در حال بارگذاری ...
با کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی

دور جدید اجراهای «جنون محض» به‌زودی آغاز خواهد شد

نمایش «جنون محض» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی که سال گذشته در تماشاخانه اهورا روی صحنه رفته بود، باردیگر در تهران اجرا خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر، علیرضا کوشک‌جلالی، نویسنده، مترجم، مدرس و کارگردان تئاتر، قصد دارد دور جدید اجراهای نمایش «جنون محض»، نوشته مایکل فرین را به‌زودی در یکی از سالن‌های تهران به‌روی صحنه ببرد.

«جنون محض»، جزو نمایش‌های کمدی مطرح در اروپا و بهترین کمدی سال 1982 در انگلستان است. این اثر ساتیر درجه یکی است که ریشه در کمدی یونان باستان و کمدی‌های شکسپیر، به‌خصوص «کمدی اشتباهات» دارد و با سلاح خنده، تماشاچیان را از فضای روحانی صحنه به فضای روزمره پشت صحنه می‌برد.

بسیاری از منتقدان از آن به عنوان «مانیفست عشق به تئاتر» یاد می‌کنند، چراکه این هنرمندان با وجود هرج و مرج و آنارشی موجود در جامعه و زندگی خصوصی‌شان با تمام وجود سعی می‌کنند که نمایش را به خوبی اجرا کنند که این امر به خاطرمشکلات مختلف تقریباً غیرممکن است. در این نمایش، افراد گروه سعی می‌کنند تا از میان هرج و مرج موجود، نظمی به وجود بیاورند، اما با هر اقدامی که می‌کنند، گلوله نخ بیشتر درهم تنیده می‌شود و سرنخ پنهان‌تر.

این نمایش سال ۱۴۰۱ با همراهی گروهی از عوامل و بازیگران حرفه‌ای در تماشاخانه اهورا روی صحنه رفته بود.

از عوامل این نمایش که حضورشان در این نمایش قطعی شده است، می‌توان به آرش رهبری و هاتف کلاته (تهیه‌کننده)، بهزاد جاودان‌فرد (مجری طرح)، آذین پورزند (دستیار کارگردان و منشی صحنه)، حمید عباسی (مدیر صحنه)، علی عباسی و طاها نوری شادکام (مدیر تولید)، رضا خضرایی (طراح نور)، آرین کشیش‌زاده (طراح صحنه)، بهرنگ کامیار (دستیار صحنه)، صادق زرجویان (عکاس و طراح پوستر و تیزر)، امیر قالیچی (مدیر تبلیغات)، امیر پارسائیان‌مهر (مدیر امور رسانه) اشاره کرد.




مطالب مرتبط

اسرافیل فرج‌اللهی در حاشیه اجرای پایانی نمایش «شاماران» مطرح کرد:

حال خوب سنگلج مطالبه هنرمندان است
اسرافیل فرج‌اللهی در حاشیه اجرای پایانی نمایش «شاماران» مطرح کرد:

حال خوب سنگلج مطالبه هنرمندان است

اسرافیل فرج‌اللهی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با حضور در تماشاخانه سنگلج و تماشای نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان، از حمایت گروه‌های شهرستانی، گیشه تئاتر و تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه گفت.

|

نظرات کاربران