در حال بارگذاری ...

هشت نمایش در تئاتر شهر روی صحنه است

برنامه اجراهای تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر در هفته آخر مهر با میزبانی از هشت نمایش صحنه‌ای و محیطی، اعلام شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی تئاتر شهر، در دور جدید اجراهای مجموعه تئاتر شهر، در هفته آخر مهرماه 1402 هشت نمایش در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه و کارگاه نمایش و کافه‌تریای اصلی روی صحنه است.

در تالار اصلی،‌ نمایش «پدر» نوشته فلوریان زلر و کارگردانی آروند دشت‌آرای، از 17 مهر، ساعت 18:30 با مدت‌زمان 80 دقیقه، قیمت 200 و 100 هزار تومان در سالن اصلی به صحنه رفته است. رضا کیانیان،‌ مارین ون هولک، سعید چنگیزیان، سوگل خلیق، بهزاد کریمی و پریسا شاه‌ولیان در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
نمایش «پدر» تجربه‌ای دردناک اما انسانی از زوال عقل (آلزایمر) یک پدر و مشکلات ارتباطی او با دخترش پس‌ از این بیماری است. نمایشنامه «پدر» از نمایشنامه‌های سه‌گانه «مادر»، «پدر» و «پسر» فلوریان زلر نویسنده فرانسوی است که اغلب نمایشنامه‌های او بر موضوع انسان امروز و مسائل او متمرکز است.

تالار چهارسو نیز میزبان نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» نوشته فردریش دورنمات، ترجمه حمید سمندریان و کارگردانی میترا علوی‌طلب است که ساعت 19، با مدت‌زمان 120 دقیقه و قیمت بلیت 120 هزار تومان از چهارشنبه 19 مهرماه به روی صحنه رفته است.
نمایش «ملاقات بانوی سال‌خورده» درباره کلارا، ثروتمندترین زن جهان است که پس از چندین سال به شهر زادگاهش بازمی‌گردد. شهری که او در نوجوانی با ستم و بی‌مهری و داغ ننگی بر پیشانی از آن رانده‌شده است. اکنون او بازگشته است تا با خریدن شهر و آدم‌هایش از معشوق سابقش انتقام بگیرد.

تالار قشقایی نیز از روز جمعه 21 مهر میزبان نمایش «تله و زیون» نوشته عبدالحی شماسی و کارگردانی الهه پورجمشید شد. این نمایش ساعت 18 با مدت‌زمان 70 دقیقه و قیمت بلیت 120 هزارتومان به صحنه می‌رود و درباره زن و شوهر فقیری است که بچه خود را به خاطر خرید یک تلویزیون می‌فروشند و پس‌ازآن دچار چالش‌هایی می‌شوند. در نمایش «تله و زیون»، نادیا فرجی، محسن زرآبادی، محمود موسوی،‌ هدیه طاهری و علی خاتمی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین نمایش «مناظره وایادولید» نوشته ژان کلود کاریر و کارگردانی هوشمند هنرکار از 24 مهر ساعت 20 با مدت‌زمان 90 دقیقه و قیمت بلیت 120 هزارتومان در تالار قشقایی به صحنه می‌رود و در آن جلیل فرجاد،‌ مهدی وثوقی، محمد ربانی‌پور، علیرضا عباسی، فرید گلریز، عبدالله عاج‌پرین، یگانه عطار اولیایی، سارینا قاسم‌زاده، رهام رضایی و هوشمند هنرکار ایفای نقش می‌کنند. این نمایش درباره مناظره تاریخی سال 1550 با سرخپوستانی که سرزمین‌شان غصب شده بود در کلیسای معروف «وایادولید» است.

تالار سایه از روز پنجشنبه 20 مهرماه، میزبان نمایش «حقایقی درباره سگ‌ها و گربه‌ها» به نویسندگی محمد منعم و کارگردانی محمدهادی عطایی ساعت 18:30 با مدت‌زمان 50 دقیقه و قیمت بلیت 110 هزار تومان شده است. در این نمایش، ویدا جوان، محمدهادی عطایی و مائده عبدلی به‌عنوان بازیگر حضور دارند. داستان این نمایش درباره زن‌وشوهری است که پس از سال‌ها می‌خواهند بچه‌دار شوند و...

نمایش دیگر تالار سایه «شبیه خون» نوشته سهراب حسینی و کارگردانی محمد حاتمی است که از روز یکشنبه 23 مهر ساعت 20 و مدت‌زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 120 هزارتومان به صحنه می‌رود و در آن صدف محسنی و محمد حاتمی به‌عنوان بازیگر حضور دارند. این نمایش سیال، در فضایی سوررئال (فرواقعی) تنها راه نجات انسان امروزی از تنهایی را نشان می‌دهد.

کارگاه نمایش نیز از روز 27 مهر میزبان نمایش «استرالیا» نوشته پیام لاریان و کارگردانی مشترک حسنا قبادی و افسانه محمدی خواهد شد. این نمایش نگاهی به موضوع مهاجرت و انسان‌های بی‌پناه دارد.

همچنین نمایش محیطی «مهم نیست» نوشته دیوید آیوز و کارگردانی ایمان ایران‌منش از یکشنبه 23 مهر ساعت 16:30 در کافه‌تریای سالن اصلی اجرا می‌شود. مدت‌زمان این نمایش غیرسالنی،‌ 30 دقیقه و قیمت بلیت 50 هزار تومان تعیین‌شده است. این نمایش کمدی درباره دو جوان است که در کافه‌ای قرار می‌گذارند و چالش‌های ارتباطی، باعث ایجاد موقعیت کمیکی می‌شود. در این نمایش، ایمان ایران‌منش و فاطمه ظهیری ایفای نقش می‌کنند.




مطالب مرتبط

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود
کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت تصمیم داریم به‌واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در ...

|

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر  همان کشتی نجات‌دهنده است
گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده است

مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» با بیان اینکه در این اثر به جنبه رهایی‌بخش و نجات‌دهنده هنر تاکید دارد، گفت جایی که فضا متلاطم است، جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده و همان ریسمان محکمی است که می‌توان به آن متوسل شد.

|

نظرات کاربران