در حال بارگذاری ...

نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی قم افتتاح‌ شد

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی جنگ و دفاع مقدس درگلزار شهدای قم آغاز به کار کرد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، محمد جواد دژم دبیر این جشنواره گفت: مراسم افتتاحیه با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثار‌گران و همراه  با اجرای نمایش خیابانی معرکه به نویسندگی و کارگردانی جواد زرنوش در گلزار شهدای قم برگزار شد.
دژم ادامه داد: در این مراسم شرکت‌کنندگان با اهدای شاخه‌های گل به قبور مطهر شهدا یاد و خاطره فداکاری‌ها و رشادت‌های آن بزرگواران را گرامی داشتند.
دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی جنگ و دفاع مقدس قم گفت: تئاترهای"روزی که ما رفتیم"، "شناسایی" و"معرکه" به بخش مسابقه این جشنواره راه یافته است.
محمدجواد دژم افزود: همچنین نمایش"ضایعات جنگی" به نویسندگی محمد‌جواد ناصربخت و کارگردانی ندا وفایی در بخش جنبی این جشنواره در مهدهای کودک و مدارس استان قم اجرا خواهد شد.
وی افزود: تئاترهای این جشنواره در بوستان‌های نجمه، نبوت، بنیادی و شهر کهک استان قم اجرای عمومی خواهد داشت.
دژم تاکید کرد: این آثار در مرحله بازبینی  توسط کارشناسان و هنرمندان برجسته و مطرح استان و کشور از جمله کوروش زارعی، مهدی نیک روش و مجید امیری مورد داوری قرار گرفته که داوری نهایی آثار در بخش مسابقه جشنواره به عهده‌ رضا آزاد، احمد سلیمانی و علی فرحناک خواهد بود. 
دژم، ترویج، تعمیق و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و پرداختن به دیگر جنبه های جنگ تحمیلی از دیدگاه‌های مختلف را از اهداف اساسی برگزاری این جشنواره ذکر کرد.
وی گفت: این جشنواره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی و با مشارکت حوزه هنری، سازمان بسیج هنرمندان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان بنید شهید و امور ایثارگران استان قم ترتیب یافته است.
گفتنی است این جشنواره تا سوم مهرماه ادامه خواهد داشت.