در حال بارگذاری ...

استرالیا میزبان جشنواره بین‌المللی ”هنرها” می‌شود

پایتخت استرالیا از ۱۷ مهر ماه شاهد برپایی جشنواره بین‌المللی هنرها خواهد بود. به گزارش سایت ایران تئاتر، ۲۶ کشور جهان در ملبورن گرد هم می‌آیند تا در یکی از بزرگترین رخدادهای هنری استرالیا حضور یابند.

این جشنواره از سال 1986هر ساله در اکتبر برگزار می‌شود و در کنار جشنواره سیدنی و آدلایت، از جمله رخدادهای بزرگ هنری استالیا محسوب می‌شود و ریاست این دوره آن بر عهده برت شهی (Brett Sheehy) است. بخش‌های مختلف این جشنواره شامل اپرا، تئاتر خیابانی، هنرهای تجسمی، موسیقی سمفونیک، تئاتر صحنه‌ای، مالتی مدیا و سبک‌های مختلف موسیقایی می‌شود. بنا به گفته  برت شهی 90 درصد کارهای ارائه شده در جشنواره بین‌المللی هنرها منحصرا برای این جشنواره تولید می‌شوند. این جشنواره 2 آبانماه به کار خود پایان خواهد داد.
گفتنی است که یک جشنواره جنبی نیز در کنار بخش اصلی برگزار می‌شود که آن هم از 8 مهر ماه آغاز به کار می‌کند و شامل اجرای تئاتر، کمدی، موسیقی، هنرهای اجرایی و فیلم می‌شود. آثار این بخش انتخاب نمی‌شوند و هر کسی می‌تواند با پرداخت هزینه شرکت، در آن به اجرای اثرش بپردازد. همچنین این آثار در مکان‌های عمومی و در صورت صحنه‌ای بودن، در تئاترهای خصوصی به نمایش در‌می‌آیند.

مینو میرشاه ولد