در حال بارگذاری ...

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس شامگاه شنبه ۲۷ آبان در تالار حافظ شیراز برگزار شد و در بخش آثار خیابانی نمایش «بهمن» به عنوان اثر برگزیده معرفی شد. همچنین در بخش تئاتر صحنه‌ای، نمایش های «ایلخونی»، «تاوان»، «یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» و «روزهای اوج یک فوتبالیست محلی» با انتخاب به عنوان آثار برتر برای حضور در جشنواره منطقه ای معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در فارس، سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی که از ۲۱ تا ۲۷ آبان به دبیری قاسم بی‌طرف در شیراز برگزار شد و برگزیدگان این رویداد در مراسم اختتامیه این رویداد هنری که شامگاه شنبه، ۲۷ آبان با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به عرصه نمایش و پیشکسوتان تئاتر استان فارس در تالار حافظ شیراز برپا شد، معرفی شدند.

هیئت داوران این رویداد در بخش خیابانی متشکل از محمود فرهنگ، اشرف سلطانی نیا و میلاد اکبرنژاد و هیئت داوران بخش صحنه‌ای متشکل از مسعود دلخواه، اشرف سلطانی نیا و میلاد اکبرنژاد، آرای خود را به این شرح اعلام کردند.

بخش تئاتر خیابانی:

هیئت داوران در پنج زمینه طراحی پوستر و بروشور، طراحی لباس، طراحی فضا، طراحی گریم و طرح و ایده هیچ انتخابی نداشت.

جایزه بهترین موسیقی به مرتضی قایدپوری برای نمایشه «عتیقه ۱۵» رسید.

رضا کریمی‌نژاد برای بازی نمایش «پدرها پسرهایشان را دوست دارند»، شایسته تقدیر تشخیص داده شد.

غزال رفیعی و شیما پورسهم‌الدین نیز بازیگران نمایش «بی خوابی» بودند که در بخش تقدیر از بهترین بازیگر زن، برگزیده شدند.

تندیس بهترین بازیگر مرد به علیرضا داننده فرد برای بازی در نمایش «بهمن» تعلق گرفت و شبنم صمدی برای بازی در نمایش «پدرها پسرهای شان را دوست دارند» به همراه نازنین عباس نیا برای بازی در نمایش «عتیقه ۱۵»، به طور مشترک عنوان بهترین بازیگران زن را به خود اختصاص دادند.

هیئت داوران در بخش کارگردانی انتخابی نداشتند.

بخش صحنه‌ای:

در بخش طراحی پوستر و بروشور، هادی توحیدیان برای «روزهای اوج یک فوتبالیست محلی» و رامین کشوری برای «مرگابن» به عنوان برگزیده معرفی شدند.

در بخش طراحی گریم آیدا احمدی برای نمایش «خاورمیانه»، در بخش طراحی نور محمد آگهی و آژمان بیژنی‌نسب برای نمایش «ایلخونی» به عنوان برگزیده معرفی شدند.

در بخش طراحی لباس آژمان بیژنی‌نسب و نجمه زارعی برای نمایش «ایلخونی» برگزیده شدند. در بخش طراحی صحنه از عبدالکریم مختاریان برای نمایش «روزهای اوج یک فوتبالیست محلی» تقدیر و آژمان بیژنی‌نسب برای نمایش «ایلخونی» به عنوان نفر برگزیده شناخته شد.

در بخش موسیقی مهدی بارانی‌فر برای برای نمایش «خاورمیانه» برگزیده شد.

در بخش نمایشنامه‌نویسی رتبه سوم مشترکاً به امید بهبودنیا و اصغر گروسی برای نمایش‌های «یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» و «تاوان» اختصاص یافت.

همچنین رتبه دوم این بخش به محمدعلی دستان برای نمایش «روزهای اوج یک فوتبالیست محلی» رسید. تندیس و رتبه یکم این بخش نیز به یوسف شکوهی برای نمایش «ایلخونی» اختصاص یافت.

در بخش بازیگری ساره رضایی، بازیگر خردسال نمایش «ایلخونی» تقدیر شد.

جایزه ویژه هیئت داوران در بخش بازیگری به گروه اجنه نمایش «ایلخونی» شامل زینب عبدی، جمیله جعفری کوچی، شیدا بردبار و محمد حسین رجبیان اختصاص یافت.

در بخش بازیگری مرد رتبه سوم به صورت مشترک به محمدامین  محمدی و مهدی دلال برای نمایش «تاوان» اهدا شد.

رتبه دوم این بخش به علیرضا بازیار به دلیل بازی در «روزهای اوج یک فوتبالیست محلی» و رتبه اول به اسماعیل سعیدیان برای بازی در نمایش «گودومین» رسید.

در بخش بازیگری زن رتبه سوم مشترکاً به شبنم صمدی برای «مجلس لیرخانی» و فاطمه احسانی برای «یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» رسید. متین حسن‌پور برای بازی در نمایش «بی پدر» به عنوان دوم رسید و تندیس جشنواره و رتبه نخست به مریم دهقانی برای نمایش «تاوان» اختصاص یافت.

در بخش کارگردانی رتبه سوم به شهرزاد بداغی برای «یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت»، رتبه دوم برای نمایش «تاوان» اصغر گروسی و رتبه نخست به آژمان بیژنی نسب برای نمایش «ایلخونی» رسید.

نمایش‌های برگزیده

در بخش تئاتر خیابانی نمایش «بهمن» به عنوان اثر برگزیده معرفی شد. همچنین در بخش تئاتر صحنه‌ای نمایش های «ایلخونی»، «تاوان»، «یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» و «روزهای اوج یک فوتبالیست محلی» با انتخاب به عنوان آثار برتر برای حضور در جشنواره منطقه ای معرفی شدند.




مطالب مرتبط

با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید
با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید

نمایش «بی‌خوابی» به کارگردانی شیما پورسهم‌الدین، کاری از هنرمندان شیرازی، به عنوان نماینده ایران در هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی دربندیخان عراق حضور پیدا کرد و موفق به کسب مقام دوم بهترین نمایش در بخش بین‌الملل شد.

|

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

نظرات کاربران