در حال بارگذاری ...
پس از موفقیت سریال کوتاه تلویزیونی در نتفلیکس

«گامبی وزیر» در قالب نمایش موزیکال به صحنه می‌رود

کتاب «گامبی وزیر» نوشته والتر تویس به نمایش موزیکال تبدیل می‌شود. پیش‌تر بر اساس این رمان، شبکه نتفلیکس یک مجموعه کوتاه تولید کرده بود که جزو آثار پرمخاطب و موفق سال ۲۰۲۰ به شمار می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر، پس از چند سال، سرانجام تولید نمایش موزیکال «گامبی وزیر» شروع شد.

میتسوکی، ترانه‌سرا و خواننده نامزد اسکار، به عنوان ترانه‌سرا و آهنگساز نمایش انتخاب شده و ایبونی بوت نمایشنامه را می‌نویسد. کارگردانی نمایش برعهده ویتنی وایت است که برنده جایزه «اوبی» است و در کارنامه خود کارگردانی نمایش‌هایی مانند «در شوگرلند» به چشم می‌خورد.

پس از موفقیت سریال کوتاه تلویزیونی «گامبی وزیر» بحث تبدیل کتاب ولتر تویس به نمایش مطرح شد. «گامبی وزیر» یک سریال کوتاه تلویزیونی محصول نتقلیکس بود با بازی آنیا تیلور جوی بر اساس رمانی با همین نام از والتر تویس که در سال ۱۹۸۳ نوشته شده است. این سریال توسط اسکات فرانک و آلن اسکات سال ۲۰۲۰ برای نتفلیکس ساخته شد.

داستان از سال‌های ابتدایی دهه 60 میلادی آغاز می‌شود که بث هارمون هشت‌ساله بعد از کشته شدن مادرش در یک تصادف اتومبیل، در یک خانه مخصوص نگهداری کودکان بی‌سرپرست در مونت‌استرلینگ از ایالت کنتاکی، تحت مراقبت قرار می‌گیرد. بث کودکی باهوش، اما بی‌جنب‌وجوش و ساکت است. بث با آقای شایبل، نگهبان پرورشگاه آشنا می‌شود. بث با دیدن او در زیرزمین که روی یک جعبه شیر به یک بازی مشغول است، شیفته آن بازی می‌شود و تمام جرئت خود را جمع می‌کند تا از او بخواهد که به او نحوه بازی شطرنج را بیاموزاند.

آدریان وارن، بازیگر برنده جایزه تونی و مارا آیزاک تهیه‌کننده برنده جایزه تونی از جمله هنرمندانی هستند که حضورشان در این نمایش قطعی است، اما هنوز محل و تاریخ اجرای این نمایش مشخص نشده است.

منبع:واتس‌آن‌استیج




مطالب مرتبط

کانون تئاتر دانشگاهی، حمله به دانشجویان و استادان در آمریکا را محکوم کرد

کانون تئاتر دانشگاهی، حمله به دانشجویان و استادان در آمریکا را محکوم کرد

کانون تئاتر دانشگاهی انجمن هنرهای نمایشی ایران، طی انتشار بیانیه‌ای، اقدام پلیس آمریکا در حمله به دانشجویان را محکوم کرد و آن را رفتار دوگانه مدعیان دموکراسی با نخبگان دانشگاهی دانست.

|

همکاری متقابل اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد
همکاری متقابل اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد

مدیرکل هنرهای نمایشی و معاون امور هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، به‌منظور همکاری متقابل، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

|

نظرات کاربران