در حال بارگذاری ...
با حضور اکبر عبدی و گلاب آدینه

زنگ افتتاح نمایش «از نظر سیاسی بی‌ضرر» نواخته شد

اکبر عبدی، زنگ آغاز اجرای نمایش «از نظر سیاسی بی‌ضرر» به کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی را نواخت. او در این مراسم، از بودجه ناچیز تئاتر کشور گلایه کرد.

به گزارش ایران تئاتر، نخستین اجرای نمایش «از نظر سیاسی بی‌ضرر» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی، شامگاه چهارشنبه 18 بهمن با حضور اکبر عبدی، گلاب آدینه و حمید نیلی (مدیر عامل تماشاخانه‌ ایرانشهر) در سالن ناظرزاده‌ کرمانی روی صحنه رفت.

اکبر عبدی، زنگ افتتاحیه این نمایش را نواخت و پوستر آن را نیز رونمایی کرد.

در این برنامه، عبدی در سخنانی کوتاه، تئاتر را معیار سنجش فرهنگ و شعور هر کشوری دانست و افزود: «شهری مانند پاریس یک دهم تهران است ولی تئاترهایش چندین برابر تئاترهای ماست.»

این بازیگر افزود: «بودجه تئاتر در قیاس با تلویزیون بسیار ناچیز است و این در حالی است که بخش عمده‌ای از زمان برنامه‌های تلویزیونی به تبلیغات تجاری اختصاص دارد.»

ابراهیم پشت کوهی نیز در سخنانی از عبدی به عنوان کمدینی شاخص در سینما و تئاتر کشورمان و بازیگری با شمایل‌های گوناگون نام برد.

او یادآوری کرد که نمایش تازه‌اش، اقتباسی از رمان «مامور مرگ‌های غیراتفاقی» نوشته حسام حیدری است که توسط نشر چشمه منتشر شده است.

نمایش «از نظر سیاسی بی‌ضرر» با بازی اتابک نادری، وحید آقاپور، گاتا عابدی، مرضیه صدرایی، یاشار نادری، فهیمه موسوی نیارکی، سامان کرمی، رضا آرامش، مهسا رضازاده، بهزاد قزل‌باش، متین بهشتی، مسعود بهشتی و سام جانملکی، هرشب ساعت ۲۰:۳۰ و به مدت ۹۰ دقیقه در سالن ناظرزاده‌ کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

حسن رونده پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین» مطرح کرد

حضور آثار باکیفیت استانی در تهران تأثیرگذار است
حسن رونده پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین» مطرح کرد

حضور آثار باکیفیت استانی در تهران تأثیرگذار است

حسن رونده، مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین»، سیاست‌های وزیر و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی را مبنی بر حمایت ویژه از تئاتر استان‌ها اعلام کرد و بر این باور است که حضور آثار نمایشی ...

|

مدیر عمارت نوفل‌لوشاتو:

15هزار مخاطب‌ به تماشای «فین جین» نشستند
مدیر عمارت نوفل‌لوشاتو:

15هزار مخاطب‌ به تماشای «فین جین» نشستند

داوود نامور، مدیر عمارت نوفل‌لوشاتو گفت نمایش «فین جین» به کارگردانی محمود موسوی تاکنون میزبان بیش از ۱۵ هزار مخاطب بوده است و این عمارت از اجرای نمایش‌هایی با متون ایرانی استقبال می‌کند.

|

نظرات کاربران