در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایشنامه‌خوانی «تولد جهنمی»:

حضور پیشکسوتان در عرصه تئاتر، باعث اعتبار ما می‌شود

کارگردان نمایشنامه‌خوانی «تولد جهنمی»، حضور پیشکسوتان در عرصه تئاتر را باعث افتخار خود و دیگر جوانان این عرصه دانست که فرصتی برای هنرآموزی آنها پدید می‌آورد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایشنامه‌خوانی «تولد جهنمی» به کارگردانی نیما هاشمی، از ۱۵ تا ۱۷ دی، روی صحنه تماشاخانه اهورا اجرا شد.

نمایشنامه «تولد جهنمی» به نویسندگی افشین عطری، با بازی شیوا خسرومهر و مجید شهریاری و گروهی از بازیگران جوان، روی صحنه خوانش شد.

نیما هاشمی، کارگردان و تهیه‌کننده نمایشنامه‌خوانی «تولد جهنمی»، در توضیح اجرای این متن گفت: «نمایشنامه «تولد جهنمی»، نگاهی به واقعیت‌های جامعه دارد که افراد چه محتواهایی را می‌بینند و دنبال می‌کنند؛ مانند فیلم‌های ماهواره‌ای که بی سر و ته هستند و اگر افراد، چنین محتوایی را ببینند، در ناخودآگاه و زندگی فردی آنها اثر می‌گذارد و  متوجه نیستند که چنین محتواهایی، خیانت و فساد در زندگی را آموزش می‌دهند‌.»

او ادامه داد: «در این نمایش، ما این موارد را نشان دادیم که هدف اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای چیست و مردم به جای نشستن پای چنین شبکه‌هایی، بهتر است پای هنر ایرانی بنشینید تا هنرمندان‌مان پای کار باشند. خواسته ما این است که مردم، به تماشای کار درست بنشینید و از محتواهای نادرست دوری کنند، زیرا فرزندان‌شان در کنار آن‌ها پای این برنامه‌ها می‌نشینند و این محتواها در ضمیر ناخودآگاه آن‌ها هم اثر منفی می‌گذارد.»

این کارگردان افزود: «متن «تولد جهنمی»، اختصاصی برای گروه ما نوشته شد و قبل از این، کارهای دیگری که از نظر اصالت و قدیمی بودن، بار هنری بیشتری داشتند، مثل «باغ آلبالو» و «پزشک نازنین» و غیره را اجرا کرد. ولی در یک برهه، تصمیم گرفتیم خود را محک بزنیم و کار ایرانی روی صحنه ببریم. برای همین، با حضور هنرمندان پیشکسوتی چون مجید شهریاری و شیوا خسرو مهر،  در کنار نسل جوان، میزبان مخاطبان تئاتر شدیم.»

هاشمی در توضیح همکاری با گروهی از بازیگران جوان و پیشکسوت در اجرای این نمایشنامه‌خوانی گفت: «ما یک گروه تئاتر جوان هستیم، ولی به این معنا نیست که از همکاری با هنرمندان باسابقه، بی نیاز هستیم. پیشکسوتان، باعث اعتبار ما می‌شوند و افتخار ما هستند و باید در کارهای‌مان، از آن‌ها استفاده کنیم تا از هنر آن‌ها بیاموزیم.»

او در پایان توضیح داد: «نمایشنامه «تولد جهنمی»، کمدی موقعیت و البته پیام‌دار است. از این رو تصمیم گرفتیم با اینکار تاثیرگذار باشیم. ما متن ایرانی و اختصاصی آوردیم تا تاثیرگذاری بیشتر و بهتری داشته باشد.»




مطالب مرتبط

با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید
با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارایه بهترین نقدها با موضوع جشنواره‌های برگزارشده و عملکرد این وزارت خانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

|

روزهای پایانی بهمن 1402 با نمایشنامه‌خوانی در تهران

میزبانی تئاتری‌ها با «کیک پنیر و آلبالو» و «درخت خرمالو»
روزهای پایانی بهمن 1402 با نمایشنامه‌خوانی در تهران

میزبانی تئاتری‌ها با «کیک پنیر و آلبالو» و «درخت خرمالو»

نمایشنامه‌خوانی‌های «ترور»، «سمفونی درون بطری»، «ادموند»، «کیک پنیر و آلبالو»، «درخت خرمالو»، «کورالین» و «طغیان» از جمله آثاری هستند که در روزهای پایانی بهمن 1402 روی صحنه می‌روند.

|

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «رکوئیم برای یک راهبه»

محسن علیمحمدی: اجرای ژنرال برای‌مان آرزو شده است
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «رکوئیم برای یک راهبه»

محسن علیمحمدی: اجرای ژنرال برای‌مان آرزو شده است

محسن علیمحمدی که نمایش «رکوئیم برای یک راهبه» را این روزها در تماشاخانه اهورا روی صحنه دارد، می‌گوید آرزو به‌دل مانده است تا پیش از آغاز اجرای عمومی کارش، با آسودگی خیال در سالن، تماشاگر اجرای ژنرال آن اثر باشد.  

|

نظرات کاربران