در حال بارگذاری ...

فراخوان نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم تئاتر ایران منتشر شد

فراخوان نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم تئاتر با شعار (ایران، تئاتر، صلح و دوستی) برای برگزاری در فروردین ماه ۱۴۰۳ در استان خوزستان شهرستان اهواز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، فراخوان نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم تئاتر ایران با شعار ایران، تئاتر، صلح و دوستی برای برگزاری در فروردین 1403 در استان خوزستان شهرستان اهواز منتشر شد.

این جشنواره با هدف برقراری پیوند قوی‌تر میان‌پرده سینما و تئاتر و انگیزه استفاده از اثر نمایشی ضبط‌شده در بازار تئاتر و آرایه آن به سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان در تمامی جنبه‌های یک اثر نمایشی گام برمی‌دارد.

مؤسسه دلدادگان کمیل زمان با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، اداره کل هنرهای نمایشی ایران، استانداری خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی ایران شعبه خوزستان، شورای اسلامی شهر و شهرداری کلان‌شهر اهواز به‌منظور ایجاد تعامل میان هنرمندان و رقابت سالم در نمایش آثار فاخر هنرهای نمایشی برگزار می‌کند.

اهداف جشنواره:

این جشنواره در تلاش است پیوندی قوی‌تر میان‌پرده سینما و تئاتر برقرار کند و انگیزه استفاده از اثر ضبط‌شده در بازار تئاتر و آرایه آن به سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان در تمامی جنبه‌های یک اثر نمایشی را مدنظر قرار دهد به همین دلیل می‌خواهیم با همراهی شما به سمت ماجراجوئی دوربین و دیگر عناصر صحنه نمایش گام برداریم آنچه در این راستا همراه ما است عبارت است از:

1- حمایت از آثار خلاق که در گسترش فرهنگ صلح و دوستی جهانی قدم برمی‌دارند.

2- ارج نهادن به مقام شهدای محور مقاومت (حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و ابوحامد توسلی) و تمام قربانیان تروریسم امپریالیسم در جهان.

3- حمایت از فلسطین و غزه.

4- محیط زیست و چالش کمبود آب در جهان.

موضوعات جشنواره:

1- موضوعاتی که در بخش اهداف جشنواره ذکر شده است از اولویت انتخاب آثار است.

2- آثار فلوکلور و بومی برگرفته از فرهنگ کشور شرکت‌کننده.

3- موضوع آزاد

قوانین جشنواره:

1- ارسال اثر به دبیرخانه‌ جشنواره به‌منزله‌ اعطای مجوز به گروه اجرایی در بارگذاری اثر در سکوهای پخش مجازی یا پلتفرم‌های معین‌شده و استفاده از فیلم اجرا در کارگاه‌های پژوهشی و یا پخش اثر در اماکن مدنظر دبیرخانه جشنواره است.

2- ستاد جشنواره ثبت‌نام کننده اثر را به‌عنوان صاحب اثر و متقاضی حضور در جشنواره به شمار آورده و تمامی مسئولیت‌های مادی و معنوی را بر عهده ایشان می‌داند، بدیهی است در صورت خلاف ادعای متقاضی در خصوص مالکیت اثر مسئولیت کامل این موضوع به عهده ایشان خواهد بود .

3- فیلم ارسالی می‌بایست از کیفیت مطلوب جهت ارزیابی برخوردار باشد، در صورت هرگونه نقص در نسخه ارائه‌شده، مسئولیتی به عهده دبیرخانه جشنواره نیست .

4- دبیرخانه جشنواره هیچ‌گونه محدودیتی در استفاده از تعداد دوربین و انتخاب زاویه دوربین ندارد، اما توصیه می‌شود برای تهیه نسخه تصویری، خصایص نمایشی اثر مدنظر قرار گیرد .

5- تعداد اکران و محل اکران آثار پذیرفته‌شده طبق جدول ارائه‌شده توسط دبیرخانه و بر اساس قرارداد منعقدشده معین خواهد شد .

6- آثار راه‌یافته در جشنواره می‌بایست یک نفر را از میان کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده یا نماینده کمپانی صاحب اثر، به‌منظور حضور در زمان برگزاری جشنواره به دبیرخانه معرفی نماید .

تبصره: لازم به ذکر است در صورت عدم حضور نماینده گروه راه‌یافته، اثر از ارزیابی جشنواره کنار گذاشته خواهد شد.

7- گروه‌های متقاضی بعد از پر نمودن فرم شرکت در جشنواره، می‌توانند اثر نمایشی خود را در سایت https://khoozestan.theater.ir/ بارگذاری نمایند.

تبصره: درصورتی‌که اثر ارسالی مورد تأیید در بخش نهایی جشنواره قرار گرفت، گروه می‌بایست نسخه باکیفیت اثر را به‌منظور اکران در اختیار ستاد جشنواره قرار دهد.

جوایز جشنواره:

1- جایزه‌‌‌ی بزرگ

2- جایزه‌ی ویژه‌ی داوران

3- رتبه‌های برگزیده جشنواره شامل: نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری زن، بازیگری مرد، طراحی صحنه، آهنگسازی، طراحی لباس، گریم، طراحی حرکت، طراحی نور، جایزه بهترین تصویربرداری، جایزه بهترین صدا ضبط‌شده.

توضیح: تعیین برگزیده برای تمامی عناوین یا برخی از آن‌ها به تشخیص هیئت‌داوران خواهد بود.

تبصره: تمام جوایز بخش رتبه‌های برگزیده به مبلغ 1000 دلار و جایزه بزرگ تا سقف 1500 دلار و جایزه ویژه داوران تا سقف 2000 دلاراست.

گاه‌شمار جشنواره:

1- تاریخ اعلام فراخوان:   28 دی 1402

2- مهلت ارسال آثار به جشنواره: 15 بهمن‌ 1402

3- اعلام آثار برگزیده‌شده: 30 بهمن‌ 1402

4- تاریخ برگزاری: 25 فروردین لغایت 1 3 فروردین 1403

آدرس دبیرخانه:

خوزستان – اهواز – بلوار قدس – جنب پارک شهید شبحانی - تالار آفتاب

تلفن تماس: 06133330000 - 09192123882

آدرس سایت: https://khoozestan.theater.ir/

ایمیل:  mail: ipft@theater.ir

فایل PDF فراخوان نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم تئاتر از ضمیمه همین خبر قابل دریافت است.

 




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد

نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌‌و‌ساز در مجاورت تماشاخانه سنگلج
مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد

نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌‌و‌ساز در مجاورت تماشاخانه سنگلج

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با تاکید بر اهمیت حفظ تماشاخانه تاریخی سنگلج، از نظارت دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌و‌ساز ساختمان مجاور این سالن خبر داد.

|

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

زنده‌یاد میرزایی هنرمندی موثر در روند جریان‌سازی شبیه‌خوانی بود
پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

زنده‌یاد میرزایی هنرمندی موثر در روند جریان‌سازی شبیه‌خوانی بود

مدیرکل هنرهای نمایشی، طی پیامی درگذشت زنده‌یاد نصرت‌الله میرزایی را تسلیت گفت. کاظم نظری زنده‌یاد میرزایی را از شبیه‌خوانان پیشکسوت شهر خمین دانست که بخش مهمی از روند جریان‌سازی در هنر ارزشمند شبیه‌خوانی این سرزمین کهن محسوب می‌شد.

|

آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد

نمایش «گالیله» با سه اجرا 300 میلیون فروخت
آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد

نمایش «گالیله» با سه اجرا 300 میلیون فروخت

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 31 فروردین‌ ۱۴۰3 اعلام شد. طبق اعلام اداره کل هنرهای نمایشی نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور با مجموع 3 اجرا و میزبانی از یک هزار و 382 مخاطب توانست به فروشی معادل 312 میلیون و 300 ...

|

نظرات کاربران