در حال بارگذاری ...
پیام سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان

جشنواره شهروند لاهیجان، ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی را ترویج می‌کند

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان را رویدادی دانست که باعث ارتقاء ارزش‌های اصیل جامعه، ترویج مولفه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی، مبانی زندگی اجتماعی و اصول شهرنشینی می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، عبدالرضا علی‌پناه، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

«خداوند زیباست، زیبایی آفریده و زیبایی را دوست دارد.
تئاتر، هنری فاخر است که با نمایش حقایق زیستن به روی صحنه، نگاهی دیگر از زندگی اجتماعی و فردی را روایت می‌کند و می‌کوشد تماشاگر را برای چگونه بهتر زیستن، به تأمل وادارد.
اثرگذاری تئاتر، در رویکرد مردمی آن است و در صورتی‌که مردم با آن ارتباط برقرار کرده و در پیوند با مردم باشد، می‌تواند به عنوان آیینه‌ حیات جمعی و یک الگو، مطمح نظر قرار گیرد.
در این میان، جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان که اینک دوازدهمین دوره خود را تجربه می‌کند، توانسته با شعار «شهر امن و پویا، جامعه‌ای پرامید و کارا»، ارتقاء ارزش‌های اصیل جامعه و ترویج مولفه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی و مبانی زندگی اجتماعی و اصول شهروندی را با جلب مشارکت شهروندان، هنرمندان و نهادها دنبال کند.
معتقدم تئاتر خیابانی، فضایی مناسب برای مشارکت جویی عمومی در فرآیندِ توسعه‌ فرهنگی است و آن هنگام که دغدغه‌هایی همچون نقش شهروندان در عینیت بخشیدن به شعار سال، بهبود کسب و کار، هویت‌سازی ایرانی، تقویت سرمایه انسانی، بالا بردن سطح اعتماد دولت و ملت، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حفظ محیط زیست، فضای سبز، اموال عمومی، مدیریت زباله و پسماند و مشارکت مسئولانه در صرفه‌جویی منابع انرژی را با آفرینش‌های هنری اهالی تئاتر و در قالب هنر نمایش به مخاطب عرضه می‌کند؛ جلوه‌های زیبایی از تعالی انسانی را متعین می‌سازد.
با اغتنام از فرصت، ضمن قدرشناسی از همکارانم در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، انجمن هنرهای نمایشی ایران و اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارج‌گذاری به تلاش‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان، از همه دست‌اندرکاران برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به‌ویژه آقای محمدعلی صادق‌حسنی دبیر دلسوز اجرایی این دوره از جشنواره کمال تشکر و امتنان را دارم.»

دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند به دبیری رضا زنده‌دل، 19 تا 22 مهر سال 1402، توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، شهرداری لاهیجان، انجمن هنرهای نمایشی ایران و مجموعه‌های استانی در شهر لاهیجان برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

مرور پیامدهای فردی و اجتماعی زندگی معلولان در «روز تولد من»
در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

مرور پیامدهای فردی و اجتماعی زندگی معلولان در «روز تولد من»

صادق حسین‌زاده، کارگردان نمایش خیابانی «روز تولد من»، این اثر را در ژانر اجتماعی و روایتی از پیامدهای فردی و اجتماعی معلولان دانست.

|

نظرات کاربران