در حال بارگذاری ...

نادر برهانی‌مرند: نمایش”رومولوس کبیر” با نام حمید سمندریان در آمیخته است

نادر برهانی‌مرند کارگردان نمایش"رومولوس کبیر" دلایل انتخاب این متن را برای اجرا در تالار اصلی مجموعه تئاتر‌شهر اعلام کرد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی گروه تئاتر معاصر، برهانی‌مرند گفت‌: یکی از دلایل این کار برتر بودن این متن در دنیاست.

وی افزود: ‌این نمایشنامه یکی از چند نمایشنامه برتر جهان است که یکی از بزرگترین نمایشنامه نویسان یعنی فریدریش دورنمات آن را نوشته است.

دلیل دوم نیز‌ طنز‌ عجیب و دولبه این متن است که هر کارگردانی را جذب کرده و به چالش دعوت می‌کند و دلیل سوم این است که موقعیت نمایش با شرایط حاکم امروز بر جهان و کشور ما تطبیق دارد.
وی همچنین با بیان این که از دوران دانشجویی وقتی با متن آشنا شدم به دلایلی که یاد شد، رویای کارگردانی این اثر را داشتم، درباره شرایط اجرای این نمایش در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر گفت: این کار هم اکنون در مرحله نورپردازی است و سعی کردم کاری را ارائه کنم که هم مخاطب خاص و هم عام از آن لذت ببرد. با این که از بازیگران مطرح و شناخته شده سینمایی و تئاتری استفاده نکردم چون خود اثر تمام مولفه‌های رایج جذب تماشاگر را دارد.
وی درباره‌ مشاوره حمید ‌سمندریان‌ اظهار کرد: این کار با اسم سمندریان درآمیخته است چون خود ایشان آن را ترجمه کرده‌اند و یکی از کارهایی است که خود ایشان آرزوی به صحنه بردن آن را دارند.
برهانی‌مرند ‌با تقدیر از اعتماد سمندریان به وی، ادامه داد: آقای سمندریان در تحلیل متن بسیار کمک کردند و تمام زوایای پنهان و آشکار نمایشنامه را به من نشان دادند؛  ضمن این که معرفی منابعی همچون کتاب‌های تاریخی مربوط به دوران یونان باستان و مصر و همچنین جغرافیای زمانی و مکانی کار از دیگر تجربیاتی بود که از ایشان فرا گرفتم.
"رومولوس کبیر" به نویسندگی فریدریش دورنمات و ترجمه حمید سمندریان و کارگردانی نادر برهانی‌مرند از یکشنبه پنجم مهر 15/20  به مدت 45 روز در تالار اصلی تئاتر‌شهر به روی صحنه می‌رود.
این نمایش داستان امپراتوری به نام رومولوس است که در ظاهر با اتخاذ تصمیم‌های عجیب و غریب و رفتارهای نامناسب زمینه سرنگونی خود را فراهم می کند اما در نهایت مشخص می‌شود که تصمیم‌های او روشنفکرانه و مبتنی بر تفکر و تمهیداتی خاص بوده است.
امیر‌حسین ندایی، آهنگساز، رضا شاپورزاده، طراح صحنه و پریندخت عابدین‌نژاد طراح لباس و امیر اسمی پوستر این نمایش را طراحی کرده است.
بازیگران این نمایش به ترتیب ایفای نقش عبارتند از: سیامک صفری، علا محسنی، سهراب سلیمی، فرزین محدث، مهرداد ضیایی، ریما رامین‌فر، افسانه ماهیان، داریوش موفق، محمود جعفری، سینا رازانی، بهرام افشاری، مهدی سلطانی، علی عامل هاشمی، رحیم نوروزی، هوتن شکیبا، هادی عامل، داریوش فائزی، اشکان هورسان، پیام دهکردی و ...
تورج ثمینی‌پور و افسانه ماهیان نیز دستیاران برهانی‌مرند در اجرای این نمایش هستند.       
پیش فروش بلیط نمایش‌، برای اجراهای روز هشتم مهر به بعد است و مطابق هماهنگی‌های انجام شده با تئاتر‌شهر، از آن جا که قرارداد مربوط‌ بر‌اساس گیشه است برای نمایش کارت‌‌ میهمان‌ ‌در نظر گرفته نشده است.