در حال بارگذاری ...
الهام حیدریان، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کرد

کمبود بلک باکس و نور از کاستی‌ سالن‌های تئاتر کشور است

الهام حیدریان کارگردان نمایش «کافه سایه» در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند می‌گوید در استان‌ها همچنان مشکلاتی مانند کم بودن لاین‌های نورپردازی یا نبود بلک باکس استاندارد از جمله کاستی‌های مشترک سالن‌های تئاتر در کشور است.

به گزارش ایران تئاتر، بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور، در چهارمین و آخرین بخش خود با نام «سهند»، از 17 تا 20 دی، با حضور بیش از 300 هنرمند از 8 استان کشور به میزبانی تبریز در حال برگزاری است.

در اولین روز از برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نمایش صحنه‌ای «کافه سایه» به کارگردانی الهام حسینی از استان آذربایجان غربی چراغ جشنواره را روشن کرد.

الهام حیدریان کارگردان نمایش «کافه سایه» در حاشیه اجرای نمایش خود به عنوان افتتاحیه جشنواره گفت: «هنرمندان تئاتر در جشنواره ها فقط یک بار فرصت اجرا دارند لذا کمتر گروهی حاضر به اجرای اول می‌شود ولی خداراشکر اجرای خوبی را پشت سرگذاشتیم.»

او با بیان اینکه »کافه سایه» از زندگی خودشان شده و تسلط کافی به اجرا داشته‌اند افزود: «حتی با وجود بدحالی یکی از تماشاگران در وسط اجرا، بازیگران ما توانستند بعد از کنترل اوضاع به نمایش با تسلط کافی ادامه دهند. تاکنون پیش نیامده بود که حال داور جشنواره حین اجرا به هم خورده و فضای سالن را تحت تاثیر قرار دهد.»

او با اشاره به امکانات تئاتر شهر تبریز گفت: «تئاتر شهر تبریز امکانات بیشتری داشته و اجرا در این فضا برای گروه‌های هنری راحت تر است.»

حیدریان گفت: «در استان‌ها همچنان مشکلاتی مانند کم بودن لاین‌های نورپردازی یا نبود بلک باکس استاندارد از جمله کاستی‌های مشترک سالن‌های تئاتر در کشور است.»

 

جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، در چهار بخش استان فارس (پارس)، خراسان رضوی (خاوران)، سمنان (راه ابریشم) و آذربایجان شرقی (سهند)، دی 1402 برگزار می‌شوند. 

برگزیدگان این رویداد، به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد.




مطالب مرتبط

انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید
انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با گلایه از عدم حضور نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون فرهنگی در مجامع هنری گفت خواهش‌مان از نمایندگان مطرح این است که در کمیسیون فرهنگی به هنرهای نمایشی توجه کنند؛ در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر در سطح شهر به همراه ...

|

گفت‌وگو با امید بنکدار؛ کارگردان نمایش «مافیای روباه‌ها»

تجربه‌ای در مزر سینما و تئاتر
گفت‌وگو با امید بنکدار؛ کارگردان نمایش «مافیای روباه‌ها»

تجربه‌ای در مزر سینما و تئاتر

امید بنکدار کارگردان نمایش «مافیای روباه‌ها» می‌گوید بعد از سال‌ها کار در سینما حس کردم دلم برای فضای تئاتر و صمیمت آن گروه‌ها تنگ‌ شده است و سال‌ها بود که قصد داشتم کار تئاتر کنم و فکر کردم حالا که قرار است از سینما به تئاتر برگردم، بهتر است چیزی از سینما با خودم بیاورم.

|

نظرات کاربران