در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است

حمیدرضا نعیمی، داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز، تئاتر کردی را همچون درختی استوار می‌داند که بر خاک این مرز و بوم ریشه تنیده و جزو هویت و شناسنامه این شهر به شمار می‌رود و تداوم این جشنواره برای هنرمندان اهمیت دارد.

به گزارش ایران تئاتر، هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز با هدف ایجاد شورونشاط اجتماعی و شناساندن چهره‌های فاخر نمایشی از 29 بهمن تا 3 اسفند در حال برگزاری است.

حمیدرضا نعیمی ،داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی، خاصیت این جشنواره را به‌گونه‌ای دانست که می‌تواند تمامی شهرهای کردنشین را با تمام آداب‌ورسوم منطقه‌ای در برگیرد و موجب تبادل فرهنگ و تعالی آداب‌ورسوم مناطق کردنشین شود.

او در ادامه گفت: «برای همه ما هنرمندان بسیار مهم است که این جشنواره تداوم داشته باشد و هر سال بیشتر رنگ و شکل بین‌المللی به خود بگیرد.»

نعیمی افزود: «بودجه‌هایی که به برگزاری این جشنواره مهم تعلق می‌گیرد باید در شأن و منزلت هنر شانوی کردزبان باشد چون خواسته یا ناخواسته این جشنواره مهد و زادگاه تئاتر کردی است و تفاوتی ندارد که از چه قوم و اقلیتی باشد.»

حمیدرضا نعیمی همچنین گفت: «همه ما موظف هستیم مانند خانواده‌ای بزرگ برای شکوفایی و تعالی این جشنواره بکوشیم. من به‌شخصه از همه عزیزانی که با همه سختی‌ها و مشقت‌های موجود، با تمام وجود برای برگزاری و پایداری این جشنواره زحمت می‌کشند، تشکر می‌کنم و آرزوی پایداری جشنواره تئاتر کردی را دارم.» 

در جشنواره تئاتر کردی سقز؛ ۱۲ گروه نمایشی شامل ۸ گروه داخلی و ۴ گروه خارجی از اقلیم کردستان عراق حضور دارند.




مطالب مرتبط

یادداشتی درباره نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کارگردانی حمیدرضا نعیمی

تئاتر؛ ساحتی برای بازنمایی جهان
یادداشتی درباره نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کارگردانی حمیدرضا نعیمی

تئاتر؛ ساحتی برای بازنمایی جهان

عباس شاه‌محمدزاده: اریک امانوئل اشمیت جایی می‌گوید: «فلسفه مدعی توضیح جهان است، تئاتر برای بازنمایی آن. با آمیختن این دو، سعی می‌کنم به طرز چشمگیری در مورد وضعیت انسان تأمل کنم، با صمیمیت ...

|

نظرات کاربران