در حال بارگذاری ...
در نودو‌چهارمین جلسه شورای هنر صورت گرفت

تاکید وزیر ارشاد بر ضرورت تدوین سند تئاتر

در نودو‌چهارمین جلسه شورای هنر و شورای عالی انقلاب فرهنگی که با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای هنر برگزار شد، بر ضرورت تدوین اسناد تئاتر، هنرهای تجسمی، سینما و مد و لباس تاکید شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نودو‌چهارمین جلسه شورای هنر و شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای هنر برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی در این جلسه گفت: «سند موسیقی که مدتی پیش در شورای هنر نهایی شد به‌زودی در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و در شورای عالی برای تصویب ارائه می‌شود.»

رئیس شورای هنر همچنین گفت: «ضرورت دارد که به‌منظور تدوین اسناد تئاتر، هنرهای تجسمی، سینما و مد و لباس، کمیته‌های تخصصی با حضور دستگاه‌های مربوط، شخصیت‌های حقیقی حوزه‌های تخصصی و تشکل‌های هنری صنفی تشکیل و این اسناد نیز تدوین شوند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر جایگاه شورای هنر به‌عنوان بهترین محفل برای طرح مسائل و ضرورت‌های فرهنگ و هنر و هم‌فکری در این زمینه گفت: «تحول در اقتصاد فرهنگ و هنر از برنامه‌های جدی دولت در این دوره است و تلاش می‌شود با فعال کردن اقتصاد فرهنگ و هنر و تقویت انگیزه‌ها برای فعالیت در این حوزه، هنرمندان را موردتوجه قرار دهیم.»

در این جلسه طرح نشان «ایران فرهنگ» به‌عنوان طراحی و استقرار نظام ارزیابی و رتبه‌بندی محصولات فرهنگی و هنری ارائه شد و پس از بیان نظرات اعضا مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد با تعیین شورای سیاست‌گذاری، آیین‌نامه این طرح تدوین شود. طرح نشان «ایران فرهنگ» با ارزیابی آثار فرهنگی مبتنی بر معیارهای فرهنگی و هنری ایرانی اسلامی برای ایجاد زمینه انتخاب و خرید آگاهانه محصولات فرهنگی و هنری به‌عنوان حق مصرف‌کننده و مخاطب تدوین‌شده است و می‌تواند برای انتخاب محصولات فرهنگی به افراد جامعه کمک کند.

همچنین در این جلسه به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان رئیس شورای هنر و تصویب اعضای شورا، محمدحسین ایمانی خوش‌خو دوباره به‌عنوان دبیر شورای هنر انتخاب شد.

 




مطالب مرتبط

با تاکید بر اهمیت گروه‌های تئاتری

نشست خبری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد برگزار شد
با تاکید بر اهمیت گروه‌های تئاتری

نشست خبری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد برگزار شد

در نشست خبری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، از حضور 14 اثر نمایشی در این رویداد یاد شد و اهمیت نقش گروه‌های تئاتری در تولید آثار، مورد تاکید قرار گرفت.

|

پوریا رضایی کارگردان نمایش «روزهای اتفاقی» مطرح کرد

لزوم حضور مستمر استادان تئاتر در کنار صاحب‌نظران حوزه فرهنگ رضوی
پوریا رضایی کارگردان نمایش «روزهای اتفاقی» مطرح کرد

لزوم حضور مستمر استادان تئاتر در کنار صاحب‌نظران حوزه فرهنگ رضوی

کارگردان نمایش منتخب «روزهای اتفاقی» بر لزوم حضور مستمر استادان هنر تئاتر در کنار صاحب‌نظران حوزه فرهنگ رضوی در جشنواره امام رضا(ع) تأکید کرد و گفت هدف اصلی ما از تولید این اثر برای حضور در جشنواره رضوی، شکستن کلیشه‌ها و دوری از تکرار بود.

|

نظرات کاربران