در حال بارگذاری ...
توضیحات احسان اکبرنژاد درباره نمایشی که روی صحنه می‌آورد

«مرگ مرموز خانم پاترز»، اثری جنایی-کمدی است

احسان اکبرنژاد، نویسنده و کارگردان نمایش «مرگ مرموز خانم پاترز»، با بیان اینکه متن این اثر، جنایی-کمدی است، شیوه اجرایی آن را، ترکیبی از چندین سبک تئاتری دانست. این نمایش، از ۲۳ بهمن در خانه نمایش «دا» روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش ایران‌تئاتر، نمایش «مرگ مرموز خانم پاترز» به نویسندگی و کارگردانی احسان اکبرنژاد، از دوشنبه 23 بهمن در سالن شماره یک خانه نمایش «دا» روی صحنه خواهد رفت.

اکبرنژاد پیش از این نمایش «گریز از مرکز» با در پردیس سپند اجرا کرده است.

 او درباره داستان و موضوع نمایش «مرگ مرموز خانم پاترز» گفت: «داستان نمایش به شهری اشاره دارد که سه‌شنبه‌ها درگیر زلزله و جمعه‌‌ها درگیر سیل است. برخی از ساکنان شهر به دلیل عدم رضایت از شرایط قصد مهاجرت دارند اما آن‌ها پس از این تصمیم ناپدید می‌شوند.... و این ابتدای روایت این نمایش است.»

این هنرمند درباره ژانر این نمایشنامه توضیح داد: «این اثر در ژانر جنایی-کمدی نوشته شده است.»

نویسنده و کارگردان نمایش «مرگ مرموز خانم پاترز» افزود: «نمی‌توان تنها یک شیوه یا سبک اجرایی برای آثار در نظر گرفت. عنوان‌بندی هر کار در زیرشاخه یکی از سبک‌ها قرار می‌گیرد، اما تئاتر اکنون ملغمه‌ای از تمامی سبک‌هاست. ما هم در این بخش از تمامی سبک‌ها و شیوه‌های اجرایی بهره بردیم و نمی‌توان کار را در یک زیرشاخه قرار داد.»

اکبرنژاد در پایان سخنانش با بیان اینکه گرفتن سالن و مجوز  یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های این روزهای تئاتر است، گفت: «ما هر روز با یک چالش جدید مواجه هستیم. نه اینکه چالش‌های قبلی تمام شده باشد، بلکه چالش دیگری به آن اضافه می‌شود. من اینجا نه در جایگاه کارگردان، بلکه تنها به عنوان فردی که تئاتر کار می‌کند، با تاکید می‌گویم بحث سالن، مهم‌ترین معضل تمامی هنرمندان فعال در این عرصه است.»

نمایش «مرگ مرموز خانم پاترز»، از 23 بهمن تا 9 اسفند، هر روز به جز شنبه‌ها، ساعت 19 در خانه نمایش «دا» روی صحنه خواهد رفت. 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران