در حال بارگذاری ...
با هدف توجه به موسیقی تئاتر

آموزش موسیقی در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود

رییس پردیس تئاتر تهران، از برگزاری دوره‌های موسیقی در ادامه روند فعالیت‌های آموزشی این مجموعه خبر داد.

به گزارش ایران‌تئاتر به نقل از روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، امین اشرفی، رییس پردیس تئاتر تهران از برگزاری دوره‌های موسیقی با هدف توجه به موسیقی تئاتر خبر داد.

اشرفی گفت: «موسیقی در تاریخ هنر ایران همیشه به عنوان یک شاخه هنری مطرح بوده و هست. در اینکه موسیقی توانسته است به تنهایی و در تلفیق با هنرهای دیگر از جمله سینما کاربرد خود را نشان دهد کاملا واضح و مبرهن است، به جرئت می‌توان گفت همراهی موسیقی با تئاتر از سابقه طولانی‌تری نسبت به سینما برخوردار است و در بسیاری از مواقع این هنر موسیقی بوده است که توانسته یک اثر نمایشی را زنده نگه دارد و به آن جذابیت و جانی دوباره ببخشد. تجربه و به‌کارگیری هنر موسیقی در تئاتر به صورت زنده و حتی ضبط‌شده می‌تواند احساسات و هیجان مخاطب را دوچندان کند.

او با بیان اینکه برخی بر این باورند موسیقی در تئاتر مهجور مانده است، توضیح داد: «پرداختن به جایگاه موسیقی در ذهنیت عامه مردم نیاز به یک بازنگری و جریان کارشناسی‌شده دارد، برخی موسیقی را فقط در اجرای کنسرت یا آلبوم موسیقایی جست‌وجو می‌کنند، فارغ از اینکه موسیقی در تئاتر یا سینما تا چه اندازه می‌تواند در معرفی این هنر متعالی نقش داشته باشد. با این وجود، جامعه تئاتری به دلیل چالش‌ها و مشکلاتی که با آن روبه‌روست شاید کمتر خود را در مواجهه به استفاده از موسیقی زنده قرار دهد، به هر حال با تمام مصائب این کار استفاده به‌جا و مناسب از قطعات موسیقی حتی برای نمایش کودک نیز، به نوعی از مدیریت نمایش نیاز دارد.»

رییس پردیس تئاتر تهران افزود: «پردیس تئاتر تهران با هدف توجه دادن نوجوانان و جوانان به به موسیقی به ویژه موسیقی تئاتر، برگزاری دوره‌های موسیقی با اغلب سازهای ایرانی را در دستور کار خود قرار داده است. علاقه‌مندان به موسیقی از تمامی رده‌های سنی به ویژه کودک و نوجوانان می‌توانند در این کلاس‌ها ثبت‌نام کنند.»




مطالب مرتبط

پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است
پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است

امین اشرفی، مدیر خانه نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری به تئاتر را هنر ارتباط انسانی مبتنی بر نیاز بشر دانست و روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به هنرمندان نمایشی و علاقه‌مندان این هنر تبریک گفت.

|

حسن رونده پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین» مطرح کرد

حضور آثار باکیفیت استانی در تهران تأثیرگذار است
حسن رونده پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین» مطرح کرد

حضور آثار باکیفیت استانی در تهران تأثیرگذار است

حسن رونده، مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین»، سیاست‌های وزیر و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی را مبنی بر حمایت ویژه از تئاتر استان‌ها اعلام کرد و بر این باور است که حضور آثار نمایشی ...

|

نظرات کاربران