در حال بارگذاری ...

اجرای اثری از جی. بی. پریستلی در لندن

یکشنبه ۲۲ شهریورماه مصادف با تولد نمایشنامه‌نویس انگلیسی، جان بوینتن پریستلی است. او در سال ۱۹۵۸ یکی از بنیان‌گذاران کمپین ضد سلاح‌های هسته‌ای بود و با نگارش‌ اولین رمان خود در سال ۱۹۲۹ جایزه جیمز تایت را از آن خود ساخت.

به گزارش سایت ایران تئاتر،‌ معروف‌ترین نمایشنامه پریستلی با نام "بازرس‌ زنگ می‌زند" که اولین بار در سال 1945، در مسکو به صحنه رفته، از 31 شهریور به کارگردانی استفان دالدری و با بازی نیکولاس وودسن در تئاتر نوولو لندن به نمایش در خواهد آمد. طراحی صحنه و لباس این اثر بر عهده یان مک نیل بوده و استفان واربک موسیقی آنرا تنظیم می‌کند.
دالدری اولین بار این اثر را یک سال پس از نگارش‌ در وست اند به صحنه برد و پس از آن بارها در برادوی و تئاترهای مختلف دنیا اجرا شد. از آن زمان تاکنون 4000 بازیگر در آن به ایفای نقش پرداخته اند و 19 جایزه بزرگ همچون جوایز تونی و اولیویر را از آن خود ساخته است. اجرای "بازرسی‌ زنگ می‌زند" در تئاتر نوولو 23 آبان به کار خود پایان خواهد داد.
گفتنی است‌ اجرای دیگری نیز از این اثر از 10 تا 19 مهرماه به کارگردانی جورج اسپیلان در تئاتر پوسوم پوینت پلیرز واقع در استانی در جنوب شرقی انگلیس به صحنه می‌رود.

مینو میرشاه ولد