در حال بارگذاری ...
شب‌ گذشته در تالار مولوی

اجرای «خون» به بانو پری صابری تقدیم شد

نمایش «خونِ» به کارگردانی حسین قاسمی‌هنر شب‌ گذشته به پری صابری نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر ایران تقدیم شد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «خونِ» به نویسندگی حسین قاسمی‌هنر و عطیه علی همتی، با کارگردانی حسین قاسمی‌هنر، از هفدهم بهمن ساعت 18:30 در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفته است.

گروه اجرایی این اثر نمایشی، به‌پاس فعالیت‌های تئاتری بانو پری صابری نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر ایران، اجرای شب‌ گذشته (پنج‌شنبه 19 بهمن) خود را به او تقدیم کرد.

پری صابری، نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر متولد اول فروردین ۱۳۱۱ در کرمان است. این هنرمند پس از پایان تحصیل دوره متوسطه برای ادامه تحصیل به پاریس رفت و پس از بازگشت به وطن گروه تئاتر پازارگاد را ایجاد کرد.

صابری در سال‌های ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۷ به عنوان مدیر فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه تهران موفق به تاسیس تالار مولوی شد.

او همچنین نشان ابن سینا را از یونسکو و لژیون دونور را از فرانسه در سال ۲۰۰۴ دریافت کرده است.

نمایش‌های «من به باغ عرفان»، «هفت خان رستم»، «شمس پرنده»، «من از کجا، عشق از کجا»، «هفت شهر عشق»، «بیژن و منیژه»، «رستم و سهراب»، «رند خلوت نشین»، «یوسف و زلیخا»، «سوگ سیاوش»، «لیلی و مجنون»، «باغ دلگشا» و «کوروش» از جمله آثاری است که این هنرمند تاکنون روی صحنه برده است.

گروه نمایش «خونِ» برای این بانوی هنرمند که چندین سال است به‌دلیل کسالت از فعالیت در عرصه نمایش دور شده است، آرزوی سلامتی دارد.

در خلاصه داستان نمایش «خونِ» آمده است: «سلام؛ به گالری ما خوش اومدید، ما در این گالری آثاری از معروف‌ترین آرتیست‌های ایران و جهان رو براتون به نمایش می‌ذاریم...»

نقاشی‌هایی در این اجرا وجود دارد که به درخواست گروه اجرایی نمایش، توسط کودکان‌ کار کشیده شده است و پس از هر اجرا با حضور مخاطبان و تماشاگران نقاشی‌ها خریداری می‌شود.

بهزاد حاجی‌زاده، بازیگر هشت ساله این اثر نمایشی است.

دیگر عوامل این نمایش عبارت‌اند از ریحانه شهسواری (طراح صحنه و لباس)،  اتابک اسدی (طراح نور)، محمدرضا دوست‌محمدی (طراح پوستر)، ترنم سلمان (طراح بروشور)، حسین قاسمی هنر، علی کیهانی (مشاور رسانه‌ای)، ابوالفضل نجارزاده (بازیگردان)، محمدرضا خواجه بهرامی (مدیر تولید)، مهدی بیات (سرپرست گروه کارگردانی)، مطهره مقدم‌راد، فاطمه کوشکی، کیمیا خراسانی (گروه کارگردانی)، ریحانه شهسواری، هانیه علی‌نژاد (ساخت صحنه)، هانیه علی‌نژاد (دستیار لباس)، سیدمسعود حسینی (دستیار صحنه)، حسین کیانی (دستیار نور)، ترنم سلمان (عکاس)، امین ملکی (ساخت تیزر).

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

«خونِ» روی صحنه می‌آید

«خونِ» روی صحنه می‌آید

نمایش «خونِ» به کارگردانی حسین قاسمی‌هنر با اجرایی از یک کودک 8 ساله در تالار مولوی روی صحنه می‌آید.

|

گفت‌وگو با امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن»

حسرت هنرمندان جوان از ندیدن تئاتر حمید سمندریان و پری صابری
گفت‌وگو با امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن»

حسرت هنرمندان جوان از ندیدن تئاتر حمید سمندریان و پری صابری

امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن» می‌گوید تئاتر نوین ایران، همیشه مدیون آثار و فداکاری‌های امثال خانم پری صابری و دیگر هم‌نسلان نجیب شان خواهد بود. اولین اجرای نمایشنامه «مردگان بی کفن‌و‌دفن» در ایران در سال ۴۲ به کارگردانی استاد حمید سمندریان با بازی بانو ...

|

گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند
گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند

دلارام موسوی، کارگردان «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، ایده این نمایش را برگرفته از یک اتفاق واقعی در خانواده خود می‌داند که ماجرایش به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. او برای بازگویی داستان خود، شخصیت‌های نمایش را از قاب عکس بیرون می‌آورد و به آنها جان می‌بخشد.

|

کانون تئاتر دانشگاهی، حمله به دانشجویان و استادان در آمریکا را محکوم کرد

کانون تئاتر دانشگاهی، حمله به دانشجویان و استادان در آمریکا را محکوم کرد

کانون تئاتر دانشگاهی انجمن هنرهای نمایشی ایران، طی انتشار بیانیه‌ای، اقدام پلیس آمریکا در حمله به دانشجویان را محکوم کرد و آن را رفتار دوگانه مدعیان دموکراسی با نخبگان دانشگاهی دانست.

|

نظرات کاربران