در حال بارگذاری ...
با موضوع تِراژِدی در قالب روانشناسی جنایی

نمایشنامه «کرتاسه» منتشر شد

نمایشنامه «کرتاسه» با موضوع تِراژِدی در قالب روانشناسی جنایی به نویسندگی حسن پورگل‌ محمدی منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایشنامه «کرتاسه» به نویسندگی حسن پورگل‌ محمدی در آذر ۱۴۰۲ از انتشارات طراحان تین روانه بازار کتاب شد.

در ابتدای این کتاب، پیش گفتاری توسط سه هنرمند عرصه نمایش سیمین امیریان، حامد سلیمان زاده و حمید کاکاسلطانی در باب کتاب و اثر نویسنده، نوشته شده است.

نمایشنامه «کرتاسه» به موضوع روان‌شناسی جنایی که شاخه‌ای از دانش جرم‌شناسی است می پردازد و فرایند‌های روانی پیش جنایی و وضعیت روانی مجرم و حتی بزه دیده را حین ارتکاب جرم و وضعیت روانی آن دو را پس از ارتکاب جرم، به صورت تجربی با روش استقرایی مورد مطالعه قرار می‌دهد و در اجرای نمایش یا خوانش نمایشنامه مخاطب را به واکاوی از خویش و شناخت درست از روانکاوی می‌رساند.

نمایشنامه «کرتاسه» با ۶ کارآکتر در ۵۳ صفحه با قیمت 65 هزارتومان از انتشارات طراحان تین منتشر شده است.


منوچهر اکبرلو در غرفه انتشارات نمایش در نمایشگاه کتاب:

نیازمند روشنفکری در عرصه تئاتر هستیم
منوچهر اکبرلو در غرفه انتشارات نمایش در نمایشگاه کتاب:

نیازمند روشنفکری در عرصه تئاتر هستیم

منوچهر اکبرلو، در نشست تخصصی «نقش اقتباس از فرهنگ بومی در آثار نمایشی» گفت ما تکنیسین‌های خوبی در عرصه تئاتر داریم اما از فقدان روشنفکرانی که از بازخوردهای مثبت و منفی در تولید آثار خود بهره ببرند، رنج می‌بریم.

|

«گاو زن» از دوم مرداد به سنگلج می‌آید

«گاو زن» از دوم مرداد به سنگلج می‌آید

نمایش «گاو زن» با نویسندگی و کارگردانی میثم عباسی که به بخشی از تاریخ معاصر ایران اشاره می‌کند، از فردا دوم مرداد در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

|

امشب «چاپلین» پا به صحنه می‌گذارد

امشب «چاپلین» پا به صحنه می‌گذارد

نمایش «چاپلین» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهران رنج‌بر که پرتره‌ای از زندگی «چارلی چاپلین» بازیگر مطرح سینمای صامت جهان است، در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

|