در حال بارگذاری ...

نامزدهای بخش مسابقه تئاتر ایران جشنواره تئاتر فجر42 معرفی شدند

نامزدهای بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در ۱۳ رشته رقابتی معرفی شدند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، نامزدهای دریافت جوایز بخش مسابقه تئاتر ایران معرفی شدند.

فهرست نامزدهای بخش های مختلف به این شرح است:

نامزدهای بخش چهره‌­­آرایی

فرزانه رادفر برای طراحی گریم نمایش «ایل خونی»؛ فارس

سمیه ارقبایی برای طراحی گریم نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ»؛ خراسان رضوی

مهتا علیزاده  برای طراحی گریم نمایش «سایلنت هملت سایلنت»؛ خوزستان

نامزدهای بخش طراحی لباس

آژمان بیژنی نسب و سرکار خانم نجمه زارعی برای طراحی لباس «نمایش ایل خونی»؛ فارس

محبوبه سلطانی برای طراحی لباس نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ»؛ خراسان رضوی

محیا قبادی برای طراحی لباس نمایش «کابوس های شازده اجباری»؛ تهران.

نامزدهای بخش موسیقی

سبحان ابوذر نمایش «بیرون پشت در»؛ مشهد

محمودرضا خلیلی نمایش «خاطرات یک دلقک»؛ مرکزی

عماد عرب زاده نمایش «کهته»؛ بوشهر

آرش موسوی نمایش «ط»؛ تهران

گروه موسیقی نمایش «آریوبزن»؛ قزوین

بهزاد بختیاری نمایش «کابوس های شازده اجباری»؛ تهران

نامزدهای بخش طراحی صدا و آرایه های صوتی

بهزاد بختیاری برای طراحی صدای نمایش «ساپو»؛ تهران

علی سینا رضا نیا  برای طراحی صدای نمایش «ما هم مردمی بودیم»؛ لرستان           .

امید خسروی برای طراحی صدای نمایش «سایلنت هملت سایلنت»؛ خوزستان.

نامزدهای بخش طراحی نور

رامین صادقی برای طراحی نور نمایش «خوشبختی در اودسا»؛ لرستان

رضا خضرایی برای طراحی نور نمایش «ط»؛ تهران

فرشاد نصیری برای طراحی نور نمایش «کابوس های شازده اجباری»؛ تهران

نامزدهای بخش طراحی حرکت

آژمان بیژنی نسب برای طراحی حرکت نمایش «ایل خونی»؛ فارس

وحید ممیزی برای طراحی حرکت نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ»؛ خراسان رضوی

میلاد هارونی و امجد جلالی برای طراحی حرکت نمایش «سایلنت هملت سایلنت»؛ خوزستان

نامزدهای بخش بازیگری زن

زینب مشعلدار برای بازی در نمایش «ترمز اضطراری»؛ خراسان رضوی

مهسا ظهیری برای بازی در نمایش «کابوس های شازده اجباری»؛ تهران

فرانک افتاده حال برای بازی در نمایش «کابوس های شازده اجباری»؛ تهران

سعیده جمشیدی برای بازی در نمایش «شب سوئیت»؛ تهران

مائده وحید برای بازی در نمایش «انگشتر و چاه»؛ اصفهان

حسنا قبادی برای بازی در نمایش «ما هم مردمی بودیم»؛ لرستان

پگاه موسوی کیا برای بازی در نمایش «خوشبختی در اودسا»؛ لرستان

الهام چنانی برای بازی در نمایش «کهته»؛ بوشهر

شکوفه عاشوری برای بازی در نمایش «لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده بود»؛ کهگیلویه و بویراحمد

الهه شه پرست برای بازی در نمایش «ط»؛ تهران

ریحانه رضی برای بازی در نمایش «هیدن»؛ تهران

نامزدهای بخش بازیگری مرد

یاسین رضوانی برای بازی در نمایش  «بی هوده»؛ گلستان

محمد سعادت برای بازی در نمایش  «کابوس های شازده اجباری»؛ تهران

سلمان ذنوبی برای بازی در نمایش  «کابوس های شازده اجباری»؛ تهران

مجید عراقی برای بازی در نمایش «دشمن خدا»؛ تهران

مجتبی لاله زاری برای بازی در نمایش «دل لرزه»؛ یزد

عبد بناری برای بازی در نمایش «کهته»؛ بوشهر

ناصر آویژه برای بازی در نمایش «گزارش مفتوحه تنگه فنی»؛ تهران

امیر حامد برای بازی در نمایش «در آغوشم آب، خاک، خون»؛ گیلان

جواد یحیوی برای بازی در نمایش «ط»؛ تهران

حمید رحیمی برای بازی در نمایش «هیدن»؛ تهران

نامزدهای بخش بازیگری کودک و نوجوان

ابوالفضل پارسا برای بازی در نمایش «لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده بود»؛ کهگیلویه و بویر احمد

آبتین رحمتی برای بازی در نمایش «ط»؛ تهران

نفس جافری و ضحا رجایی برای بازی در نمایش «دشمن خدا»؛ تهران

نامزدهای بخش طراحی صحنه

سمیرا سرچاهی برای طراحی صحنه نمایش «دشمن خدا»؛ تهران

آژمان بیژنی نسب برای طراحی صحنه نمایش «ایل خونی»؛ فارس

سارا عارف برای طراحی صحنه نمایش «در آغوشم آب، خاک، خون»؛ گیلان

کوروش شاهونه برای طراحی صحنه نمایش «هیدن»؛ تهران

نامزدهای بخش نمایشنامه­‌نویسی 

یاسین رضوانی برای نگارش نمایشنامه «بی هوده»؛ گلستان

افشین زمانی برای نگارش نمایشنامه «کابوس های شازده اجباری»؛ تهران

عماد الدین رجبلو برای نگارش نمایشنامه «دشمن خدا»؛ تهران

محمدرضا آریان فر برای نگارش نمایشنامه «گزارش مفتوحه تنگه فنی»؛ تهران

سیدعلی موسویان برای نگارش نمایشنامه «دل لرزه»؛ یزد

عقیل جماعتی برای نگارش نمایشنامه «کهته»؛ بوشهر

آژمان بیژنی نسب برای نگارش نمایشنامه «ایل خونی»؛ فارس

امیر حامد برای نگارش نمایشنامه «در آغوشم آب، خاک، خون»؛ گیلان

کهبد تاراج برای نگارش نمایشنامه «ط»؛ تهران

کوروش شاهونه و ریحانه رضی برای نگارش نمایشنامه «هیدن»؛ تهران.

نامزدهای بخش کارگردانی

یاسین رضوانی برای کارگردانی نمایش «بی هوده»؛ گلستان

افشین زمانی برای کارگردانی نمایش «کابوس های شازده اجباری»؛ تهران

مجید عراقی برای کارگردانی نمایش «دشمن خدا»؛ تهران

حسن معینی برای کارگردانی نمایش «آوینیون»؛ تهران

حسین اسدی برای کارگردانی نمایش «کهته»؛ بوشهر

آژمان بیژنی نسب برای کارگردانی نمایش «ایل خونی»؛ فارس

مجید رحمتی برای کارگردانی نمایش «ط»؛ تهران

کوروش شاهونه برای کارگردانی نمایش «هیدن»؛ تهران

نامزدهای بخش تهیه­‌کنندگی

محمدمهدی مهران فر برای تهیه­‌کنندگی نمایش «گزارش مفتوحه تنگه فنی» تهران

محمد شکروی برای تهیه­‌کنندگی نمایش های «سایلنت هملت سایلنت» و «اول شخص مفرد»؛ خوزستان

محمدجهانپا برای تهیه­‌کنندگی نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ»؛ خراسان رضوی




مطالب مرتبط

دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی
دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی

جلسه دهم نقد آثار صحنه‌ای چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر، یازدهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد و مطابق روال این نشست‌ها، سه نمایش مورد تحلیل قرار گرفتند.

|

گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند
گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند

عضو هیئت داوران بخش صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، نمایش‌های این بخش از جشنواره را بسیار متنوع عنوان کرد و گفت نمی‌توان در یک جمله ارزیابی کلی برای بخش صحنه‌ای و مجموعه آثاری که در این بخش حضور دارند، ارائه داد.

|

گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند
گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند

یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.

|

گفت وگو با حسین مسافرآستانه، کارگردان نمایش «رستاخیز عشق»

نمایش رجعت؛ از بستر احتضار تا تولد دوباره مولانا
گفت وگو با حسین مسافرآستانه، کارگردان نمایش «رستاخیز عشق»

نمایش رجعت؛ از بستر احتضار تا تولد دوباره مولانا

حسین مسافرآستانه، کارگردان نمایش «رستاخیز عشق» ازجمله آثار حاضر در بخش مهمان چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید این نمایش که با صحنه احتضار مولانا در بستر مرگ آغاز می‌شود رجعتی است از لحظه مرگ به لحظه تولد او و شامل مقاطعی از زندگی مولاناست که محمد رحمانیان، ...

|

هنرمندان پیشنهاد دادند

محوطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میزبان دائمی آثار خیابانی شود
هنرمندان پیشنهاد دادند

محوطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میزبان دائمی آثار خیابانی شود

هنرمندانی نمایش خیابانی که در جشنواره تئاتر فجر42، برای نخستین بار در فضای باز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا داشتند، پیشنهاد کردند این محوطه در تمام طول سال به اجرا آثار خیابانی اختصاص پیدا کند.

|

گفت‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره فجر

هدیه حبیبی: دغدغه ما در تولید اثر، جذب مخاطب است
گفت‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره فجر

هدیه حبیبی: دغدغه ما در تولید اثر، جذب مخاطب است

هدیه حبیبی کارگردان نمایش «قیقاج» با اشاره به اینکه برای به اجرا رساندن این اثر، اعضای گروه هشت ماه تمرین داشته اند می‌گوید این اثر به نویسندگی باقر سروش با هدف جذب مخاطب تولید شده است.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر

عبدالحکیم مشورتی: «ثمرگل» نمایشی از پاکدامنی و عفاف زن ایرانی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر

عبدالحکیم مشورتی: «ثمرگل» نمایشی از پاکدامنی و عفاف زن ایرانی است

کارگردان «ثمرگل» با اشاره به اینکه این اثر نگاهی است به پاکدامنی و عفاف زن ایرانی، می‌گوید هویت مردمان خطه خراسان بر اساس حرکات آیینی و موسیقی مقامی است که شکل می‌گیرد.

|

گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره فجر

کیانوش ایازی: تلاش کردم در تولید اثر خود جسورانه عمل کنم
گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره فجر

کیانوش ایازی: تلاش کردم در تولید اثر خود جسورانه عمل کنم

کیانوش ایازی، کارگردان نمایش «مرثیه‌ای برای یک مرد مرده» می‌گوید جشنواره فجر می‌تواند برای جمع‌آوری ایده‌های اجرایی با هدف حمایت از تولید آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

|

از ساعت 11 تا 22 هر روز صورت می‌گیرد

شورآفرینی مردمی‌ترین بخشِ جشنواره تئاتر فجر
از ساعت 11 تا 22 هر روز صورت می‌گیرد

شورآفرینی مردمی‌ترین بخشِ جشنواره تئاتر فجر

دوشنبه نهم بهمن، چون دیگر روزهای چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، علاوه بر اجراهای صحنه‌ای که تالارها را از تماشاگران علاقه‌مند پُر کردند، هنرمندان خیابانی هم در هشت منطقه از تهران، هنر نمایش را به میان مردم بردند و بر شور این رویداد هنری، افزودند.

|

نظرات کاربران