در حال بارگذاری ...

روز‌های پایانی”مجلس برادرکشی”

نمایش‌"مجلس برادر کشی" به کارگردانی سیروس همتی دوم مهرماه آخرین اجرای خود را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، این نمایش که در تمامی روزهای اجرای خود مورد استقبال‌ هنرمندان، ادیبان به خصوص متخصصان اسطوره و شاهنامه‌شناس قرار گرفته، این هفته روزهای پایانی اجرای خود را سپری می‌کند.
سیروس همتی کارگردان‌ نمایش با پوزش از هنرمندان و اهالی رسانه که نتوانسته‌اند در روزهای گذشته‌"مجلس برادرکشی" را ببینند گفت: متاسفانه نتوانستیم اجرای ویژه‌ای برای خبرنگاران و هنرمندان داشته باشیم بنابر این از این دوستان دعوت می کنیم تا در روزهای پایانی از این نمایش دیدن کنند.
وی دلیل این اتفاق را ظرفیت محدود کارگاه نمایش و عدم توان مالی گروه عنوان کرده و توضیح  داد: به خوبی میدانید که کارگاه نمایش حدود 30 صندلی دارد و من هرگز دوست ندارم که هنرمندان و مهمانانم در اجرایی ویژه روی زمین بشینند از دیگر سو برای اجرا در روز تعطیل تئاتر‌شهر مثل شنبه‌ها باید هزینه‌هایی را متقبل می شدیم که پرداخت آن در توان مالی گروه قرار نداشت. بنابر این تصمیم گرفتیم اجرای هنرمندان نداشته باشیم. ولی همان‌طور که می‌دانید در تمام روزهای اجرا میزبان تعداد زیادی از هنرمندان، فرهیختگان و چهره‌های مطرح کشور در حوزه های مختلف بوده‌ایم و به آن می‌بالیم.
همتی در یادداشت کوتاهی که به این مناسبت در اختیار ما گذاشت آورده است: "چیزی به پایان مجلس برادرکشی نمانده است. مجلسی که قابیل بانی آن شد و ایرج اولین قربانی مجلس‌. آنگاه که پرسید چرا درخت کینه به مهر نخشکانیم و...
امید آن دارم که با پایان نمایش، ریشه این مجالس اسف بار را نه از شاهنامه که از تمام نمایش‌های آتی خود برکنم. به امید آن روز‌. "
" مجلس برادر‌کشی "‌ ساعت 45/20 در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود. این نمایش داستان قتل ایرج به دست دو برادرش را از زبان پدرشان فریدون بیان می‌کند.