در حال بارگذاری ...

فراخوان ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی «راهیان نور» منتشر شد

دبیرخانه همایش ملی تئاتر خیابانی «راهیان نور»، جزئیات فراخوان ششمین دوره این رویداد را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی «راهیان نور»، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با هدف رونق بخشی به جریان عظیم و مردمی راهیان نور و با بهره‌گیری از توانایی هنرمندان متعهد تئاتر خیابانی و محیطی در اسفند ۱۴۰2 در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان برگزار خواهد شد. 

این رویداد با مشارکت ستاد مرکزی راهیان نور، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، استانداری خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی و کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خوزستان، توسط موسسه فرهنگی هنری «آئین معراج هنر ما» در مکان‌های اجرایی گلزار شهدای هویزه، یادمان شهید چمران (دهلاویه)، یادمان فتح‌المبین، یادمان شلمچه، یادمان شهدای نهر خین و موزه جنگ خرمشهر برگزار خواهد شد. 

ششمین «همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور» با حضور گر‌وه‌های برتر کشور و در بخش استانی با بهره‌گیری از توانایی هنرمندان باتجربه تئاتر خیابانی و محیطی خوزستانی در مناطق یاد شده به صورت غیر رقابتی اجرا خواهد شد. 

بر طبق فراخوان منتشر شده، موضوعات نمایش‌ها پیرامون اقشار مختلف در راهیان نور، گردشگری راهیان نور، معرفی شهدای شاخص، ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و آثار مرتبط با ایثار جهادگران و روایان دفاع مقدس در راستای جهاد تبین عنوان شده است.

آثار ارسالی توسط کارشناسان و داوران برای حضور نهایی، ارزیابی خواهند شد و اولویت با آثار بدیع و کم‌حجم  است‌. همچنین به گروه‌های نمایشی منتخب، کمک هزینه به همراه لوح تقدیر و تندیس همایش اهدا خواهد شد.

گروه‌های نمایشی منتخب می‌بایست طبق جدول زمانبندی ستاد همایش در محل یادمان‌ها به اجرا بپردازند.

گروه‌های نمایشی متقاضی تا دوم اسفند۱۴۰2 فرصت دارند سه نسخه لوح فشرده فیلم اثر نمایشی به همراه لیست اعضای گروه و متن نمایشی یا طرح کامل اجرای خود را به نشانی خوزستان، اهواز، بلوار قدس، جنب پارک شهید سبحانی، تالار آفتاب، دبیرخانه همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور ارسال کنند.




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

نظرات کاربران