در حال بارگذاری ...
با کارگردانی حسین کشفی اصل

«عددهای نشده» از نیمه بهمن‌ماه به تالار قشقایی می‌آید

حسین کشفی اصل، بازیگر و کارگردان تئاتر، در تازه‌ترین اثر نمایشی خود در مقام کارگردان، «عددهای نشده» را به تالار قشقایی می‌آورد.

به گزارش ایران تئاتر، «عددهای نشده» نام نمایش تازه‌ای است که به کارگردانی حسین کشفی اصل در مقام طراح و کارگردان از نیمه بهمن‌ماه سال جاری در مجموعه تئاتر شهر، تالار قشقایی روی صحنه می‌رود.

نمایشنامه این اثر را میرعلی‌اکبری در سال 97 نوشته و به صورت کتاب نیز چاپ و توزیع شده است.

حسین کشفی اصل،که پیش از این در نمایش‌هایی مثل «الاویاتان»،«پولانسکی» و «پنگوئن‌های افسرده» به کارگردانی محمد میرعلی‌اکبری بازی کرده بود، در این رابطه می‌گوید: «نمایش «عددهای نشده»، اولین همکاری من و میرعلی‌اکبری به عنوان نویسنده و کارگردان است».

او، نمایش «عددهای نشده» را اثری در گونه کمدی اجتماعی معرفی می‌کند و درباره داستان آن توضیح می‌دهد: «این نمایش، قصه آدم‌هایی‌ست که پر از رویا و هدف هستند، ولی بنا به دلایل مختلفی که در زندگی و اجتماع داشته‌اند، نتوانسته‌اند به خواسته‌های خود دست پیدا کنند.  بسیاری از آن‌ها آدم‌های متوهمی‌اند که روزگاری پر از آلام و آرزو بودند، ولی به چیزی که دوست داشتند، نرسیدند.»

حسین کشفی اصل،که بیش‌تر به عنوان بازیگر در فضای تئاتر شناخته می‌شود، «عددهای نشده» را پربازیگرترین نمایشی می‌داند که تاکنون در مقام کارگردان روی صحنه آورده در پاسخ به این‌ سوال که چرا در نمایش‌های خودش بازی نمی‌کند؟ می‌گوید: « ترجیح می‌دهم بیرون از کار باشم و از بیرون نمایش را هدایت کنم. معمولاً وقتی شما کارگردان باشید و قرار باشد بازی هم بکنید، فقط نیمی از ذهن و انرژی و تمرکزتان صرف بازیگری می‌شود.»

کشفی اصل می‌افزاید: «خوشحالم چهار نمایشی که پیش از «عددهای نشده» در مقام بازیگر و کارگردان کار کردم، هیچ ارتباطی به یکدیگر نداشتند و نقاط مشترکشان بسیار محدود بوده یا اصلاً وجود نداشته. من همیشه به دنبال این بودم تا گونه‌های مختلفی را تجربه بکنم و به زعم خودم از این بابت موفق بوده‌ام اما کسانی که نمایش «لئوناردو داوونژاد» را دیده بودند، با دیدن «عددهای نشده» کاملاً غافلگیر می‌شوند، چون شیوه اجرایی من در این نمایش، به لحاظ طراحی صحنه بسیار متفاوت است و در واقع یکی از مختصرترین طراحی‌های صحنه‌ای بوده که در نمایش‌های خودم به عنوان کارگردان تجربه می‌کنم.»

او با اشاره به این‌که طراحی لباس و صحنه آثاری که کارگردانی می‌کند را خودش به عهده دارد، ادامه می‌دهد: «طراحی صحنه «عددهای نشده»، خیلی ویژه است و هیچ ساخت‌وسازی در آن به کار نرفته اما کار بازیگران را خیلی سخت کرده است. طراحی صحنه در این کار، دست بازیگران را اگر بخواهند حرکت‌های زیاد یا در عادی‌ترین شکل ممکن داشته باشند، بسته است.»

این کارگردان در پایان می‌گوید: «به لحاظ تامین هزینه‌های اقتصادی نمایش، تنها هستم و کسی را به عنوان حامی مالی و تهیه‌کننده ندارم، این نمایش را خیلی دوست دارم و می‌خواهم متفاوت‌ترین اثری باشد که با کارگردانی من روی صحنه می‌آید.»

نمایش «عددهای نشده» به نویسندگی محمد میرعلی‌اکبری و کارگردانی حسین کشفی اصل، از 15 بهمن تا هفته سوم اسفندماه در تالار قشقایی روی صحنه می‌رود.

خبرهای تکمیلی درباره این اثر نمایشی در روزهای آینده منتشر می‌شوند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با حسین کشفی‌اصل کارگردان «عددهای نشده»

چالش بازیگری روی فرش ایرانی
گفت‌وگو با حسین کشفی‌اصل کارگردان «عددهای نشده»

چالش بازیگری روی فرش ایرانی

حسین کشفی‌اصل کارگردان نمایش «عددهای نشده» می‌گوید بازیگران من در این نمایش به واسطه طراحی صحنه و میزانسن‌های اجرایی، اجازه دارند فقط در محدوده داخلی یک فرش دوازده‌متری بازی داشته باشند و حتی انگشت‌شان از این فرش بیرون نزد و از این جهت می‌دانم چالش سختی برای‌شان بود که ...

|

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر  همان کشتی نجات‌دهنده است
گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده است

مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» با بیان اینکه در این اثر به جنبه رهایی‌بخش و نجات‌دهنده هنر تاکید دارد، گفت جایی که فضا متلاطم است، جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده و همان ریسمان محکمی است که می‌توان به آن متوسل شد.

|

آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت
آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 17 فروردین‌ ١۴٠٣ اعلام شد. طبق این گزارش نمایش «هوش پشه‌ای» به کارگردانی سامان کرمی و بازی هوتن شکیبا با 24 اجرا به فروشی 130 میلیون تومانی دست پیدا کرد.

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

نظرات کاربران