در حال بارگذاری ...

سفیر فرانسه به تماشای «آنتیگونه» نشست

نمایش «آنتیگونه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آگاه شب گذشته در عمارت نوفل‌لوشاتو میزبان سفیر فرانسه شد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «آنتیگونه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آگاه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان شب‌ گذشته (۱۲ آبان) میزبان نیکولا رُش (سفیر کشور فرانسه) و ۱۰ مهمان از کشور فرانسه در عمارت نوفل‌لوشاتو شد. 

نیکولا رُش (سفیر کشور فرانسه) بعد از تماشای «آنتیگونه» از گروه اجرایی این نمایش دعوت کرد که در کشور فرانسه و در شهر پاریس این نمایش را روی صحنه ببرند.

این اثر کاری از گروه تئاتر امروز است که از ۳۰ شهریور در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه رفته است و قرار بود تا ۱۴ مهر روی صحنه باشد، که برای چهارمین‌بار تمدید شد و تا امشب (۱۳ آبان) میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

مهسا ‌جمشیدی، پدرام ‌زمانی، پارسا ‌صحرایی و سجاد ‌میر بازیگران این نمایش هستند.

طراحان این نمایش در بخش‌های مختلف از هوش مصنوعی کمک گرفته‌اند و به‌نوعی هوش انسان با هوش مصنوعی در این اثر با یکدیگر ترکیب‌ شده‌اند. «آنتیگونه» نخستین تئاتر ایرانی است که با همکاری هوش مصنوعی روی صحنه می‌رود. 

در بخشی از «آنتیگونه» آمده است: «وقتی قانونی شکسته بشه... دروازه‌های یونان هم شکسته می‌شه... اگه پدرت هم امروز اینجا بود... این اجازه رو بهت نمی‌داد.» 

آرزو ‌سالکی (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، علیرضا ‌محبی‌زاده (دستیار دوم کارگردان)، مهرو ‌صالحی (منشی صحنه)، فرشاد ‌نصیری (طراح نور)، محسن ‌رامه (طراح صحنه و طراح ماسک)، بهنام ‌معیریان (طراح گریم)، بهنام ‌معیریان، سارا خندان (مجریان گریم)، کیارش ‌شاهانی (آهنگساز)، پارسا شاطریان (ویولن)، فاطمه علیزاد رهور (طراح لباس)، علی ‌یوسفی (مدیر اجرا)، پدرام ‌زمانی (مدیر تولید)، پارسا ‌صحرایی (دستیار تولید)، علی ‌فتحی، میر ‌امیر ‌رحیمی (مدیران صحنه)، محمد ‌موذنی (دستیار صحنه)، پدرام ‌شهرآبادی (گرافیک)، زهره ‌نوشیان (دوخت لباس)، محسن ‌رامه (ساخت ماسک و آکسسوار)، سجاد میر (طراحی با هوش مصنوعی)، پدرام ‌زمانی، امیرحسین ‌منصوری (طراحی و تدوین)، امیرحسین ‌منصوری (ساخت آنونس)، اردلان ‌آشناگر (عکاس)، موخا (موشن)، آیدین ایمانی (دستیار نور)، علی ‌کیهانی (روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای) دیگر عواملی هستند که در این پروژه حضور دارند.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر

محمدرضا آگاه: هنرمندانِ تئاتر دانشگاهی، پیشرو و نوآور هستند
گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر

محمدرضا آگاه: هنرمندانِ تئاتر دانشگاهی، پیشرو و نوآور هستند

محمدرضا آگاه که با نمایش «آنتیگونه» در بخش دانشجویی جشنواره فجر امسال حضور دارد، تاکید کرد هنرمندان تئاتر دانشگاهی، باید پیشرو و نوآور باشند.

|

برنامه اجراهای عمارت نوفل‌لوشاتو

برنامه اجراهای عمارت نوفل‌لوشاتو

برنامه اجراهای عمارت نوفل‌لوشاتو اعلام شد. در این میان، نمایش «دلاور سرزمین غرب» به کارگردانی رضا ساغری، از چهارشنبه این هفته (۱۳ دی ۱۴۰۲)، روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران