در حال بارگذاری ...

داوران بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی جشنواره تئاتر ایثار معرفی شدند

نصرالله قادری، حسین مسافرآستانه، سیدسیامک اسدزاده، محمود فرهنگ، سعید نجفیان و مرتضی اسدی‌مرام به‌عنوان داوران بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند.

به گزارش ایران تئاتر، هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار که با دبیری محمد کرم‌اللهی در ۲ بخش‌ صحنه‌ای و خیابانی از ۲۵ اردیبهشت در شهر گرگان برگزار می‌شود، داوران ۲ بخش رقابتی خود را معرفی کرد.

در بخش صحنه‌ای جشنواره هشتم، نصرالله قادری، حسین مسافرآستانه و سیدسیامک اسدزاده داوری آثار حاضر در این بخش را بر عهده دارند.

در بخش خیابانی جشنواره نیز محمود فرهنگ، سعید نجفیان و مرتضی اسدی‌مرام هیئت داوران این بخش را تشکیل داده‌اند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به مدت ۴ روز در تالار فخرالدین اسعدگرگانی شهر گرگان برگزار می‌شود.

دیدار عوامل اجرایی جشنواره ملی تئاتر ایثار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان

همچنین جمال اسدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و جمعی از عوامل اجرایی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به دیدار آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان رفتند.

در این دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گزارشی از روند فعالیت‌ها و برنامه‌های این جشنواره ارائه کرد.

در ادامه، آیت‌الله نورمفیدی ضمن قدردانی از تلاش عوامل اجرایی این جشنواره برای بسط و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت، طی سخنانی گفت: «هنر و هنرمند تاثیر به‌سزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند و نباید از تأثیر هنرمندان در بخش‌های مختلف از جمله سینما، تلویزیون و تئاتر در ترویج این فرهنگ غافل بود.»

او لازمه تحقق انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جدید و آینده را همت و عزم جدی همگان به‌ویژه هنرمندان برشمرد و گفت: «با توجه به اینکه فرهنگ مقاومت و ایثار یکی از اصول و ریشه‌های انقلاب اسلامی است؛ باید با بهره‌گیری از ظرفیت هنر، آن را در سطح جامعه توسعه و گسترش داد.»

نورمفیدی افزود: «چنانچه هنر تئاتر و مسائلی از این دست در مسیر اسلام و انقلاب قرار گیرند، تاثیر زیادی در پیشبرد اهداف نظام خواهند داشت.»

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و به همت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان، با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

«جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)، شهدای امنیت، سبک زندگی ایثارگرانه و ایثار اجتماعی در دوران معاصر»، «جلوه‌های ایثار و ازخودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر» و «جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به‌خصوص تاریخ معاصر انقلاب» از مهم‌‍ترین موضوعات این دوره از جشنواره است.