در حال بارگذاری ...

وجود شاخص‌های محکم و تاثیرگذار در آثار ارسالی به تئاتر رضوی

”عادل بزدوده” آثار حاضر در بخش عروسکی را دارای شاخص‌های خوب و تاثیرگذاری ارزیابی کرد که در تئاتر عروسکی و همچنین در نگاه دینی موجود در آن، قابل توجه بود.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، عادل بزدوده، هنرمند تئاتر عروسکی، در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی، نقش این جشنواره را در گرایش هنرمندان تئاتر جدی دانست و گفت: برخی آثار جشنواره تئاتر رضوی، در انتخاب موضوعات و مضامین دررابطه با امام رضا(ع) قوی عمل نکردند. درحالی که اگر برخی هنرمندان به سطحی‌نگری‌های خود عمق دهند، کارگردانان فاخر و حرفه‌ای را نیز برای حضور در این جشنواره علاقه‌مند خواهند کرد.
وی با اشاره به این که مسئولان برگزارکننده جشنواره، سازوکارهایی را برای پربارتر شدن این جشنواره فراهم می‌کنند، گفت: هنرمندان نیز لازم است برای ارتقای جشنواره تئاتر رضوی، به تحقیق و پژوهش روی بیاورند و از افراد مطلع استفاده کنند تا بتوانند حرف و سخنی که درباره امام رضا(ع) وجود دارد را به خوبی و هنرمندانه پیاده کنند.
بزدوده راهکار ارتقای آثار نمایشی در این جشنواره را‌، مطالعه دقیق عوامل نمایش درخصوص یک موضوع عنوان و اظهار کرد: هنرمندان در صورتی‌که از اطلاعات مکتوب و مستند استفاده کنند، می‌توانند به ارائه کارهایی تاثیرگذار و جریان‌ساز در تئاتر کشور بپردازند.
وی نقش جشنواره تئاتر رضوی در فعال شدن گروه‌های تئاتر شهرستانی را بسیار پررنگ ارزیابی کرد و گفت: جشنواره‌ها باعث می‌شوند در تئاتر شهرستان، اتفاق مضاعفی رخ دهد اما سرمایه‌گذاری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باید بیشتر باشد زیرا هنرمندان شهرستانی عاشق و شیفته هستند، اما به منابع اصلی نظیر بهره‌گیری از اساتید حرفه‌ای دسترسی ندارند و با استفاده از جشنواره‌ها می‌توان به آن‌ها یاری رساند.
بازبین بخش عروسکی و خیابانی هفتمین جشنواره تئاتر رضوی درخصوص سطح کیفی آثار ارائه شده در این دوره گفت: در این دوره به نسبت دوره‌های گذشته، کارهای بسیار خوبی وجود داشت و در بخش عروسکی نیز آثار بسیار بالنده و کارسازی حضور داشت.
وی تصریح کرد: واضح بود که بعد از هفت دوره برگزاری جشنواره تئاتر رضوی، برخی گروه‌ها خوب شده بودند و برخی نیز حرکت‌هایی کرده بودند، اما همه گروه‌ها باید از این حد فراتر روند تا شاکله این کار به درستی تعریف شود و به یک حرکت خوب در کل تئاتر کشور و نه فقط تئاتر مذهبی بی‌انجامد.