در حال بارگذاری ...
اجرای واپسین بازیگر مشهور تئاترهای «وست‌اند»

جاس آکلند در سن نودوپنج‌سالگی درگذشت

جاس آکلند، هنرمند پرسابقه و بازیگر نمایش موزیکال «اویتا» که در نقش خوآن پرون بازی قابل توجهی داشت، روز نوزدهم نوامبر (۲۷ آبان) در سن نودوپنج‌سالگی چشم از جهان فروبست.

به گزارش ایران تئاتر، جاس آکلند در سال 1928 در  بریتانیا متولد شد. او با بازیگران مشهوری مانند جودی دنچ و مگی اسمیت در سال‌های دهه میلادی 40 در سالن اولد ویک تئاتر اجرا می‌کرد.

در گذر سال‌ها جاس آکلند در نمایش‌های گوناگونی روی صحنه رفت که شامل «نمایش کوتاه شبانه» اثر استیون ساندهایم در سال 1975 هم می‌شود. او نقش خوآن پرون را در نمایش موزیکال «اویتا» اثر تیم رایس و اندرو لوید وبر مقابل آیلین پیج ایفا کرد.

جاس آکلند در سال 2013 نقش شاه لیر را در اثر سترگ شکسپیر در سالن اولد ویک به کارگردانی جاناتان میلر اجرا کرد. این بازیگر پرسابقه در سینما و تلویزیون هم فعال بود و در 130 فیلم و سریال تلویزیونی مقابل دوربین رفته است. او در فیلم‌هایی مانند «اسلحه مرگبار 4»، «شکار برای اکتبر سرخ»، «کی-19:ویدومیکر» و «نجات پیکاسو» نقش‌آفرینی کرده و همچنین در تلویزیون در مجموعه دو قسمتی «هنری هشتم» و آثاری چون «بندزن، خیاط، سرباز، جاسوس» و فیلم تلویزیونی «مردی که در ریتز زندگی می‌کرد» حضور یافت.جاس آکلند در نمایش «گفتار پادشاه» در وست‌اند نیز به روی صحنه رفته بود.

منبع:واتس آن استیج




مطالب مرتبط

بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود
بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود

یان مک‌کلن، بازیگر مشهور و باسابقه سینما و تئاتر که با بازی در نقش گاندولف در سه گانه «ارباب حلقه ها» به بازیگری مطرح و بنام نزد مخاطبان جهانی تبدیل شد، در نمایش «هنری ششم» در «وست اند» روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران