در حال بارگذاری ...
کاظم نظری در اختتامیه رپرتوار «تئاتر کاربردی» مطرح کرد

با وجود سالن‌های خوب، شاهین‌شهر می‌تواند به دنیا معرفی شود

آیین اختتامیه نخستین رپرتوار استانی «تئاتر کاربردی» شاهین‌شهر در تالار شیخ‌ بهایی این شهر و با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و فعالان عرصه تئاتر برگزار شد. کاظم نظری در این مراسم گفت خیلی خوشحالم که سالن تئاتری را در شاهین‌شهر دیدم که حتی در تهران هم مانند آن وجود ندارد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، آیین اختتامیه نخستین رپرتوار استانی «تئاتر کاربردی» شاهین‌شهر و با حضور کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، اسرافیل فرج‌اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی)، قطب‌الدین صادقی (هنرمند پیشکسوت و مدرس تئاتر)، همچنین هنرمندان و مدیران استانی، روز شنبه 19 اسفند، در تالار شیخ‌بهایی شاهین‌شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مریم معلایی، دبیر نخستین رپرتوار استانی تئاتر کاربردی شاهین‌شهر گفت: «برآیند برگزاری این رپرتوار به ایده همایش تئاتر کوتاه خانواده در سال ۱۳۹۷ برمی‌گردد؛ همایشی برای تعامل و ارتباط هرچه بیشتر اعضای خانواده با هنر تئاتر؛ این همایش، چهار دوره در شاهین‌شهر برگزار شد و در سال پنجم با عنوان «همایش تئاتر آیینه» به‌صورت فصلی در بخش‌های تئاتر و صحنه‌ای به کار خود ادامه داد. در ادامه و پس از بررسی نکات قوت و ضعف و بهره‌مندی از دستاورد دوره‌های گذشته، ضمن تشکیل دبیرخانه «نخستین رپرتوار استانی تئاتر کاربردی شاهین‌شهر» قرار شد به اشکال نوین اجرایی و تئاتر علمی و هنری بپردازد.»

معلایی همچنین توضیح داد: «در تاریخ هشتم آذر ۱۴۰۲ با ارسال فراخوان، از گروه‌های نمایشی استان برای شرکت در جشنواره، دعوت به عمل آمد. تعداد ۲۵ طرح و ایده نمایشی از شهرستان‌های اصفهان، اردستان، خمینی‌شهر، فلاورجان و شاهین‌شهر به دبیرخانه ارسال شد. در تاریخ 7 و 8 اسفند آثار رسیده مورد بازبینی قرار گرفت و درنهایت تعداد ۸ اثر نمایشی توسط هیئت‌داوران به مرحله نهایی معرفی و این رویداد فرهنگی و هنری از تاریخ 13 تا 16 اسفند برگزار شد.»

در این آیین، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: «خیلی خوشحالم که سالن تئاتری را در شاهین‌شهر دیدم که حتی در تهران هم مانند آن وجود ندارد. یکی از عوامل معرفی کشور فرانسه، «جشنواره فیلم کن» است و من امیدوارم همین اتفاق برای شهر شاهین‌شهر هم بیفتد و با این جشنواره، به جهانیان معرفی شود.»

او سپس ادامه داد: «این شهر، هنرمندان زیاد و نجیبی دارد و مزین به وجود فرهیختگان و پیشکسوتان هنر است. امیدوارم با کمک مسئولان و هنرمندان، در سالن‌های این ‌شهر که امکانات خیلی خوبی هم دارد؛ اجراهای بی‌نظیری ببینیم.»

نظری در ادامه به لزوم آرامش برای خلق یک اثر هنری اشاره کرد و گفت: «شاهین‌شهر، شهری زیبا، خوش آب‌وهوا و آرام است و برای هنرمند که در خلق هنری، هم راحتی فکر و هم آرامش نیاز دارد، شهر مناسب و جذابی است. ما درحد توان، کنار هنرمندان خوب این شهر هستیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.»

در پایان مراسم «اختتامیه نخستین رپرتوار استانی تئاتر کاربردی شاهین‌شهر» که با حضور قطب‌الدین صادقی؛ پیشکسوت هنر نمایش، سینما و تلویزیون، کاظم نظری؛ مدیرکل هنرهای نمایشی، اسرافیل فرج‌اللهی؛ مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی و همچنین فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، امام‌جمعه، شهردار، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و اعضای شورای اسلامی شاهین‌شهر و جمعی از هنرمندان نمایش این شهر برگزار شد، از نویسندگان، کارگردانان و بازیگران نمایش‌های اجراشده و همچنین اعضای ستاد اجرایی دبیرخانه این جشنواره تقدیر شد.




مطالب مرتبط

همکاری متقابل اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد
همکاری متقابل اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد

مدیرکل هنرهای نمایشی و معاون امور هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، به‌منظور همکاری متقابل، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

|

آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند
آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 7 اردیبهشت‌ ۱۴۰3 اعلام شد. طبق آمار منتشر شده از اداره کل هنرهای نمایشی، در تالار هنر، نمایش‌های «انگشتر اسرارآمیز»، «آکادمی پرندگان» و نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» بیش از 100 میلیون تومان ...

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» که به ماجرای بمب‌گذاری عاشورای 73 در حرم مطهر امام رضا(ع) می‌پردازد، در روزهای ابتدایی اردیبهشت، میزبان مخاطبان زنجانی شد و در ادامه در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های این شهر هم اجرا خواهد شد.

|

نظرات کاربران