در حال بارگذاری ...
برنامه مستند و ترکیبی رادیو نمایش روی آنتن می‌رود

«حنظله»؛ روایتی تلخ از فلسطین اشغالی

برنامه رادیویی «حنظله» با محوریت پرداختن به جنایت رژیم اشغالگر قدس و بیان مظلومین مردم فلسطین پنج‌شنبه‌ها از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، رضا گل‌سوسن، مدیر گروه برنامه‌های مستند و ترکیبی رادیو نمایش درباره این برنامه گفت: «حنظله (به معنی سیب تلخ) یک شخصیت کارتونی طراحی‌‌شده توسط ناجی علی، کاریکاتوریست فلسطینی است که نمادِ مصور مردم فلسطین و نشانگرِ سرنوشتِ تلخ و اندوه‌بار آوارگانِ فلسطینی است؛ درواقع این برنامه روایتی تلخ از فلسطین اشغالی است و ظلمی که بر سر مردم بی‌دفاع مظلوم و به‌ویژه کودکان بی‌گناه این دیار می‌آید.»

او توضیح داد: «این روایت تلخ را از زبان کودکی به نام حنظله می‌شنویم، حنظله راوی اتفاقات این دیار اشغال‌شده است و بخشی از این کودک‌کشی آشکار را با زبانی کودکانه در سکوت مدعیان حقوق بشر فریاد می‌زند و ما از زبان حنظله راوی فریاد مظلومیت کودکان مظلوم هستیم.»

گل‌سوسن افزود: «در این برنامه با کارشناسان مختلف به گفت‌وگو می‌نشینیم و از زبان آن‌ها مجموعه اتفاقات فلسطین را رصد می‌کنیم.»

مدیر گروه برنامه‌های مستند و ترکیبی رادیونمایش تأکید کرد: «فضای برنامه متکی بر اجرای کودکی به نام حنظله است که هر هفته گزارشی را از آنچه بر غزه گذشته است، ارائه می‌کند و در ادامه به گفت‌وگو با مخاطبان می‌پردازد.»

او همچنین گفت: «به‌کارگیری شخصیت حنظله به‌عنوان نمادی از مظلومیت کودکان غزه به جهت تأثیرگذاری احساسی قوی‌تر بر مخاطب است.»

گل‌سوسن ادامه داد: «محورهای محتوایی اصلی برنامه بیان و انتقال اخبار و گزارشی از اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی از جنبه انسانی و فارغ از همه جهت‌گیری‌ها و نیز بیان و آشکارسازی عملیات فریب رسانه‌ای غرب در نحوه پوشش وقایع و اتفاقات رخ‌داده به لحاظ جانب‌داری‌های صورت گرفته از رژیم صهیونیستی است.»

او در پایان افزود: «این برنامه یک کانال در پیام‌رسان بله به آدرس https://ble.ir/radiohanzala دارد که آیتم‌ها و محتوای برنامه در آن قرار خواهد گرفت، همچنین مخاطبان نیز جهت ارتباط با برنامه و ارسال آثار خود مانند مطالب و نوشته‌ها، عکس، کاریکاتور، صوت و... می‌توانند به شماره ۰۹۱۰۸۹۸۵۲۰۸ از طریق همین پیام‌رسان اقدام کنند.»

«حنظله» به تهیه‌کنندگی و سردبیری محسن جواهری، نویسندگی سهیلا خدادادی و اجرای علیرضا تابان، پنج‌شنبه‌ها ساعت 11 از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.




مطالب مرتبط

ایستادن کنار ملتی که جهان بر رنجش چشم بسته است

دعوت کاظم نظری از هنرمندان کشور برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس
ایستادن کنار ملتی که جهان بر رنجش چشم بسته است

دعوت کاظم نظری از هنرمندان کشور برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس

کاظم نظری، با انتشار پیامی هنرمندان کشور را به حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد. در بخشی از پیام مدیر کل هنرهای نمایشی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی آمده است ایمان واثق دارم تا رسیدن به آزادی قدس راه چندانی نخواهیم داشت.

|

ایستاده در برابر سیاهی

ایستاده در برابر سیاهی

مهدی حامدسقایان*: مقاومت مسیری است که انسان‌ها با هر نوع نگاه و نگرشی برای رسیدن به قله و هدف نهاییِ خود در آن گام برمی‌دارند. درواقع مقاومت تعریفی است از تحمل و استقامت فردی و اجتماعی، ...

|

یادداشت مدیرکل هنرهای نمایشی در مظلومیت مردم فلسطین

بر اهالی تئاتر است که هنرمندانه با خلق آثاری درخور، جنایات صهیونیست‌ها را آشکار کنند
یادداشت مدیرکل هنرهای نمایشی در مظلومیت مردم فلسطین

بر اهالی تئاتر است که هنرمندانه با خلق آثاری درخور، جنایات صهیونیست‌ها را آشکار کنند

مدیرکل هنرهای نمایشی با تاکید بر ضرورت پرداختن به مظلومیت مردم فلسطین نوشت بر اهالی تئاتر است که هنرمندانه با خلق آثاری درخور، جنایات صهیونیست‌ها را آشکار کنند.

|

نظرات کاربران