در حال بارگذاری ...
به همت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

نمایش «تلنگر» در سطح مدارس مناطق بیست و دوگانه پایتخت اجرا می‌شود

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با هدف آموزش رفتارهای درست ترافیکی به نوجوانان و جوانان نمایش تعاملی «تلنگر» را در سطح مدارس مناطق بیست و دوگانه تهران اجرا می‌کند.

به گزارش ایران تئاتر، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با هدف آموزش رفتارهای درست ترافیکی به نوجوانان و جوانان، نمایش تعاملی «تلنگر» را به نویسندگی و کارگردانی سیدمرتضی هاشمی در سطح مدارس مناطق بیست و دوگانه تهران برگزار می‌کند.

بی‌تردید یکی از معضلات بزرگ و مهم در کلان شهرها و حتی در سراسر کشور، رفتارهای اشتباه ترافیکی برخی از شهروندان است که هر روزه منجر به فوت و یا مصدوم شدن بسیاری از افراد بی گناه می‌شود. در این بین سهم فوتی‌ها و مصدومان سوانح موتورسواری نیز کم نیست و همین امر ضرورت برگزاری برنامه‌های مختلف آموزشی در این زمینه را بیشتر می‌کند.

بر این اساس، نمایش تعاملی «تلنگر» تلاش می کند مخاطب خود به ویژه مخاطبان نوجوان و جوان پسر را با استمداد از هنر جذاب و اثرگذار نمایش، با مخاطرات موتورسواری و شیوه موتورسواری قانونمند آشنا کند.

سیدمرتضی هاشمی، کارگردان این نمایش تعاملی، فعالیت خود را از سال 1375 و با کارگردانی نمایشنامه «افسانه کلاغ» به نویسندگی سیمین امیریان برای کودکان و نوجوانان آغاز کرد و تاکنون به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر در این عرصه فعالیت داشته است.

چاپ دو مجموعه کتاب با نام های «پنج نمایشنامه دانش آموزی» و «سه نمایشنامه کودک و نوجوان» نیز ازجمله فعالیت‌های این هنرمند در حوزه ادبیات نمایشی کودکان و نوجوانان است.

نمایش «تلنگر» از مهر تا اسفند سال جاری در سطح مدارس مناطق بیست و دوگانه تهران در حال اجراست.




مطالب مرتبط

حسن رونده پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین» مطرح کرد

حضور آثار باکیفیت استانی در تهران تأثیرگذار است
حسن رونده پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین» مطرح کرد

حضور آثار باکیفیت استانی در تهران تأثیرگذار است

حسن رونده، مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین»، سیاست‌های وزیر و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی را مبنی بر حمایت ویژه از تئاتر استان‌ها اعلام کرد و بر این باور است که حضور آثار نمایشی ...

|

مدیر عمارت نوفل‌لوشاتو:

15هزار مخاطب‌ به تماشای «فین جین» نشستند
مدیر عمارت نوفل‌لوشاتو:

15هزار مخاطب‌ به تماشای «فین جین» نشستند

داوود نامور، مدیر عمارت نوفل‌لوشاتو گفت نمایش «فین جین» به کارگردانی محمود موسوی تاکنون میزبان بیش از ۱۵ هزار مخاطب بوده است و این عمارت از اجرای نمایش‌هایی با متون ایرانی استقبال می‌کند.

|

نظرات کاربران