در حال بارگذاری ...

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

علیرضا کوشک‌جلالی و سعید اسدی شب گذشته به تماشای نمایش «هیدن» نشستند و گفتند خون جدیدی در رگ‌های تئاتر ایران جاری شد و این نمایش باید در عرصه بین‌المللی نیز حضوری پر رنگ داشته باشد.

به گزارش ایران تئاتر، علیرضا کوشک‌جلالی، کارگردان و نویسنده پیشکسوت تئاتر و سعید اسدی، کارگردان، مدرس و پژوهشگر تئاتر، شب گذشته (پنجشنبه 9 مهر)، در سالن تئاتر هامون، به تماشای نمایش «هیدن» (Hidden) به کارگردانی کوروش شاهونه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان نشستند.

علیرضا کوشک‌جلالی، در پایان اجرای این نمایش، درباره «هیدن» گفت: «خیلی خوشحالم که توانستم «هیدن» را ببینم. اکنون احساس می‌کنم با این کار خون جدیدی در رگ‌های تئاتر ایران جاری شده است که هنرمندانش آنقدر پویا و پرانرژی روی صحنه می‌درخشند.»

او ادامه داد: «من در این اثر، تعلیق‌های هیچکاک و خشونت تارانتینو را در زیباترین شکل ممکن دیدم.»

این کارگردان پیشکسوت در پایان گفت: «از بازی بازیگران خصوصا ریحانه رضی بسیار لذت بردم و همه تلاشم را می‌کنم که اگر فستیوالی تئاتری در آلمان برگزار شود، از گروه «هیدن» دعوت به اجرا کنم.»

همچنین سعید اسدی، کارگردان، نویسنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه، درباره این اثر نمایشی گفت: «بعد از تماشای نمایش «هیدن» این شب را خوب و دلپذیر در خاطرم ثبت می‌کنم.»

او ادامه داد: «هر رخدادی که روی صحنه دیده می‌شود، با یک هارمونی، زیبایی‌شناسی دقیق و فضایی مدرن، تماشاگر را اغنا می‌کند و بعد از تماشا فکر شما را درگیر می‌کند.»

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه گفت: «خیلی خوشحالم تئاتری را دیدم که کارگردانش پله پله بالا آمده و در حوزه کارگردانی بسیار درخشان عمل کرده است. همچنین بازی بازیگران نمایش بسیار برایم دلپذیر، دوست‌داشتنی و فوق‌العاده بود. تشویق طولانی مدت تماشاگران در پایان نمایش هم نشان‌دهنده راضی بودن مخاطب بود.»

اسدی در پایان گفت: «آرزو می‌کنم علاوه بر بیشتر شدن اجراهای این نمایش در داخل کشور، «هیدن» در عرصه بین‌المللی نیز بدرخشد و دیده شود چون این‌گونه آثار خوب باید همیشه روی صحنه باشند.»

«هیدن» از نمایش‌های پرمخاطب و پر فروش تئاتر ایران در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌آید که اکنون نزدیک به ۱۵۰ اجرا داشته است. این اثر نمایشی، این شب‌ها در سالن تئاتر هامون، در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ روی صحنه می‌رود.

حمید رحیمی، ریحانه رضی، عطا عمرانی، آیت بی‌غم، آناهید ادبی و فرناز حسینمردی، بازیگران نمایش «هیدن» هستند.

در توضیح این اثر آمده است: «انسان‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند، نابینا هستند!»

سالن تئاتر «هامون» با مدیریت هادی حجازی‌فر در خیابان فلسطین واقع شده است که بعد از چهار سال، دوباره با نمایش «هیدن» فعالیت خود را از سرگرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی که به ۱۲ اجرای پایانی خود رسیده است، می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

محمودرضا رحیمی، کارگردان و مدرس تئاتر:

«هیدن» تماشاگر را حتی بعد از پایان اجرا رها نمی‌کند
محمودرضا رحیمی، کارگردان و مدرس تئاتر:

«هیدن» تماشاگر را حتی بعد از پایان اجرا رها نمی‌کند

محمودرضا رحیمی پس از دیدن نمایش «هیدن» گفت خیلی افسوس خوردم که چرا انقدر دیر به تماشای این نمایش نشستم و ای‌کاش بتوانم در شب‌های پایانی اجرا نیز به تماشای دوباره این کار بنشینم تا باز هم لحظات هولناک، خوب و جذاب را حس کنم. این اثر، تماشاگران را حتی بعد از پایان اجرا رها ...

|

همکاری متقابل اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد
همکاری متقابل اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد

مدیرکل هنرهای نمایشی و معاون امور هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، به‌منظور همکاری متقابل، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

|

نظرات کاربران