در حال بارگذاری ...

بزرگداشت قطب‌الدین صادقی در هجدهمین جشن تولد کانون ادبی زمستان

بزرگداشت قطب‌الدین صادقی، استاد حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی به همت موسسه فاروس ۳۰ بهمن در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایران‌تئاتر، همزمان با برگزاری هجدهمین جشن سالگرد تأسیس کانون ادبی زمستان، بزرگداشت قطب‌الدین صادقی، استاد حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.

سجاد عزیزی آرام، مدیر کانون ادبی زمستان دراین‌باره گفت: «در هجده‌سالگی کانون ادبی زمستان، مراسم بزرگداشت قطب‌الدین صادقی با همراهی موسسه فاروس دوشنبه ۳۰ بهمن از ساعت ۱۷ به میزبانی فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد و حضور برای عموم در این مراسم آزاد است.»

او ادامه داد: «کشف استعدادهای ادبی و هنری و خوانندگی و تربیت و پرورش آن‌ها در سراسر ایران از دیگر اهداف ماست و تا امروز بیش از دوهزار نشست در این ۱۸ سال برگزار کردیم.»

این ترانه‌سرا تأکید کرد: «نزدیک به دو دهه است که در حوزه شعر، ترانه و موسیقی کار می‌کنیم و هدف‌مان معرفی ترانه و موسیقی دارای فرهنگ خاص است و می‌خواهیم هنر سالم و ریشه‌دار را معرفی کنیم.»

قطب‌الدین صادقی؛ نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس، مترجم، کارگردان تئاتر، استاد دانشگاه، بازیگر سینما، تلویزیون و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران است.

او در سال ۱۳۵۴ مدرک کارشناسی خود را در رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرد، سپس برای ادامه تحصیل عازم فرانسه شد و توانست در دانشگاه سوربن پاریس، دوره کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته هنرهای نمایشی به پایان برساند.

پس از پایان تحصیلات در سال ۱۳۶۴ به ایران بازگشت و در کنار تدریس در دانشگاه‌های مختلف، به فعالیت‌های هنری و ادبی پرداخت.

از عمده فعالیت‌های صادقی می‌توان به تألیف ۶۵ نمایشنامه تألیفی و ۱۶ نمایشنامه ترجمه و اقتباس، کارگردانی ۵۲ تئاتر و ساختن ۱۰ فیلم کوتاه، بازی در ۳۰ فیلم سینمایی و سریال‌ ازجمله آثار مشهوری همچون کیف انگلیسی، کلاه پهلوی و معمای شاه اشاره کرد.




مطالب مرتبط

همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن
همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن

ایرج راد، قطب‌الدین صادقی و حسن دولت‌آبادی هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر ایران از بازسازی ساختمانی که صفحات تاریخ تئاتر ایران در آن ورق خورده، گفتند و یکی از کاربری‌های این ساختمان را تبدیل آن به محل پلاتو برای نسل جوان تئاتر ایران به‌منظور تمرین و اجرا و حتی ایجاد موزه تئاتر ...

|

گفت‌وگو با امید بنکدار؛ کارگردان نمایش «مافیای روباه‌ها»

تجربه‌ای در مزر سینما و تئاتر
گفت‌وگو با امید بنکدار؛ کارگردان نمایش «مافیای روباه‌ها»

تجربه‌ای در مزر سینما و تئاتر

امید بنکدار کارگردان نمایش «مافیای روباه‌ها» می‌گوید بعد از سال‌ها کار در سینما حس کردم دلم برای فضای تئاتر و صمیمت آن گروه‌ها تنگ‌ شده است و سال‌ها بود که قصد داشتم کار تئاتر کنم و فکر کردم حالا که قرار است از سینما به تئاتر برگردم، بهتر است چیزی از سینما با خودم بیاورم.

|

نظرات کاربران