در حال بارگذاری ...
با انتخاب پنج نمایش در دو بخش خیابانی و صحنه‌ای برای معرفی به جشنواره منطقه‌ای فجر

سی‌ویکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه سی‌ویکمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل برگزار و دو نمایش خیابانی «اعتبار» و «ترسه یول» در بخش خیابانی و نمایش‌های «اخته»، «رژیسور» و «۱۳۲۰» در بخش صحنه‌ای به عنوان نمایش‌های برگزیده این جشنواره برای حضور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در اردبیل، سی‌و‌یکمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل به دبیری سعید نوریان 23 تا 25 آبان در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار شد

در آیین اختتامیه این دوره که با حضور مدیران اجرایی، هنرمندان و گروه‌های نمایشی در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد، هیئت‌داوران سی‌ویکمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل متشکل از حسن عابدی، ایرج افشاری‌اصل و فرزاد تقی‌لر، نمایش‌های برتر بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی و برگزیدگان بخش‌های مختلف را معرفی کردند.

بخش خیابانی

در این مراسم، هیئت‌داوران در بخش خیابانی، لوح سپاس و هدیه نقدی سی‌میلیونی خود را مشترکا به حسن ملکی و شیرزاد عسگری طراحان و ایده‌پردازان نمایش‌های «اعتبار» و «ترسه یول» از اردبیل و خلخال اهدا کرد.

بازیگری زن

در بازیگری زن، فائزه اسمعیل‌زاده برای بازی در نمایش «پیاده‌رو» از مشگین‌شهر، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه چهل میلیون ریالی هیئت‌داوران را به خود اختصاص داد و مبینا آقازاده بازیگر نمایش «عتیقه» از مشگین‌شهر موفق به دریافت لوح سپاس و هدیه نقدی بیست میلیون ریالی این جشنواره شد.

بازیگری مرد

هیئت‌داوران، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه چهل میلیون ریالی خود را به فرهاد توفان برای بازی در نمایش «اعتبار» از اردبیل اختصاص داد و شیرزاد عسگری و کیوان پور محمدتقی برای بازی در نمایش‌های «ترسه یول» از خلخال و «معبر» از اردبیل موفق به دریافت لوح سپاس و هدیه بیست میلیون ریالی این جشنواره شدند. در این بخش همچنین کاظم هاشم زاده بازیگر پیشکسوت نمایش «اعتبار» از اردبیل و «برهان مسرت» بازیگر نوجوان نمایش «کانادا درای» از بیله سوار با دریافت لوح تقدیر و هدیه ده میلیون ریالی موردتقدیر قرار گرفتند.

کارگردانی

در کارگردانی هم شیرزاد عسگری برای کارگردانی نمایش «ترسه یول» از خلخال، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی 40 میلیونی را دریافت و به‌عنوان بهترین کارگردان معرفی شد و حسن ملکی برای کارگردانی نمایش «اعتبار» از اردبیل و فرید معتمدی خیاوی برای کارگردانی نمایش «پیاده‌رو» از مشگین شهر لوح سپاس و هدیه بیست میلیون ریالی را دریافت کردند.

نمایش‌های صحنه‌ای

آفیش و بروشور

هیئت‌داوران در بخش آفیش و بروشور، با اهدای لوح تقدیر و مبلغ بیست میلیون ریال از محمد منوچهری برای طراحی آفیش و بروشور نمایش «یقه خرگوشی» از مشگین شهر تقدیر کرد. در بخش گریم، لوح سپاس و هدیه نقدی 30 میلیون ریالی جشنواره به فاطمه اجاقی و رحیم پرواسی طراحان گریم نمایش «اخته» از اردبیل اهدا شد و آیسان کاری و رضا صاحب‌نظر طراحان گریم نمایش «1320» از بیله‌سوار موفق به دریافت لوح تقدیر و هدیه 20 میلیون ریالی جشنواره شدند.

طراحی لباس

در طراحی لباس بخش صحنه‌ای، نسرین شکوری برای طراحی لباس نمایش «اخته» از اردبیل لوح سپاس و هدیه 30 میلیون ریالی جشنواره را دریافت کرد و سودا انتظاری طراح لباس «جایی شبیه هیچ» از اردبیل لوح تقدیر و هدیه 20 میلیون ریالی جشنواره را به خود اختصاص داد.

موسیقی

همچنین در این مراسم و بر اساس آرای هیئت‌داوران، دیپلم افتخار و هدیه نقدی 40 میلیون ریالی جشنواره به رامین قاسمی برای آهنگسازی و موسیقی نمایش «عشق در قطاری که تمام نشد» از اردبیل اهدا شد.

طراحی صحنه

در طراحی صحنه هم سحر فتح‌اللهی برای طراحی صحنه نمایش «اخته» از اردبیل موفق به دریافت دیپلم افتخار و هدیه نقدی 40 میلیون ریالی جشنواره شد. در این بخش همچنین، نوید عالی‌پناه و حسن شیخ‌زاده، طراحان صحنه نمایش «رژیسور» از اردبیل، لوح سپاس و هدیه نقدی 30 میلیون ریالی جشنواره را دریافت کردند.

بازیگری زن

در بخش بازیگری زن، مریم راثی رحیمی بازیگر نمایش «عشق در قطاری که تمام نشد» از اردبیل با دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی 50 میلیون ریال به‌عنوان برترین بازیگر زن جشنواره معرفی شد و مهدیه موسوی برای بازی در نمایش «یقه خرگوشی» از مشگین شهر موفق به دریافت لوح سپاس و هدیه نقدی 30 میلیونی جشنواره شد. در این بخش، سیده رباب کریمی بازیگر نمایش «سه زن» از اردبیل و «سامره کرامتی» بازیگر نمایش «کبوتران چاهی» از اردبیل، لوح تقدیر و جایزه نقدی 20 میلیون ریالی جشنواره را دریافت کردند و ریحانه معنوی و تیما اسلامی بازیگران نمایش‌های «سه زن» و «جایی شبیه هیچ» از اردبیل با دریافت لوح و هدیه نقدی ده میلیون ریالی شایسته تقدیر شناخته شدند.

بازیگری مرد

در بخش بازیگری مرد، داور فرمانی بازیگر نمایش «اخته» از اردبیل با دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی 50 میلیون ریالی توسط هیئت‌داوران به‌عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره شناخته شد و فرهاد توفان برای بازی در نمایش «بی خان و مان» از اردبیل و مهرداد حسینی برای بازی در نمایش «رژیسور» از اردبیل موفق به دریافت لوح سپاس و هدیه نقدی 30 میلیونی جشنواره شدند. در این بخش، مهدی مردوار بازیگر نمایش «اخته» از اردبیل و «محسن شاهی» بازیگر نمایش «1320» از بیله سوار، لوح تقدیر و جایزه نقدی 20 میلیون ریالی جشنواره را به خود اختصاص دادند و وحید مومنی فر بازیگر نمایش «یقه خرگوشی» از مشگین شهر و سید سعید موسوی بازیگر نمایش «ایستگاه زمان» و از اردبیل با دریافت لوح و هدیه نقدی ده میلیون ریالی شایسته تقدیر شناخته شدند.

نمایشنامه‌نویسی

در بخش نمایشنامه‌نویسی هم هیئت‌داوران، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و هدیه نقدی 60 میلیون ریالی جشنواره را به ابراهیم عادل نیا برای نگارش نمایشنامه «اخته» از اردبیل اهدا کرد و رامین جهانگیرزاده برای نگارش نمایشنامه «رژیسور» از اردبیل موفق به دریافت لوح سپاس و هدیه نقدی 40 میلیون ریالی جشنواره شد. یوسف دادجو هم برای نگارش نمایشنامه «1320» از بیله سوار، لوح تقدیر و جایزه نقدی 20 میلیون ریالی را به خود اختصاص داد.

کارگردانی

در بخش کارگردانی هم دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه 60 میلیون ریالی جشنواره به ابراهیم عادل نیا کارگردان نمایش «اخته» از اردبیل اهدا شد و لوح سپاس به همراه هدیه نقدی 40 میلیون ریالی به حسن شیخ‌زاده برای کارگردانی نمایش «رژیسور» از اردبیل تعلق یافت. در همین بخش، یوسف دادجو و کیوان پورمحمدتقی با دریافت لوح تقدیر و هدیه نقدی 20 میلیون ریالی برای کارگردانی نمایش‌های «1320» از بیله سوار و اردبیل موردتقدیر هیئت‌داوران قرار گرفتند.

هیئت‌داوران به‌پاس توجه ویژه به موضوع آسیب‌های اجتماعی و حضور صادقانه بازیگران نوجوان، جایزه ویژه خود را شامل لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون ریال به سیده زهرا رسول‌زاده، زهرا عبدی، امیرحسین صالحی، مهدیه رحمانی، زهرا خلیلی، مرجان مددی، باران کبیری، نازنین ملک اری، امیرحسین ضیایی، حسین کاظمی بازیگران نوجوان نمایش «دنیای راستکی» از خلخال و علی عیسی پور کارگردان این نمایش اهدا می‌کند.

نمایش‌های برگزیده جشنواره برای معرفی به جشنواره مناطق فجر

هیئت‌داوران پس از مشاهده 6 اثر نمایشی در بخش خیابانی از شهرستان‌های اردبیل، بیله سوار، خلخال و مشگین شهر، 2 نمایش «اعتبار» به کارگردانی حسن ملکی از اردبیل و «ترسه یول» به کارگردانی شیرزاد عسگری از خلخال و در بخش صحنه‌ای نیز پس از تماشای 13 اثر نمایشی از شهرستان‌های اردبیل، بیله سوار، گرمی، خلخال و مشگین‌شهر، 3 نمایش «اخته» به کارگردانی ابراهیم عادل نیا از اردبیل، «رژیسور» به کارگردانی حسن شیخ‌زاده از اردبیل و «1320» به کارگردانی یوسف دادجو از بیله سوار را بدون اولویت، برای حضور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کردند.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی در سفر به شهرهای مرزی مطرح کرد

رسالت هنرمندان، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی الگوهای برتر به نسل آینده است
مدیرکل هنرهای نمایشی در سفر به شهرهای مرزی مطرح کرد

رسالت هنرمندان، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی الگوهای برتر به نسل آینده است

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی که همزمان با یوم‌الله 22 بهمن به شهرهای مرزی استان اردبیل و پارس‌آباد و بیله سوار سفر کرده بود، در این سفر با مسئولان و هنرمندان استانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

|

گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها
گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها

ابراهیم عادل‌نیا، نویسنده و کارگردان نمایش «اخته» که به عنوان برگزیده جشنواره تئاتر استانی اردبیل در بخش صحنه‌ای به جشنواره مناطق کشور راه‌پیدا کرده‌ است، با اشاره به برگزاری منظم و باشکوه جشنواره تئاتر استانی، احیای دوباره جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای و تاثیر و نقش آن ...

|

داریوش مؤدبیان:

نکوداشت نامداران، زمینه‌ساز ارتباط هنرمندان پیشکسوت و نسل جوان است
داریوش مؤدبیان:

نکوداشت نامداران، زمینه‌ساز ارتباط هنرمندان پیشکسوت و نسل جوان است

داریوش مؤدبیان، پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر، نکوداشت نامداران عرصه فرهنگ و هنر توسط صندوق اعتباری هنر را فرصت مغتنمی برای آشنایی، معرفی و ایجاد ارتباطات عمیق میان پیشکسوتان هنرمند و نسل جوان دانست.

|

دبیر دومین دوره خبر داد

43 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران رسید
دبیر دومین دوره خبر داد

43 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران رسید

 اکبر صادقی، دبیر دومین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران، با اعلام اینکه 26 اثر در بخش صحنه‌ای و 17 اثر در بخش خیابانی به دبیرخانه جشنواره رسیده‌اند، اسامی نمایش‌های متقاضی حضور در این رویداد تئاتری را اعلام کرد.

|

با حضور علی نصیریان و داریوش مودبیان

نشست انتقال تجربه در اردبیل برگزار شد
با حضور علی نصیریان و داریوش مودبیان

نشست انتقال تجربه در اردبیل برگزار شد

علی نصیریان و داریوش مودبیان که برای حضور در همایش تجلیل از 30 نامدار فرهنگی، هنری، سینمایی، قرآنی و رسانه‌ای، میهمان هنرمندان و مردم فرهنگ‌دوست استان اردبیل بودند، با حضور در نشست انتقال تجربه که در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد، با تأکید بر نقش و جایگاه تئاتر در ...

|

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر
کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل با تاکید بر ضرورت تشکیل سازمان تئاتر، این موضوع را مطرح کرد که ایجاد این سازمان زمینه‌ساز حمایت از گروه‌های نمایشی شده و انسجام بیشتری به حوزه هنرهای نمایشی می‌دهد و می‌تواند در جذب اعتبارات بیشتر برای ...

|

نظرات کاربران