در حال بارگذاری ...

اعلام عناوین نمایش‌های پذیرفته شده بخش کودک و نوجوان و عروسکی

اسامی نمایش‌های پذیرفته شده بخش کودک و نوجوان و عروسکی هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی اعلام شد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی، آثار نهایی پذیرفته شده در بخش کودک و نوجوان و عروسکی جشنواره تئاتر رضوی توسط هیات انتخاب این بخش متشکل از شهرام کرمی، عادل بزدوده و محمد رضا کوهستانی معرفی شدند.
عناوین نمایش‌های پذیرفته شده این بخش به این ترتیب است:‌"سمن ناز و پیر مهر" نوشته مسعود ملک یاری و کارگردانی مشترک ملک یاری و وحید شاکری از تهران، "چولی قیزک" نوشته محمد برومند و کارگردانی منیژه امیر یوسفی از تهران، "خواب‌های طلایی نوشته و کارگردانی رجبعلی فلاح از قائمشهر، "شصت عروسان سیاه" نوشته محسن رحمانی و کارگردانی نازیلا نوری شاد از تهران، "پرنده‌های قفسی" نوشته و کارگردانی امیر مشهدی عباس از تهران، "کی میخونه لالایی" نوشته و کارگردانی محسن عظیمی‌پویا از اراک، "ارسی‌ها" نوشته و کارگردانی مشترک سمیه گلباز و داود بختیاری از تهران، "بزرگ مهربان" نوشته‌ و کارگردانی سعید موحدی از بندرعباس، "کفتر طلا" نوشته ‌و کارگردانی رضا جو شعار از بندرعباس.
بر این اساس نمایش‌های‌‌"جیکی جیکی ننه خانم" نوشته‌ و کارگردانی محمد برومند از مشهد، "صدای من کجاست" نوشته حمید قلعه‌ای و کارگردانی جواد رحیم زاده، "پرنده زائر" به کارگردانی سوسن رحیمی از تهران منوط به بازبینی مجدد شدند.


کوروش زارعی: تئاتر رضوی می‌تواند مردم را با تئاتر آشتی دهد
جشنواره تئاتر رضوی می‌تواند مردم را با تئاتر آشتی دهد زیرا خاستگاه آن، همان چیزی است که در دل این مردم وجود دارد، دغدغه آن‌هاست و با زندگی آن‌ها نیزعجین شده است.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، کوروش زارعی، بازیگر و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با روابط عمومی هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی، با بیان این مطلب ‌گفت: جشنواره تئاتر رضوی بعد از شش دوره برگزاری توانسته‌ جایگاه خود را بین اهالی تئاتر پیدا کند و به تثبیت برساند، اما نباید شرایطی به ‌وجود آید که تنها هنرمندان خاصی در این جشنواره حاضر شوند.
وی افزود: برگزارکنندگان جشنواره باید شرایطی را فراهم کنند که این جشنواره در میان هنرمندان حرفه‌ای نیز نفوذ کند و مسوولان سیاست‌گذاری‌هایی انجام دهند تا همه هنرمندان تئاتر در این جشنواره حضور یابند.
زارعی اظهار کرد: برگزارکنندگان جشنواره تئاتر رضوی باید شرایط تولید یک اثر حرفه‌ای را در جشنواره ایجاد کنند، بودجه مناسبی برای آن در نظر بگیرند و به چنین کارهایی اجراهای ویژه اختصاص دهند، تا هم در حوزه نمایش شاهد آثار فاخری باشیم و هم این که مخاطبان‌، کارهای حرفه‌ای را ببینند و در نهایت مقصود مسوولان از برگزاری جشنواره که همان اشاعه فرهنگ مذهبی و رضوی است، حاصل شود.
وی با اشاره به رشد کمی‌ و کیفی جشنواره گفت: قطعا این جشنواره رشد کمی و کیفی قابل ملاحظه‌ای داشته‌ البته از نظر کیفی باید تلاش ‌کرد که جشنواره بیش از این، دارای شأنیت حرفه‌ای شود و بزرگان تئاتر کشور نیز در آن حضور پررنگ‌تری داشته باشند.
این کارگردان تئاتر سطح کیفی آثار حاضر در جشنواره تئاتر رضوی را خوب ارزیابی کرد و اعلام داشت: باید با سیاست‌گذاری درست مسوولان برگزار کننده جشنواره، شاهد باشیم که تمامی آثار حاضر در جشنواره تئاتر رضوی کیفیت مطلوبی داشته باشند و نسبت به دوره‌های گذشته، بالنده‌تر و پویاتر شوند.
وی همچنین به نقش جشنواره تئاتر رضوی در فعال شدن گروه‌های تئاتر شهرستان اشاره کرد و افزود: همه جشنواره‌‌ها طیفی از هنرمندان تئاتر شهرستان را معطوف به خود می‌کند که جشنواره تئاتر رضوی نیز از این قاعده مستثنی نیست اما موضوعی که در این جشنواره به آن پرداخته می‌شود، باعث شده تا هنرمندان به سبب ارادت و لطف خود، آثار بهتری نیز تولید کنند.
زارعی به مسئولان برگزار کننده جشنواره پیشنهاد کرد:  می‌توان از کارهای برتر جشنواره در هر سال، رپرتواری تهیه‌ و آن‌ها را در شهرستان‌های مختلف به نمایش درآورد؛ یا شرایطی فراهم شود که گروه‌های برتر بتوانند در شهرستان‌ها هم به روی صحنه بروند تا ضمن آشنایی بیشتر مردم با جشنواره تئاتر رضوی، تئاتر کشور نیز رونق پیدا کند.
وی یکی از محاسن جشنواره تئاتر رضوی را آشنا کردن مردمی که مخاطب تئاتر نیستند، با این هنر دانست و اظهار کرد: یکی از راهکارهای مهم برای نجات تئاتر کشور این است که آثاری تولید شود که متعلق به مردم باشد و به عبارتی مردم بتوانند موضوعات مورد علاقه خود را در آن ببینند که خوشبختانه جشنواره تئاتر رضوی توانسته‌ چنین کاری را انجام دهد.