در حال بارگذاری ...
مرتضی کوهی اعلام کرد

«پس از»؛ نمایش برتر جشنواره هم آغاز به تئاتر شهر می‌آید

مرتضی کوهی نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» گفت بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره هم آغاز و مجموعه تئاتر شهر که قرار بود کارهای منتخب جشنواره اجرای عموم داشته باشند، مراحل هماهنگی و بازبینی برای اجرای نمایش «پس از» در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر را پشت سر گذاشتیم و مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده از ۲۳ فروردین در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرای عمومی این نمایش را خواهیم داشت.

به گزارش ایران‌تئاتر، نمایش «پس از» به کارگردانی مرتضی کوهی که برنده جایزه اول بازیگری، نویسندگی، کارگردانی و بهترین نمایش جشنواره هم‌آغاز شده بود از فروردین 1403 در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

مرتضی کوهی نویسنده و کارگردان این نمایش گفت: «بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره هم‌آغاز و مجموعه تئاتر شهر که قرار بود کارهای منتخب جشنواره اجرای عموم داشته باشند، مراحل هماهنگی و بازبینی برای اجرای نمایش «پس از» در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر را پشت سر گذاشتیم و مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده از 23 فروردین در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرای عمومی این نمایش را خواهیم داشت.»

او با اشاره به اینکه نمایش «پس از» کار منتخب جشنواره هم‌آغاز بوده و در اولویت اجرا قرار داشت، گفت: «این روزها مشغول تمرین و آماده‌سازی بخش‌های فنی کار هستیم.»

کوهی در پاسخ به این سؤال که آیا برای اجرای عمومی تغییرات خاصی به نسبت اجرای جشنواره خواهید داشت، گفت: «برای اجرای عمومی تغییرات خیلی کمی نسبت به ورژن جشنواره اعمال کردیم اما در بخش موسیقی، دکور و لباس قرار است که تغییراتی در جهت بهبود کار و کیفیت ارائه اعمال شود.»

این بازیگر و کارگردان تئاتر که جایزه اول نمایشنامه‌نویسی جشنواره هم‌آغاز را برای این متن دریافت کرده، دراین‌باره توضیح داد: «نمایشنامه به شکل کارگاهی و با اتودهای تمرینی نوشته شد. دوستانی ما را در این زمینه کمک کردند. ایده اولیه نمایش شاید نیم‌خط بیشتر نبود. ما روی آن اتودهای مختلف زدیم، تغییر دادیم، تعدیل کردیم و توأمان نگارش اتفاق می‌افتاد.»

او مدت‌زمان نگارش متن را حدود سه ماه عنوان کرده و افزود: «در این مسیر با چالش‌های عجیبی مواجه بودیم. بازیگرانی که می‌آمدند و در اصل با فرایند کارگاهی آشنا نبودند و جمع ما را ترک می‌کردند، بازیگرانی که حوصله‌شان نمی‌کشید، دوستان نویسنده‌ای که کمک خیلی زیادی به ما نکردند یا نخواستند و... یادم است روزهایی از تمرین رسید که تیم ده‌نفره اتود و نگارش در فرایند کارگاهی، با خودم به سه نفر رسید. آن روز گفتم ما تنها بازمانده‌هایی هستیم از تیمی که ابتدا تشکیل‌ شده بود و الآن باید بیشتر از قبل انرژی بگذاریم؛ و الحق والانصاف همین سه نفر کار را پیش بردیم. چالش‌های عجیبی بود. تنها ماندن‌ها، فشارهای عصبی، مخصوصا چالش‌های تحقیقی‌مان، چون موضوع درام روان‌شناختی است، مجبور بودیم مدام مطالعه کنیم، تحقیق کنیم، از فضای مجازی تا کتابخانه‌ها و مقالات و مصاحبه‌ها و تحقیقات میدانی داشته باشیم. امروز خوشحالم که آن تلاش‌ها به ثمر می‌نشیند.»

نمایش «پس از» با تهیه‌کنندگی امیرموسی کاظمی و بازی مهران مرادی، پیمان محسنی و شیدا پهلوان برای اجرای عمومی آماده می‌شود. دستیار کارگردانی این اثر را علیرضا زیوری بر عهده دارد.

این نمایش جایزه دوم طراحی صحنه، کاندیدای بازیگری زن، جایزه اول و سوم بازیگری مرد برای هر دو بازیگر مرد نمایش، جایزه اول نمایشنامه، جایزه اول کارگردانی و جایزه بهترین اثر از اولین دوره جشنواره تئاتر هم‌آغاز مجموعه تئاتر شهر را کسب کرده است.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر  همان کشتی نجات‌دهنده است
گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده است

مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» با بیان اینکه در این اثر به جنبه رهایی‌بخش و نجات‌دهنده هنر تاکید دارد، گفت جایی که فضا متلاطم است، جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده و همان ریسمان محکمی است که می‌توان به آن متوسل شد.

|

در گفت‌وگو با معاون امور هنری مطرح شد

تلاش برای تولید آثار فاخر در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی و هنر «تحول هنر»
در گفت‌وگو با معاون امور هنری مطرح شد

تلاش برای تولید آثار فاخر در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی و هنر «تحول هنر»

محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید حقیقتاً تلاش‌مان این است برای سال بعد بتوانیم چند کار فاخر و آبرومند را تولید کنیم تا برای تاریخ هنر این مملکت بماند.

|

آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند
آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 7 اردیبهشت‌ ۱۴۰3 اعلام شد. طبق آمار منتشر شده از اداره کل هنرهای نمایشی، در تالار هنر، نمایش‌های «انگشتر اسرارآمیز»، «آکادمی پرندگان» و نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» بیش از 100 میلیون تومان ...

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

نظرات کاربران