در حال بارگذاری ...

بیانیه سازمان بسیج هنرمندان به مناسبت روز قدس

سازمان بسیج هنرمندان، در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و حمله به کنسولگری ایران در دمشق سوریه، از همه مردم درخواست کرد در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

به گزارش ایران‌ تئاتر، سازمان بسیج هنرمندان، به مناسبت روز قدس که هم‌زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رضمان برگزار می‌شود، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
بدون تردید کشتار بی‌رحمانه و ددمنشانه رژیم کودک‌کش و سفاک صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌پناه غزه نمونه‌ای از نسل‌کشی‌های بی‌نظیر تاریخ بشریت است.
آیا ندای هل من ناصر ینصرنی زنان و کودکان در خون غلتیده را در پیکره‌ زخمی جهان اسلام نمی‌شنویم؟
حکام عاری از شرف و انسانیت عرب منطقه که در اوج دیاثت سیاسی خفه‌خون گرفته و در پشت پرده با دشمنان خدا و قرآن و بشریت مماشات می‌کنند؛ باید پاسخگوی سکوت ننگین خود به جامعه‌ جهانی باشند.
آیا سزاست که نه تنها کشورهای مسلمان، بلکه جهان در برابر این فجایع خاموشی پیش بگیرند؟ رسالت هنرمندان، نخبگان، فرهیختگان و روشنفکران در این برهه از زمان بسیار سنگین و حیاتی است.
امروز در سایه سکوت مرگبار و نفرت‌انگیز حکام عرب منطقه و سازمان‌های به ظاهر حقوق بشری بین‌المللی، خدای بزرگ را شاکریم که شاهد خروش ملت‌های آزادی‌خواه در اقصی نقاط عالم برای حمایت از ملت مقاوم و مظلوم فلسطین هستیم و نقشه‌ شوم دشمنان اسلام و آرمان‌های فلسطین در محو این ملت و سرزمین مقدس‌شان را نقش بر آب می‌بینیم. ملتی که فرزندان آن‌ها در حماس با عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی شکست غیرقابل جبرانی بر پیکره‌ رژیم جعلی جنایتکار و سفاک صهیونیستی وارد کردند.
روز جهانی قدس که میراث گران‌بهای معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران است، یادآور دردها و رنج‌های این مردم ستمدیده و نشانه‌ پشتیبانی همه‌ مسلمانان و دیگر انسان‌های آزادی‌خواهی است که در انتظار نابودی و درهم شکستن هیمنه‌ پوشالی این خانه‌ عنکبوتی هستند.
هنرمندان بسیجی کشور به عنوان بخشی از خانواده‌ بزرگ ملت ایران، همچون سال‌های گذشته ضمن حمایت قاطع از مقاومت مردم ستمدیده و سرافراز فلسطین از همه‌ مردم روزه‌دار و انقلابی ایران دعوت می‌کنند در کنار سایر عدالت‌خواهان جهان با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، انزجار خود را از قتل عام مردم بی‌دفاع و بی‌پناه غزه به‌ویژه زنان مظلوم و کودکان معصوم، اعلام و پایان این ددمنشی‌ها و حمله ناجوانمردانه و مغایر با قوانین بین‌المللی به اماکن دیپلماتیک و به شهادت رساندن مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان و قهرمانان جبهه‌ مقاومت را از جامعه‌ جهانی مطالبه کنند.
وَ سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوٓا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ»




مطالب مرتبط

حسن رونده پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین» مطرح کرد

حضور آثار باکیفیت استانی در تهران تأثیرگذار است
حسن رونده پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین» مطرح کرد

حضور آثار باکیفیت استانی در تهران تأثیرگذار است

حسن رونده، مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین»، سیاست‌های وزیر و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی را مبنی بر حمایت ویژه از تئاتر استان‌ها اعلام کرد و بر این باور است که حضور آثار نمایشی ...

|

مدیر عمارت نوفل‌لوشاتو:

15هزار مخاطب‌ به تماشای «فین جین» نشستند
مدیر عمارت نوفل‌لوشاتو:

15هزار مخاطب‌ به تماشای «فین جین» نشستند

داوود نامور، مدیر عمارت نوفل‌لوشاتو گفت نمایش «فین جین» به کارگردانی محمود موسوی تاکنون میزبان بیش از ۱۵ هزار مخاطب بوده است و این عمارت از اجرای نمایش‌هایی با متون ایرانی استقبال می‌کند.

|

گیج شدن اکبر زنجان‌پور در شبی که از او تجلیل شد

گیج شدن اکبر زنجان‌پور در شبی که از او تجلیل شد

اکبر زنجان‌پور، در مراسم نکوداشت خود که با حضور جمع پرشماری از مخاطبان در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برپا شد، از مسئولیت سنگین و دشوار کارگردانان، بازیگران و دیگر فعالان عرصه تئاتر گفت.

|

نظرات کاربران