در حال بارگذاری ...

برنامه‌ اسفند پردیس تئاتر شهرزاد اعلام شد

پردیس تئاتر شهرزاد و بوتیک تئاتر ایران برنامه‌های اسفند ۱۴۰۲ و آخرین ماه تئاتر ایران در سال کهنه را اعلام کردند.

به گزارش ایران تئاتر، پردیس تئاتر شهرزاد و بوتیک تئاتر ایران به عنوان دو مجموعه به هم پیوسته نمایشی از هفته اول اسفند با اجراهایی متفاوت میزبان مخاطبان فهیم تئاتر خواهد بود و نمایش‌هایی در سالن‌های 1، ۲، ۳ و 4 شهرزاد و یک اجرای محیطی در بوتیک تئاتر ایران روی صحنه می‌روند و هفت نمایشنامه‌خوانی نیز پیش‌ روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

کارگردان‌هایی نظیر بهاره رهنما، حسین مسافر آستانه، مسعود ‌تکاور، اشکان درویشی، مهدی رکنی، حامد رحیمی‌نصر، علیرضا اسحاقی، محمدصادق ‌پیمان‌فر، امیرحسین ‌بریمانی، مرتضی نوری، شکوفه ‌چرخی، علیرضا ‌اخوان، نمایش‌های‌شان را دراین مجموعه فرهنگی روی صحنه برده‌اند.

«میدان یاقوت» به کارگردانی بهاره رهنما و «رستاخیز عشق» به کارگردانی حسین مسافر آستانه تا اوایل اسفند روی صحنه می‌روند.

نمایش «شیزوفرنی» به کارگردانی حامد رحیمی نصر که از اواخر بهمن روی صحنه رفته است، رکورددار فروش فصل زمستان در پردیس تئاتر شهرزاد است و در اسفند نیز در سالن شماره 1 روی صحنه می‌رود.
این نمایش تا کنون میزبان بیش از چهار هزار مخاطب بوده و به رقم فروشی نزدیک به نهصد میلیون تومان تنها در 15 اجرا دست یافته است.

«ماجرای قتل شهردار تگزاس» به کارگردانی امیر حسین بریمانی و تهیه کنندگی هادی حجازی‌فر که نمایش «شب شک» را در تئاتر شهرزاد روی صحنه بردند، هرشب ساعت 21:30 در سالن شماره 3 روی صحنه می‌رود. این نخستین تهیه کنندگی هادی حجازی‌فر در پردیس تئاتر شهرزاد است.

نمایش «سنتز» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا اخوان با بازی نادر فلاح و دو دخترش(یسنا و حسنا) قصه پدر و دختری است که در خانه‌ای با هم زندگی می‌کنند و هیچ حرفی با هم نمی‌زنند، هیچ حرفی. این نمایش تا 10 اسفند هر شب ساعت 18:۱۵ روی صحنه خواهد رفت.

نمایش «اسکرین‌شات» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اشکان درویشی هم مجددا اسفند روی صحنه تئاتر شهرزاد می رود. این نمایش که در دور قبلی اجرا با استقبال تماشاگران مواجه شد، با حضور بازیگران جدید میزبان مخاطبان خواهد بود.

آخرین اجرای رپرتوآر جلال تهرانی با نمایش «نقره‌ای» به کارگردانی محمد ‌صادق ‌پیمان ‌فرمایشنامه‌ کوتاهی از تهرانی است، که آن را در سال ۱۳۷۷ به نگارش درآورده اسـت و سال‌ها بعد به بخش آخر «به صدای زمین گوش کن» افزوده شد.

نمایش «چای تلخ» به نویسندگی و کارگردانی مسعود تکاور هر شب ساعت ۲۱:۱۵ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود که پیش از این در سینما و تلویزیون کارگردانی را تجربه است. این نمایش قصه قهوه‌خانه‌ای است که روایت انسان‌های قشر پایین جامعه است.

نمایش «عدالت + معصومیت» که در بوتیک ‌تئاتر ‌ایران و به صورت‌ اجرای ‌محیطی است اثر دیگری است که با طراحی و کارگردانی امیرمرتضی ‌تشرفی روی صحنه می‌رود و داستان یک زایشگاه است که یکی از کسانی که متولد شده گم می‌شود و بقیه به دنبال پیدا کردن او هستند. این گروه تبریزی که پیش از این نیز نمایش «صالحان» را در تئاتر شهرزاد روی صحنه بردند، در تجربه جدیدشان نمایشی محیطی را در طبقات مختلف بوتیک اجرا می‌کنند.

همچنین بوتیک تئاتر ایران طی همکاری با آموزشگاه پانیذ، میزبان رپرتوآر 120 شب اجرای 20 نمایش که ماحصل دوره‌های پایانی پانیذ است، می‌شود.

برنامه‌های نوروزی پردیس تئاتر شهرزاد در سال آینده به‌زودی اعلام خواهد شد.




مطالب مرتبط

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» که به ماجرای بمب‌گذاری عاشورای 73 در حرم مطهر امام رضا(ع) می‌پردازد، در روزهای ابتدایی اردیبهشت، میزبان مخاطبان زنجانی شد و در ادامه در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های این شهر هم اجرا خواهد شد.

|

انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید
انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با گلایه از عدم حضور نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون فرهنگی در مجامع هنری گفت خواهش‌مان از نمایندگان مطرح این است که در کمیسیون فرهنگی به هنرهای نمایشی توجه کنند؛ در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر در سطح شهر به همراه ...

|

با اجرای نمایش عروسکی «شکست کلاغ‌ها» برگزار می‌شود

هفته دوستی کودکان جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین
با اجرای نمایش عروسکی «شکست کلاغ‌ها» برگزار می‌شود

هفته دوستی کودکان جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین

هفته دوستی کودکان جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین با اجرای نمایش عروسکی «شکست کلاغ‌ها» و برنامه‌های فرهنگی در این شهر در حال برگزاری است.

|

گفت‌وگو با عمران خان، هنرمند هندوستانی حاضر در جشنواره اردکان

حال تئاتر ایران خوب است و به پیشرفتش ادامه می‌دهد
گفت‌وگو با عمران خان، هنرمند هندوستانی حاضر در جشنواره اردکان

حال تئاتر ایران خوب است و به پیشرفتش ادامه می‌دهد

عمران خان، هنرمند هندوستانی و یکی از سخنرانان بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان می‌گوید تئاتر ایران دوباره به او ثابت کرده است که با حال خوبش، راه پیشرفتش را ادامه می‌دهد.

|

نظرات کاربران