در حال بارگذاری ...

صادق آهنگران به تماشای «دویست و هشتادمین شب سال» نشست

صادق آهنگران، مداح سرشناس کشورمان در هشت سال دفاع مقدس، در آخرین شب از اجرای نمایش «دویست و هشتادمین شب سال» به نویسندگی و کارگردانی مرجان پورغلامحسین، به تماشای این اثر نشست.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «دویست و هشتادمین شب سال» به نویسندگی و کارگردانی مرجان پورغلامحسین، شامگاه جمعه بیست‌وپنجم اسفند در آخرین شب اجرا، میزبان صادق آهنگران، مداح سرشناس کشورمان بود.

«دویست‌وهشتادمین شب سال» روایتی از 12حماسه‌آفرینی شهدای غواص در عملیات کربلای چهار بود که با تکنیک میکروتئاتر روی صحنه رفت.

آهنگران پس از تماشای این نمایش ضمن گرامیداشت یادوخاطره تمامی شهدای عملیات کربلای چهار گفت: «نمایش «دویست و هشتادمین شب سال» سختی‌ها و شرایطی که در عملیات کربلای چهار وجود داشت را خیلی خوب به تصویر کشیده بود.»

او ادامه داد: «نامه‌هایی که راوی و بازیگر نقش مائده می‌خواند، من را به سال‌های جنگ و خاطرات آن دوره برد.»

آهنگران افزود: «میکروتئاتر تکنیک بسیار جذابی بود که گمان نمی‌کردم بتوان با این تکنیک در این عرصه فعالیت کرد و خوشحالم که هنوز هنرمندان این مرزوبوم در زمینه دفاع مقدس و شهدای هشت سال جنگ تحمیلیبه تولید آثار نمایشی می‌پردازند.»

«دویست و هشتادمین شب سال» به نویسندگی و کارگردانی مرجان پورغلامحسین که از 20 بهمن در تالار سایه روی صحنه رفت، شب گذشته 25 اسفند به کار خود پایان داد.




مطالب مرتبط

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر  همان کشتی نجات‌دهنده است
گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده است

مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» با بیان اینکه در این اثر به جنبه رهایی‌بخش و نجات‌دهنده هنر تاکید دارد، گفت جایی که فضا متلاطم است، جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده و همان ریسمان محکمی است که می‌توان به آن متوسل شد.

|

آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت
آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 17 فروردین‌ ١۴٠٣ اعلام شد. طبق این گزارش نمایش «هوش پشه‌ای» به کارگردانی سامان کرمی و بازی هوتن شکیبا با 24 اجرا به فروشی 130 میلیون تومانی دست پیدا کرد.

|

نظرات کاربران