در حال بارگذاری ...

فراخوان بیست و پنجمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر منتشر شد

فراخوان بیست و پنجمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش‌های مسابقه تئاتر صحنه‌ای و مسابقه تئاتر میدانی (خیابانی) برای برگزاری در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳ در استان خوزستان، شهرستان خرمشهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، فراخوان بیست و پنجمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر برای برگزاری در اردیبهشت و خردادماه 1403 در استان خوزستان شهرستان خرمشهر منتشر شد.

مسابقه تئاتر صحنه ای و مسابقه تئاتر میدانی (خیابانی) بخش‌های بیست و پنجمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر هستند.

متن فراخوان بیست و پنجمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به این شرح است:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمشهر، انجمن هنرهای نمایشی با مشارکت و همکاری اداره کل هنرهای نمایشی، سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر، به منظور بزرگداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان و مدافعان سرافراز میهن اسلامی و تثبیت دلیرمردی و سلحشوری ملت قهرمان ایران و به خصوص شهدای گرانقدر فتح خرمشهر و با هدف معرفی و بازشناخت ارزش های این حماسه باشکوه و دست یابی به تجربه های نوین و دریچه های تازه در رویکرد هنر نمایش به ویژه حماسه فتح خرمشهر و لزوم ایجاد شور و نشاط در جامعه، بیست و پنجمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر را در گستره ملی و در اردیبهشت و خرداد 1403 برگزار می کند.

اهداف جشنواره :

1) ترویج نظریه مقاومت و توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری.

2) معرفی و بازشناخت ارزش های حماسه با شکوه فتح خرمشهر.

3) پاسداشت دفاع مقدس.

4) توجه ویژه به اثرگذاری ادبیات و هنر مقاومت در عرصه های مختلف فرهنگی سیاسی.

5) ترغیب جوانان هنرمند به مشارکت در تولید آثار هنری بر پایه مضامین بومی، ملی و مذهبی.

6) تکریم و پاسداشت مدافعین حرم و پرداختن به مفهوم مقاومت در زندگی و شهادت سرداران شهید و شهدای مدافع حرم.

بخش های جشنواره :

الف) مسابقه تئاتر صحنه ای

1) موضوعات آثار نمایشی این بخش شامل: جلوه حضور مردم در مقاومت 45 روزه خرمشهر در مقابل دشمن بعثی، فتح خرمشهر، مقاومت و دفاع مقدس، پرداخت به مولفه های بومی با رویکرد فرهنگ ایثار اقوام ایران زمین در بستر تاریخ خواهد بود.

2) اولویت انتخاب در این بخش با نمایش هایی خواهد بود که تا کنون هیچ اجرایی از آنها در جشنواره های ملی به روی صحنه نرفته باشد.

3) متقاضیان این بخش لازم است 4 نسخه از نمایشنامه در قالب فایل PDF برای ارزیابی در مرحله بازخوانی را به همراه رزومه کارگردان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

4) به آثار راه یافته در این بخش به تشخیص هیئت انتخاب و ستاد جشنواره تا سقف 300 میلیون ریال کمک هزینه تعلق خواهد گرفت.

ب) مسابقه تئاتر میدانی (خیابانی)

1) موضوعات آثار نمایشی این بخش شامل: جلوه حضور مردم در مقاومت 45 روزه خرمشهر در مقابل دشمن بعثی، فتح خرمشهر، مقاومت و دفاع مقدس، پرداخت به مولفه های بومی با رویکرد فرهنگ ایثار اقوام ایران زمین در بستر تاریخ خواهد بود.

2) اولویت انتخاب در این بخش با نمایش هایی خواهد بود که تا کنون هیچ اجرایی از آنها در جشنواره های ملی روی صحنه نرفته باشد.

3) متقاضیان این بخش لازم است 4 نسخه از ظرح و ایده در قالب فایل PDF برای ارزیابی در مرحله بازخوانی را به همراه رزومه کارگردان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

4) به آثار راه یافته در این بخش به تشخیص هیئت انتخاب و ستاد جشنواره تا سقف 150 میلیون ریال کمک هزینه تعلق خواهد گرفت.

شرایط و مقررات جشنواره :

1) از هر کارگردان تنها یک اثر در یکی از بخش های صحنه ای و یا میدانی (خیابانی) جشنواره پذیرفته می شود.

2) تعداد آثار پذیرفته شده در جشنواره بر اساس کیفیت اثر و توسط هیئت انتخاب تعیین می شود.

3) اولویت انتخاب با آثاری خواهد بود که تا کنون در هیچ جشنواره ملی ارائه نشده باشد.

4) ارائه مجوز کتبی نویسنده برای تمامی آثار الزامی است.

5) ستاد برگزاری جشنواره تعهدی در قبال تامین دکور، لباس و وسایل صحنه نمایش ها نخواهد داشت و صرفا امکانات معمول تالارهای نمایشی در اختیار گروه ها قرار داده خواهد شد.

6) تکمیل فرم تقاضا (انتهای فراخوان) و ارسال اثر به منزله پذیرش مقررات جشنواره ار سوی صاحب اثر است.

7) ستاد جشنواره با توجه به ارزیابی کیفی هیئت انتخاب، بعد مسافت از شهر مبدأ، تعداد نفرات گروه و حجم دکور، کمک هزینه تولید را محاسبه و پرداخت خواهد کرد.

8) مدارک ارسالی می بایست به صورت کامل و در زمان مقرر به دبیرخانه تحویل داده شود و ستاد برگزاری مسئولیتی در قبال آثاری که پس از زمان اعلام شده به دبیرخانه جشنواره رسیده باشد، تخواهد داشت.

مدارک مورد نیاز برای حضور در جشنواره :

1) فایل های نمایشنامه صحنه ای و طرح و ایده میدانی (خیابانی) بصوت قایل PDF چهار نسخه بر روی لوح فشرده.

2) تکمیل فرم تقاضای حضور در جشنواره (در انتهای فراخوان)

3) یک قطعه عکس پرسنلی اسکن شده از کارگردان بر روی لوح فشرده.

4) سوابق کارگردان در یک برگه A4 به صورت فایل PDF بر روی لوح فشرده.

5) مجوز نویسنده یا ناشر (به متونی که بدون مجوز نویسنده یا ناشر به دبیرخانه ارسال شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد.)

گاهشمار جشنواره :

آخرین مهلت پذیرش متون : 25 بهمن  1402

اعلام نتایج بازخوانی متون : 8 اسفند 1402

آغاز بازبینی آثار : 8 اردیبهشت  1403

اعلام نتایج بازبینی : 20 اردیبهشت  1403

برگزاری جشنواره : 29 اردیبهشت تا 3 خرداد 1403

انتشار فراخوان بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر (دوره بعدی) : 3 خرداد 1403

نشانی دبیرخانه:

خوزستان – خرمشهر – بلوار آیت الله خامنه ای (40 متری) – بوستان سایت اداری – اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی – دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر – کدپستی: 6417813148 – تلفن: 06153513070

فرم تقاضای حضور در بیست و پنجمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

اینجانب ................................ با اطلاع کامل از شرایط فراخوان با ارسال مدارک مورد نیاز، تقاضای خود را برای حضور در بخش ................................ اعلام می کنم.

عنوان اثر : .......................................................   نویسنده : .....................................................

استان : ..........................................................   شهرستان : ....................................................

مدارک ارسال شده: ..........................................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................................................................

تلفن ثابت : ................................................     همراه : ........................................................

نشانی دقیق پستی : .........................................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................................................................

نام و نام خانوادگی ........................................................        تاریخ : .....................................................

امضاء

(فایل فراخوان جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر ضمیمه خبر شده است.)




مطالب مرتبط

ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند
ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند

ساسان شکوریان که نمایش «شاماران» را از بهبهان به تماشاخانه سنگلج تهران آورده، معتقد است برای ساماندهی فعالیت‌ هنرمندان سراسر کشور، راه‌اندازی سازمان تئاتر ایران، امری ضروری است.

|

نظرات کاربران