در حال بارگذاری ...
هوشنگ توکلی در نمایشگاه رسانه‌های ایران مطرح کرد

اداره‌کل هنرهای نمایشی باید به یک سازمان قدرتمند تبدیل شود

هوشنگ توکلی خبر داد در سند ملی تئاتر، این موضوع که چگونه ساختار مدیریت هنرهای نمایشی کشور را تبدیل به یک سازمان پرقدرت با بودجه بیشتر کنیم، بررسی و پیشنهاد ایجاد سازمان تئاتر ارائه شده است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، هوشنگ توکلی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، درباره سند ملی تئاتر و همچنین کیفیت برگزاری چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر صحبت کرد.

هوشنگ توکلی درباره تدوین سند ملی تئاتر ایران گفت: «در سند ملی تئاتر، مسائل و مشکلات تئاتر که مانع پیشرفت منطقی فعالیت‌های تئاتری می‌شوند خیلی دقیق بررسی شده است. این روند به‌آرامی ولی با دقت در حال پیگیری است. امیدوارم پس از وضع سند ملی تئاتر بسیاری از مشکلات تئاتر حل شود. ما حدود ۲۰۰ هزار هنرمند فارغ‌التحصیل در عرصه تئاتر دادیم. در تئاتر بودجه بسیار کمی داریم درصورتی‌که مراجعه‌کنندگان به حوزه تئاتر بسیار بیشتر از حوزه سینماست. این یک ضعف ساختاری است.»

او ادامه داد: «وقتی معاونت امور سینمایی در دوره معاونت آقای جواد شمقدری تبدیل به سازمان سینمایی شد، قدرت اجرایی و اقتصادی بیشتری دست پیدا کرد؛ اما در حوزه تئاتر در سطح یک اداره کل مسائل جاری تئاتر در کل کشور مدیریت می‌شود. در سند ملی تئاتر نیز این موضوع که چگونه ساختار تئاتر را تبدیل به یک سازمان پرقدرت با بودجه بیشتری تبدیل کنیم، بررسی شد و پیشنهاد دادیم تا به یک سازمان تبدیل شود. در سیستم تشکیلاتی کشور، نهادها بر اساس ارتباطاتی که دارند بودجه می‌گیرند مثلاً اگر یک اداره کل بودجه ۱۰ یا ۲۰ میلیاردی دارد، یک سازمان می‌تواند بودجه‌ای ۱۰۰۰ میلیاردی داشته باشد. قبل از اینکه سند آماده شود من این پیشنهاد را دادم و نظر معاونت هنری همین است که اداره‌کل هنرهای نمایشی به یک سازمان قدرتمند تبدیل شود. مظلومیت مدیریتی که در تئاتر وجود دارد نیز باید برطرف شود. وقتی یک مسئول در ارائه خدمات ناتوان است طبیعتاً نمی‌تواند نتیجه مطلوب را ارائه دهد. در سینما برعکس است و سینما قدرت مالی بیشتری دارد و در پی آن مدیریت بهتری دارد.»

 این بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در مورد روند برگزاری جشنواره فجر هم توضیح داد: «امسال به‌طورکلی سیاست‌های اجرایی جشنواره فجر درباره تئاتر تغییر کرده بود و گروه‌ها و نهادهای بیشتری در آن شرکت داشتند. بخش دانشجویی و بخش تجلی اراده ملی خیلی خوب بود. جشنواره به‌خوبی برگزار شد و من از جشنواره امسال خیلی راضی بودم؛ اما درباره بخش سینمایی این نکته را باید در نظر گرفت که بخش سینمایی جشنواره فجر نباید با گذشته مقایسه شود چون سیاست مدیریت سازمان سینمایی کشور و نیروهایی که در آن کار می‌کنند در تغییر دیدگاه‌ها و اجرای کارها بوده است.»




مطالب مرتبط

محمود سالاری در نمایشگاه رسانه‌های ایران:

در مضیقه‌های اقتصادی، هنر حذف می‌شود
محمود سالاری در نمایشگاه رسانه‌های ایران:

در مضیقه‌های اقتصادی، هنر حذف می‌شود

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است در مشکلات و مضیقه‌های اقتصادی، هنر و آثار هنری اولین حذفیات از سبد خانواده‌ها هستند و باید نمایندگان دوره جدید مجلس به حمایت از هنر توجه ویژه داشته باشند.

|

به مناسبت برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای مطرح شد

هوشنگ توکلی: مدیران دولتی استان‌ها، نیاز به شناختِ اهمیت تئاتر دارند
به مناسبت برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای مطرح شد

هوشنگ توکلی: مدیران دولتی استان‌ها، نیاز به شناختِ اهمیت تئاتر دارند

هوشنگ توکلی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت، با بیان اینکه توانایی و عملکرد هنرمندان شهرستانی با برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای به نمایش گذاشته می‌شود، می‌گوید اهمیت توجه به تئاتر، نیازمند آموزش به مدیران دولتی و نهادهای عمومی در استان‌های کشور است. 

|

گفت‌وگو با داور جشنواره تئاتر استان مازندران

هوشنگ توکلی: پیشرفت هنرمندان و حمایت مدیران، یک معادله دوطرفه است
گفت‌وگو با داور جشنواره تئاتر استان مازندران

هوشنگ توکلی: پیشرفت هنرمندان و حمایت مدیران، یک معادله دوطرفه است

هوشنگ توکلی هنرمند پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران که یکی از داوران سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران بود، از پیشرفت هنرمندان جوان تئاتر استان می‌گوید و معتقد است این پیشرفت در بعد کیفی آن باید با حمایت مسئولین و مدیران فرهنگی در سال‌های آینده ادامه یابد.

|

در دیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد

تاکید بر نگارش سند ملی حکمرانی هنرهای نمایشی توسط هنرمندان تئاتر
در دیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد

تاکید بر نگارش سند ملی حکمرانی هنرهای نمایشی توسط هنرمندان تئاتر

در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان تئاتر با حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم تأسیس و راه‌اندازی سازمان هنرهای نمایشی و نگارش سند ملی حکمرانی هنرهای نمایشی برای بیان دغدغه هنرمندان تئاتر در زمینه‌های مختلف تأکید شد.

|

نظرات کاربران