در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

نمایندگان مجلس باید برای توسعه تئاتر ردیف بودجه‌هایی را مشخص کنند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به پیگیری سند تحول تئاتر می‌گوید انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیش‌رو داریم و نمایندگان مردم در مجلس باید برای توسعه فرهنگ و تئاتر ردیف بودجه‌هایی را مشخص کنند. باید تمام دستگاه‌ها بیایند و کمک کنند تا افزایش بودجه در تئاتر داشته‌ باشیم.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روزنامه جوان، کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی پس از بسته شدن پرونده چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر فرصت بیشتری برای صحبت با رسانه‌ها پیدا کرده و درباره اقتصاد تئاتر و پیگیری سند تحول تئاتر در شورای عالی هنر توضیحاتی را ارائه کرد.

نظری با اشاره به اینکه باید در حوزه تئاتر سرمایه‌گذاری کنیم و برای اقتصاد تئاتر برنامه داشته‌ باشیم و به هنرمندان پیشکسوت و درجه‌یک تئاتر توجه کنیم، می‌گوید: «من زمانی با ۲۰۰ میلیون تومان یک نمایش را روی صحنه می‌بردم، ولی الان باید میلیاردی جهت اجرای یک نمایش هزینه کرد. الان یک بازیگر فقط دستمزد ۲۰۰ میلیون تومانی می‌گیرد تا در یک نمایش بازی کند. الان دستمزد‌ها حرف اول را می‌زنند و تولید تئاتر خیلی سخت شده است.»

مدیرکل هنر‌های نمایشی در ادامه بیان می‌گوید: «ما گروه‌های حرفه‌ای خوبی در تهران و شهر‌های دیگر داریم که فعالیت می‌کنند. وقتی در تبریز نمایشی ۶ میلیارد تومان فروش می‌کند، یعنی مردم تئاتر را دوست دارند. در تهران و شهر‌های دیگر نمایش‌هایی روی صحنه رفته‌اند که فروش خوبی داشته‌اند. در تئاتر شهر نمایش‌هایی داشته‌ایم که سه، چهار میلیارد تومان فروش داشته‌اند. تئاتر اقتصاد خودش را دارد که نشان‌دهنده استقبال و کیفیت بالای نمایش‌هاست.»

کاظم نظری در پایان با اشاره به پیگیری سند تحول تئاتر در شورای عالی هنر توضیح می‌دهد: «اگر این سند مصوب شود، دستگاه‌های مختلف پای‌کار می‌آیند. الان انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیش‌رو داریم و نمایندگان مردم در مجلس باید برای توسعه فرهنگ ردیف بودجه‌هایی را مشخص کنند. باید تمام دستگاه‌ها بیایند و کمک کنند تا افزایش بودجه در تئاتر داشته‌ باشیم. افزایش بودجه درمانش موقتی است، وقتی جمعیت هنری کشور بیش از ۵۰هزار نفر است، این جمعیت کمک و حمایت می‌خواهد. تشکیلات اداره کل باید رشد کند و تبدیل به سازمان و نهاد شود. در سند تحول این موضوع وجود دارد و اگر مصوب شود، دولت باید به این موضوع کمک کند. اداره کل هنر‌های نمایشی برای تئاتر ایران کوچک است، ازاین‌رو تئاتر نیازمند شکل‌گیری سازمان تئاتر است. ضمن اینکه طرح راه‌اندازی بنیاد تئاتر ملی ایرآن‌ همزمان با سند تحول تئاتر در جلسه شورای عمومی هنر ارائه‌ شده و در صورت تصویب، این بنیاد در تماشاخانه سنگلج مستقر خواهد شد.»




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری

کاظم نظری با اشاره به عملکرد مثبت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و نبود نگاه شخصی و سلیقه‌ای در بررسی آثار، از پای کار بودن همه مدیران تئاتری سخن گفت.

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

مراسم یادبود زنده‌یاد «مجید فروغی» برگزار شد

مراسم یادبود زنده‌یاد «مجید فروغی» برگزار شد

مراسم یادبود مجید فروغی، فعال رسانه‌ای و مدیرروابط عمومی روز گذشته با حضور خانواده، جمعی از هنرمندان، بازیگران، مدیران و کارکنان معاونت امورهنری، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، اداره کل هنرهای تجسمی، دفتر موسیقی، بنیاد رودکی، دفتر آموزش، سازمان ...

|

مدیرکل هنرهای نمایشی از  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت پیام پر از مهر و محبت تان برای خانواده نجیب و ارزشمند تئاتر نه تنها ایجاد انگیزه دوچندان و مضاعف در آغاز سال جدید شد بلکه مهر تایید آن شورا به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هدایت امور فرهنگی در ...

|

رییس جمهور در نشستی صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر:

توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی برای کشور است
رییس جمهور در نشستی صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر:

توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی برای کشور است

رئیس جمهور توانمندی فرهنگی را همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر مهم اقتدارآفرینی برای کشور دانست و گفت: تلاش جوانان کشور برای پیشرفت‌های فناورانه نیز همچون افتخارآفرینی‌های دوران دفاع مقدس قابلیت بالایی برای به تصویر کشیده شدن دارند.

|

نظرات کاربران