در حال بارگذاری ...
کاظم نظری در حاشیه جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» مطرح کرد

پیشنهاد برگزاری یک رویداد هنری با موضوع «چای ایرانی» در لاهیجان

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «شهروند» به مدیران شهری و فرهنگی استان گیلان و شهر لاهیجان پیشنهاد داد تا با اتکا به ظرفیت ارزشمند صنعت چای این منطقه برای برگزاری یک رویداد فرهنگی هنری برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دهند.

به گزارش ایران تئاتر، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر لاهیجان و دیگر مدیران فرهنگی و شهری این شهر در حاشیه برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «شهروند» لاهیجان دیدار کرد.

نظری ضمن قدردانی از برگزاری باکیفیت این رویداد نمایشی در استان گیلان گفت: «برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان معرف قابلیت‌های ارزشمند فرهنگی و هنری این شهر زیبا و هنرمندان فعال تئاتر این منطقه بود که خوشبختانه امسال شاهد برگزاری موفقیت‌آمیز دوازدهمین دوره آن هستیم.»

او افزود: «یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند در کنار برگزاری این رویداد نمایشی به‌واسطه یک برنامه‌ریزی جامع و البته حمایت همه‌جانبه استانداری گیلان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، شورای شهر لاهیجان، شهرداری و سایر مجموعه‌های دیگر موردنظر قرار گیرد، اضافه کردن یک پیوست فرهنگی به صنعت ارزشمند چای و همچنین موقعیت گردشگری این منطقه است که می‌تواند دربرگیرنده ارزش‌های بسیار فراوانی باشد.»

مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: «آنچه پیشنهاد کردم می‌تواند شروع یک حرکت ارزشمند فرهنگی برای توسعه صنعت چای ایرانی با ابزار هنری در دنیا باشد. کما اینکه در این زمینه کشورهای صاحب صنعت چای هم می‌توانند با محوریت و مرکزیت لاهیجان در یک رویداد فرهنگی هنری که محور اصلی آن چای و صنعت گردشگری این منطقه است، حضور پیداکرده و به ارائه آثار فرهنگی و هنری خود در این زمینه بپردازند. شرایطی که هم موجب نشاط و پویایی و هم آغاز جریان ارزشمندی در بخش‌های هنری این شهر زیبا خواهد شد.»

نظری در پایان گفت: «آنچه پیشنهاد دادم، به‌واسطه حضور هنرمندان و مدیران دلسوز لاهیجانی می‌تواند آغازگر جریانی مفید و ثمربخش برای توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه با یک برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند باشد. فرایندی که امیدوارم روزی شاهد تحقق آن باشیم.»

دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» نوزدهم تا بیست‌ودوم مهر سال 1402 با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، شهرداری لاهیجان، انجمن هنرهای نمایشی ایران و مجموعه‌های دیگر در شهر لاهیجان برگزار می‌شود.

بوستان بعثت، محوطه بیرونی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان، محوطه گردشگری «استخر»، بوستان رفتگر، بوستان هنر، بوستان گل‌ها ازجمله اماکنی هستند که در طول برگزاری این جشنواره میزبان گروه‌های شرکت‌کننده در بخش رقابتی و بخش کودک خواهد بود.




مطالب مرتبط

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند
مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت «هفته هنر انقلاب اسلامی» در پیامی نوشت هنر انقلاب کوشید برای اصالت روح و‌ مضامین هنری، تجلی صورت و شکل نیاز بیابد و فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد سازد.

|

گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری

کاظم نظری با اشاره به عملکرد مثبت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و نبود نگاه شخصی و سلیقه‌ای در بررسی آثار، از پای کار بودن همه مدیران تئاتری سخن گفت.

|

دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده
دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده

سال گذشته ۵ هزار و ۴۲۱ عنوان نمایش روی صحنه رفت، این آمار رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱نشان می‌دهد. تعداد دفعات اجرا و تعداد تماشاگران نیز به ترتیب ۴۷ و ۲۹ درصد رشد داشته‌اند.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی از  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت پیام پر از مهر و محبت تان برای خانواده نجیب و ارزشمند تئاتر نه تنها ایجاد انگیزه دوچندان و مضاعف در آغاز سال جدید شد بلکه مهر تایید آن شورا به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هدایت امور فرهنگی در ...

|

نظرات کاربران