در حال بارگذاری ...
در دیدارهای مدیرکل هنرهای نمایشی در استان اردبیل تاکید شد

از ضرورت راه‌اندازی سالن اختصاصی تئاتر تا حمایت از تولیدات نمایشی

کاظم نظری در دیدارهایی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل و اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی این استان، از تلاش‌های انجام گرفته برای جذب اعتبارات لازم برای تولید آثار نمایشی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان اردبیل، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی، چهارشنبه یکم آذر، در سفر به این استان، با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل، دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل که علی مردانه، رئیس بسیج هنرمندان استان و سعید نوریان و علی محرمی، معاونان امور هنری و سینمایی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی هم حضور داشتند، از تئاتر استان اردبیل، به عنوان تئاتری فعال و رو‌به رشد یاد شد.

اردبیل، یکی از قطب‌های تئاتر کشور است

کاظم نظری در این دیدار، با اعلام اینکه اردبیل از قطب‌های تئاتر کشور است، با اشاره به پیشینه غنی تئاتر در این استان، برگزاری باشکوه و موفقیت‌آمیز جشنواره تئاتر استانی را یکی از نمودهای بارز رشد و تعالی تئاتر در این خطه از میهن اسلامی‌مان عنوان کرد.

او با اعلام اینکه استان اردبیل، دیار آدم‌های باسواد تئاتری است، بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های مناسب تئاتری و تعمیر و تجهیر سالن‌های موجود تاکید کرد و خواستار برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در توانمندسازی هنرمندان شهرستان‌ها شد.

نظری با تجلیل از تلاش‌های هنرمندان تئاتر استان اردبیل در تولید و اجرای آثار نمایشی، برگزاری دوره سی‌ویکم جشنواره تئاتر استانی را مطلوب و موفق عنوان کرد و افزود: «استقبال گروه‌های نمایشی و حضور کم‌نظیر مردم علاقه‌مند به تئاتر در این جشنواره، نشان‌دهنده برگزاری منظم، موفق و باشکوه این رویداد تئاتری است.»

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، نبود اعتبارات کافی را از مهم‌ترین مشکلات و نارسائی‌ها در حوزه تئاتر کشور دانست و با اشاره به تلاش‌های انجام یافته برای جذب اعتبارات لازم، افزود: «هرگونه هزینه در تئاتر، نوعی سرمایه‌گذاری است چرا که تئاتر با تاثیرگذاری‌های که در جامعه دارد، می‌تواند فرهنگ‌ساز باشد.»

میزبانی شهرستان‌های استان اردبیل از رویدادهای استانی و منطقه‌ای تئاتر

در ادامه این دیدار، امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل هم ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، تئاتر استان اردبیل را برگرفته از اعتقادات عمیق مردمی دانست و با اشاره به برگزاری رویدادهای مهم نمایشی در این استان، حضور هنرمندان این دیار در مجامع مختلف تئاتری در سطوح ملی و بین‌المللی را نشانه اهتمام جدی هنرمندان این استان در نمایش توانمندی‌های خود عنوان کرد.

او با اشاره به برگزاری آبرومندانه و با عزت دوره سی‌ویکم جشنواره تئاتر استانی، استقبال گروه‌های نمایشی و مردم استان از این جشنواره را بی‌نظیر و شایسته قدردانی دانست و ادامه داد: «هم هنرمندان و هم مردم تئاتردوست استان در این جشنواره برای تئاتر و اعتلای آن سنگ تمام گذاشتند.»

رجبی با اعلام اینکه جشنواره‌ها و رویدادهای نمایشی در راستای گسترش عدالت فرهنگی، در شهرستان‌های استان برگزار می‌شوند، از برگزاری جشنواره استانی تئاتر طنز شادمانه به میزبانی شهرستان گرمی، جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران به میزبانی شهرستان بیله‌سوار و جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان به میزبانی شهرستان پارس‌آباد در ماه‌های آتی خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، با تاکید بر ضرورت توجه به زیرساخت‌های مناسب تئاتری در استان اردبیل، از احداث تالار مرکزی شهر اردبیل با پیشرفت فیریکی 55 درصد خبر داد و خواستار حمایت‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی از برگزاری جشنواره‌های تئاتری و تولید آثار نمایشی در این استان شد.

حمایت از اجرای دو هزار نمایش در سطح کشور

دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل، یکی دیگر از برنامه‌های حضور مدیرکل هنرهای نمایشی در این استان بود.

در این دیدار که با حضور امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، غریب منوچهری، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی اردبیل، احمد مسرت، رئیس هیئت مدیره، ناصر رهنماآذر، محمد تقی اسماعیلی و عباس جاهد از اعضای هیئت مدیره، نینا شاه محمدی، بازرس انجمن هنرهای نمایشی استان و نیز سعید نوریان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، کاظم نظری، از تلاش‌های انجام یافته برای توسعه کمی و کیفی تئاتر در کشور یاد کرد.

او با بیان اینکه انجمن‌های هنرهای نمایشی، بازوی توانمند اجرایی ادارات کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان‌ها در شناسایی، تربیت و شکوفایی استعداد‌ها و تولید و اجرای آثار فاخر نمایشی است، حمایت از تولید بیش از دو هزار نمایش در کشور را کاری سخت و نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه دانست و گفت: «امیدواریم با اعتباراتی که جذب می‌کنیم و به تولید تئاتر در استان‌های کشور اختصاص می‌یابد، شاهد رفع بخشی از دغدغه‌ها و نیازمندی‌های تئاتر استان‌ها باشیم.»

کاظم نظری، با اشاره به ضرورت توجه به امر آموزش، گفت: «شناسایی و کشف استعدادهای نوجوان و جوان، از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید مورد توجه انجمن‌های هنرهای نمایشی در استان‌ها قرار بگیرد، چراکه کشور به هنرمندان متعهد نیاز دارد.»

نظری، نشست با آموزشگاه‌های آزاد تئاتری برای تقویت تئاتر، بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان، هم‌اندیشی با بزرگان تئاتری و تکریم هنرمندان و چهره‌های تاثیرگذار و پیشکسوت را از برنامه‌های قابل تامل در انجمن‌های هنرهای نمایشی استان‌ها دانست و بر تعامل بیشتر انجمن‌ها با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلاش در جهت کسب همراهی‌های دیگر دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

نیاز اردبیل به یک سالن اختصاصی تئاتر

در ادامه این نشست، غریب منوچهری، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل با اعلام اینکه انتخابات دوره جدید انجمن بر اساس شیوه‌نامه جدید با استقبال هنرمندان و تئاتری‌های استان برگزار شده است، از انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل به عنوان انجمنی پیشتاز در ثبت مراحل قانوانی این نهاد تئاتری یاد کرد.

او با اشاره به اینکه جلسات هیئت مدیره به صورت مستمر و منظم برگزار می‌شود، گفت: «کارگروه‌های متعدد با بهره‌گیری از حضور اعضای انجمن تشکیل شده ولی مهم‌ترین دغدغه هنرمندان تئاتر استان، نبود یک سالن اختصاصی برای تئاتر است.»

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان با تاکید بر اینکه با ایجاد یک سالن اختصاصی، شاهد استمرار اجراهای نمایشی در اردبیل خواهیم بود، خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای تحقق برنامه‌های انجمن هنرهای نمایشی استان و توزیع عادلانه امکانات در همه استان‌ها شد.

منوچهری با اشاره به حضور موفق هنرمندان استان در رویدادها و جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی، حمایت از گروه‌های نمایشی را مورد تاکید قرار داد.




مطالب مرتبط

کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر
کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل با تاکید بر ضرورت تشکیل سازمان تئاتر، این موضوع را مطرح کرد که ایجاد این سازمان زمینه‌ساز حمایت از گروه‌های نمایشی شده و انسجام بیشتری به حوزه هنرهای نمایشی می‌دهد و می‌تواند در جذب اعتبارات بیشتر برای ...

|

در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با مدیرکل ارشاد اردبیل عنوان شد:

توسعه زیرساخت‌های مناسب تئاتری اردبیل ضرورت دارد
در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با مدیرکل ارشاد اردبیل عنوان شد:

توسعه زیرساخت‌های مناسب تئاتری اردبیل ضرورت دارد

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در دیدار امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، با اعلام اینکه استان اردبیل، دیار آدم‌های باسواد تئاتری است، بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های مناسب تئاتری و تعمیر و تجهیر سالن‌های موجود تاکید کرد و خواستار برنامه‌ریزی مناسب برای ...

|

مدیرکل هنرهای نمایشی در سفر به شهرهای مرزی مطرح کرد

رسالت هنرمندان، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی الگوهای برتر به نسل آینده است
مدیرکل هنرهای نمایشی در سفر به شهرهای مرزی مطرح کرد

رسالت هنرمندان، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی الگوهای برتر به نسل آینده است

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی که همزمان با یوم‌الله 22 بهمن به شهرهای مرزی استان اردبیل و پارس‌آباد و بیله سوار سفر کرده بود، در این سفر با مسئولان و هنرمندان استانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

|

در آیین یادبود هنرمند فقید و  تاثیرگذار تئاتر مطرح شد

کاظم نظری: زنده‌یاد مجید واحدی‌زاده معرف جلوه‌ای نو از تئاتر اردبیل بود
در آیین یادبود هنرمند فقید و تاثیرگذار تئاتر مطرح شد

کاظم نظری: زنده‌یاد مجید واحدی‌زاده معرف جلوه‌ای نو از تئاتر اردبیل بود

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در ششمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد مجید واحدی‌زاده، فعالیت‌های این هنرمند را معرف جلوه‌ای نو از تئاتر اردبیل در کشور و جهان بود.

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

زنده‌یاد میرزایی هنرمندی موثر در روند جریان‌سازی شبیه‌خوانی بود
پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

زنده‌یاد میرزایی هنرمندی موثر در روند جریان‌سازی شبیه‌خوانی بود

مدیرکل هنرهای نمایشی، طی پیامی درگذشت زنده‌یاد نصرت‌الله میرزایی را تسلیت گفت. کاظم نظری زنده‌یاد میرزایی را از شبیه‌خوانان پیشکسوت شهر خمین دانست که بخش مهمی از روند جریان‌سازی در هنر ارزشمند شبیه‌خوانی این سرزمین کهن محسوب می‌شد.

|

نظرات کاربران