در حال بارگذاری ...
گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر

حسین نصیری: در نمایش «مارسی نوزده نود و شیش» تئاتر و پویانمایی را با هم تلفیق کردیم

حسین نصیری کارگردان نمایش «مارسی نوزده نود و شیش» می‌گوید از آنجا که حرفه اصلی‌اش انیمیشن است، علاقه داشته است روزی بتواند تئاتر و پویانمایی را با هم تلفیق کند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از پانا، نمایش «مارسی نوزده‌ نود و شیش» در بخش دانشجویی جشنواره 42 تئاتر فجر حضور دارد و روز سه‌شنبه سوم بهمن در سالن استاد جعفر والی در مجموعه تئاتر محراب روی صحنه رفته است. این اثر که فضایی کمدی دارد، درباره دو دزد است که از طریق دو سازمان مختلف، برای دزدیدن یک الماس استخدام شده‌اند.

حسین نصیری درباره «مارسی نوزده نود و شیش» گفت: «من فضاهای رئال، درام و تراژدی را امتحان کرده بودم و در این اثر می‌خواستم به فضایی متفاوت مانند کمدی وارد شوم، چراکه از نظر من این‌روزها برای مردم، سرگرم شدن اهمیت بیشتری دارد.»

نصیری با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی او، انتخاب سبک این نمایش بود، ادامه داد: «در ابتدا تلاش کردیم رویکردی رئال را در پیش بگیریم اما به تدریج متوجه کاستی‌ها شدیم و تصمیم گرفتیم از فضای پویانمایی نیز استفاده کنیم. حرفه اصلی من انیمیشن است و علاقه داشتم روزی بتوانم تئاتر و این رشته را با هم تلفیق کنم.»

این کارگردان درباره اضافه شدن بخش دانشجویی به جشنواره فجر هم گفت: «یکی از اتفاق‌های مهم جشنواره امسال، حضور بخش دانشجویی است، چراکه به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا بتوانند قابلبیت‌های خود را عرضه کنند و در فضای رقابتی با یکدیگر قرار بگیرند. یکی از راهکارهای حمایت از افراد برگزیده، می‌تواند تسهیل روند اجرای عمومی آثارشان باشد.»

چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از 27 دی تا 12 بهمن 1402 در تهران در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

پاسداشت حشمت‌الله قاسمی، پیشکسوت تئاتر برگزار می‌شود
در آیین اختتامیه چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

پاسداشت حشمت‌الله قاسمی، پیشکسوت تئاتر برگزار می‌شود

آیین پاسداشت حشمت‌الله قاسمی، هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینمای اهواز که در برگزاری جشنواره تئاتر فجر، جوانان تئاتری این سرزمین را تنها نگذاشته و همواره همراه و همدل آنان بوده است، در اختتامیه چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار خواهد شد.

|

کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد

میلاد حسین‌‎زاده: «تئاتر مجسمه» با اعتقاد به ساختار کارگاهی و کار جمعی شکل گرفت
کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد

میلاد حسین‌‎زاده: «تئاتر مجسمه» با اعتقاد به ساختار کارگاهی و کار جمعی شکل گرفت

کارگردان حاضر در بخش نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه اعتقاد به ساختار کارگاهی و شیوه جمعی می‌تواند به جمع‌بندی سریع‌تر طرح نمایش و همراهی مؤثر عوامل منجر شود، می‌گوید «تئاتر مجسمه» بر این مبنا به کار گرفته‌ شده است.

|

هشتمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

رابطه مخدوش با واقعیت، عاری بودن از اضافات و تضاد اجرایی با فرم نمایشنامه
هشتمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

رابطه مخدوش با واقعیت، عاری بودن از اضافات و تضاد اجرایی با فرم نمایشنامه

جلسه هشتم نقد و بررسی آثار صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، نهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد و طبق روال این نشست‌ها، سه نمایش مورد بررسی قرار گرفتند.

|

ششمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

خرده‌رویدادهایی واقعی، قهرمانانی ساده و مکبث به روایت یانکات
ششمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

خرده‌رویدادهایی واقعی، قهرمانانی ساده و مکبث به روایت یانکات

جلسه ششم نقد و بررسی آثار صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، هفتم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد و مطابق روال این نشست‌ها، سه نمایش‌ مورد تحلیل قرار گرفتند.

|

دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی
دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی

جلسه دهم نقد آثار صحنه‌ای چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر، یازدهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد و مطابق روال این نشست‌ها، سه نمایش مورد تحلیل قرار گرفتند.

|

گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند
گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند

عضو هیئت داوران بخش صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، نمایش‌های این بخش از جشنواره را بسیار متنوع عنوان کرد و گفت نمی‌توان در یک جمله ارزیابی کلی برای بخش صحنه‌ای و مجموعه آثاری که در این بخش حضور دارند، ارائه داد.

|

گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند
گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند

یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌­ای جشنواره تئاتر فجر

«خانه‌­های اجاره‌­ای»، تلاشی دراماتیک از مواجهه یک زن با رنج های زندگی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌­ای جشنواره تئاتر فجر

«خانه‌­های اجاره‌­ای»، تلاشی دراماتیک از مواجهه یک زن با رنج های زندگی است

مازیار رفعتی، کارگردان نمایش «خانه‌­های اجاره‌­ای» معتقد است شخصیت اصلی نمایش او زنی بانام «مستوره» است که در دنیای مردانه برای ایجاد صلح می­‌جنگد تا شرایط زندگی‌­اش را بهبود بخشد. درون‌مایه نمایش، تلاشی دراماتیک و نمایشی از مواجهه مستوره با دردهای زندگی است.

|

گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره فجر

کیانوش ایازی: تلاش کردم در تولید اثر خود جسورانه عمل کنم
گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره فجر

کیانوش ایازی: تلاش کردم در تولید اثر خود جسورانه عمل کنم

کیانوش ایازی، کارگردان نمایش «مرثیه‌ای برای یک مرد مرده» می‌گوید جشنواره فجر می‌تواند برای جمع‌آوری ایده‌های اجرایی با هدف حمایت از تولید آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

|

نظرات کاربران