌پارسا، هادی ‌تک ‌زارع، ایرج ‌حیدری، احمد ‌خان‌محمدزاده، محمد ‌درستکار، محمد ‌سپهری، امیر ‌شربتی، علی ‌شیرپی، محمد کرمی، احسان ‌مهدی‌زاده، امیرحسین ‌نادری، سینا ‌نداف، حامد ‌نوبخت، مهدیه سلیمانی، الینا زکی‌زاده، پرنیا ‌عسکری، مجتبی ‌چاوشیان، محمدمهدی ‌مقدم، محمد ‌رضایی، مهدی ‌گل‌افزون، امیر محمد ‌شجاعی، نیکی نازکرمانی، مه‌لقا جوادی‌نژاد، زینب ‌اسماعیلی، مهدی جعفری بازیگران این اثر نمایشی هستند. علاقه‌مندان به تماشای نمایش «کابوس‌های آنکه نمی‌میرد» می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال بلیت این اثر را تهیه کنند.

«پوسیدگی» و ۴ اپیزود با روایت مهتاب نصیرپور

نمایش «پوسیدگی» به نویسندگی و کارگردانی رضا قنبرزاده فرید نیز هر شب ساعت ۱۹ در سالن شماره ۳ تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

این نمایش به سیاق آثار قبلی این کارگردان، نمایشی اجتماعی است و در چهار اپیزود و با روایت مهتاب نصیرپور با خط‌های باریکی به یکدیگر متصل می‌شود.

در نمایش «پوسیدگی»، نازنین میهن، محمدرضا حیدری، کیمیا خلج، نیما هاشمی‌سرشت، مهسا محمدکاظم، هدیه حسینی‌نژاد و مسیحا احمدزاده به ایفای نقش می‌پردازند.

تهیه‌کننده این نمایش، سعید طالب‌زاده و مشاور هنری کارگردان، پژمان دادخواه است.

«فیشرآباد و دو داستان دیگر»، «به من میگن مک کنا» و «تنیدن» از نمایش‌های قبلی این کارگردان است.

آثار موفق تئاتر کودک در شهرزاد

آثار موفق تئاتر کودک و نوجوان، مهر امسال در تئاتر شهرزاد اجرا می‌شوند. این ۲ نمایش، از قصه‌های خاطره‌انگیز است که هر روز ساعت ۱۶ و ۱۷ در سالن ۳ تئاتر شهرزاد به اجرا درخواهد آمد.

نمایش «نیم وجبی» به کارگردانی علیرضا دهقانی، با استفاده از شیوه اجرایی زنده و عروسکی، هر روز ساعت ۱۶ در سالن شماره ۳، میزبان مخاطبان است.

ایده اصلی این نمایش، مبتنی بر معرفی راهکار حل مشکل برای کودکان است؛ قهرمانی که برای کمک به اهالی آبادی با استفاده از عقل و هوش به جنگ دیو می‌رود. این نمایش، اقتباسی آزاد است از داستان کهن «حسنی به جنگ دیو می‌رود» اما این بار قهرمان، دختری کوچک است.

نمایش شاد و موزیکال «بل و شاهزاده مغرور» به کارگردانی علیرضا دهقان، مناسب کودکان ۴ سال به بالا است که ماه مهر، هر روز ساعت ۱۷ در سالن شماره ۳ میزبان تماشاگران است.

داستان نمایش درباره شاهزاده‌ای مغرور و بدخلق است که در قصری زیبا زندگی می‌کند و در شبی توفانی با جادوگری که به قصر پناه آورده روبه‌رو می‌شود اما شاهزاده او را به قصر راه نمی‌دهد.

این نمایش بر اساس انیمیشن «دیو و دلبر»، به نویسندگی ماندانا عبقری و بازی فریبا خلیلی، دیار باغی، لیلا احمدی، محمدرضا لطفی، بهار حسین‌زادگان، ماندانا عبقری روی صحنه می‌رود.

«شازده اجباری» در شهرزاد

«کابوس‌های شازده اجباری» که برداشتی آزاد از «شازده احتجاب»، اثر هوشنگ گلشیری است، به نویسندگی و کارگردانی افشین زمانی هر شب ساعت ۱۸:۴۵ در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.

«کابوس‌های شازده اجباری» به کارگردانی افشین زمانی بعد از «هاری یا مردی که به هنگامه تولد، هر ۲ دستش پر از خون بود» که سال گذشته در تئاتر شهرزاد روی صحنه رفت، بخشی از یک سه‌گانه است. این سه‌گانه بر مبنای کاراکترهای تاریخی ایران نوشته شده است.

پیمان ‌محمدی، محمد ‌سعادت، مبینا سلیمان‌فلاح، امیرحسین ‌نعیمی، نجمه ‌نصیری، مهسا ‌ظهیری، فرانک ‌افتاده‌حال، سحر ‌دیده‌ور، پریسا ‌ملک‌محمودی، سلمان ‌ذنوبی، پارسا ‌فارسی، امیرمحمد ‌عمورضا، حمید ‌قیاسی‌فر و یلدا ‌میرزاخانی، بازیگران این اثر نمایشی هستند.

«اسکرین شات» و محتویات تلفن همراه در شهرزاد

نمایش «اسکرین شات» به طراحی و کارگردانی امیر عباسی، هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

نمایش «اسکرین شات» به نویسندگی و تهیه‌کنندگی سامان شمس و طراحی و کارگردانی امیر عباسی، هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در سالن ۳ پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.

امیرحسین رضازاده، حامد آرامی، امیرحسین همایونی، ستاره فلاح‌فرد، سحر قلباربند، حسین جاهد، رومینا کوهزاد و مرضیه ابراهیمی، بازیگران «اسکرین شات» هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «فرض کنید در یک دورهمی، در کنار همسر و دوستانتان، مجبور شوید تمام محتویات تلفن همراهتان را با صدای بلند بخوانید.»




مطالب مرتبط

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» که به ماجرای بمب‌گذاری عاشورای 73 در حرم مطهر امام رضا(ع) می‌پردازد، در روزهای ابتدایی اردیبهشت، میزبان مخاطبان زنجانی شد و در ادامه در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های این شهر هم اجرا خواهد شد.

|

نظرات کاربران