در حال بارگذاری ...

برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین همایش نمایش‌های حماسی مذهبی”حکایت سرخ” در آمل

مراسم اختتامیه چهارمین همایش نمایش‌های حماسی مذهبی"حکایت سرخ" با حضور ۷ گروه نمایشی برتر از هفت شهر استان مازندران در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی‌(‌ره‌) آمل برگزار شد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، این مراسم با حضور اصغر امیر‌نیا مدیرعامل بنیاد رودکی وزارت ارشاد، قدرت‌الله یوسفی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، سرهنگ اکبرزاده، فرماندهی ناحیه مقاومت سپاه آمل، سرهنگ پهلوان فرماندهی منطقه انتظامی آمل، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر، نور و محمود آباد و سرهنگ نظری فرمانده حوزه اداری کارگری آمل همراه بود.
در این مراسم، ابتدا نمایش"عاشورا بود عاشورا هست" کاری از میثم زندی از نوشهر به اجرا درآمد و پس از تلاوت کلام‌الله مجید و هم آوایی سرود جمهوری اسلامی، بیانیه پایانی همایش توسط مسئول دبیرخانه قرائت شد.
در ادامه پس از پخش نماهنگ چهارمین همایش"حکایت سرخ"، حسین جوادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل ضمن خیر‌مقدم به مسئولان، حضار و گروه‌های شرکت کننده به نقش هنر و وظیفه هنرمندان اشاره کرد و هنر اصیل را در خدمت ارزش‌های جامعه دانست و گفت‌: هنرمند کسی است که با احساس وظیفه و درک مسئولیت نسبت به احیا، تداوم و نشر ارزش‌های جامعه خود فعال و کارآمد است.
جوادی با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری و شهید آوینی در تعریف هنر اصیل، گفت : هنری که در خدمت ارزش‌ها و اصول و باورهای دینی و اخلاقی مردم نباشد، محکوم به فناست.
‌یوسفی معاون هنری اداره کل ارشاد نیز به عنوان دومین سخنران همایش، ضمن تجلیل از اقدام شایسته اداره ارشاد آمل در برگزاری این همایش، برنامه‌های اداره کل را در آینده تشریح کرد و گفت‌: وضعیت نمایش در استان رو به بهبود است و ما امروز وضعیت مطلوب و رو به رشدی داریم.
سپس نماهنگ همایش سال گذشته پخش شد و در پایان لوح یادبود، تندیس همایش، وجه نقد‌ و هدیه فرهنگی  به رسم یادبود به گروه‌های شرکت کننده تقدیم شد.
در همایش چهارم، نمایش‌های"آفتاب کهربایی شب غریب" به کارگردانی محسن صفری از قائم‌شهر، "حکایت شب نهم" به کارگردانی قاسم رجبی از ساری، "ترکش" کاری از مازیار نصری از آمل، "پل" به کارگردانی امیرحسین فلاحت پیشه از بابلسر، "رسول" به کارگردانی عبدالرضا رشیدی از نور، "عاشورا بود، عاشورا هست" به کارگردانی میثم زندی از نوشهر و "ملودی زندگان" کار شیوا کاویان‌پور از محمود آباد به اجرا در آمدند.