در حال بارگذاری ...
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ظرفیت هنر برای معرفی کتاب و ترویج مطالعه بی‌بدیل است

محمود سالاری، با حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت ظرفیت هنر برای معرفی کتاب و افزایش سرانه مطالعه در کشور بی‌بدیل است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، محمود سالاری (معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد. 

سالاری در ارزیابی خود از برپایی این نمایشگاه گفت: «نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنان با شکوه و سرشار از انرژی و طراوت است. استقبال عموم مردم و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر در نمایشگاه مشهود است که نشان‌دهنده حیات کتاب در عصر تکنولوژی و فناوری است.»

او کتاب را پشتوانه فعالیت‌های عمیق هنری دانست و افزود: «هرگاه ارتباط هنرمند با کتاب عمیق باشد، هنر فاخر و عمیق خلق می‌شود؛ گواه این مسئله هنرمندان برجسته‌ای هستند که هنر آن‌ها در طول تاریخ ماندگار بوده است و در دوران معاصر نیز تعداد زیادی از این هنرمندان وجود دارند.»

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌های هنری نمایشگاه کتاب می‌تواند بیشتر شود، گفت: «چنین ظرفیتی وجود دارد اما تجربه سال‌های قبل نشان داده برنامه‌های جنبی توجه مردم و مخاطب حوزه کتاب را تحت شعاع قرار می‌دهد، یعنی اگر تئاتر و موسیقی در نمایشگاه اجرا می‌شد، جمعیت حاضر در نمایشگاه را در نقطه‌ای پایبند می‌کرد و توجه از کتاب دور می‌شد که به نفع کتاب و ناشران نیست، لذا امسال به‌خاطر جلوگیری از این اتفاقات، کمتر به این مسائل پرداخته شده است.»

سالاری ادامه داد: «ظرفیت هنر برای معرفی کتاب بی‌بدیل است و امکان پرداختن به کتاب از دریچه هنر وجود دارد و حتما می‌توان با تدارک برنامه‌های جنبی در حوزه‌های مختلف تئاتر، موسیقی و تجسمی برای جلب توجه به کتابخوانی استفاده کرد اما برگزاری این اتفاقات در نمایشگاه کتاب پیشنهاد نمی‌شود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.


در گفت‌وگو با معاون امور هنری مطرح شد

تلاش برای تولید آثار فاخر در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی و هنر «تحول هنر»
در گفت‌وگو با معاون امور هنری مطرح شد

تلاش برای تولید آثار فاخر در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی و هنر «تحول هنر»

محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید حقیقتاً تلاش‌مان این است برای سال بعد بتوانیم چند کار فاخر و آبرومند را تولید کنیم تا برای تاریخ هنر این مملکت بماند.

|

امشب «چاپلین» پا به صحنه می‌گذارد

امشب «چاپلین» پا به صحنه می‌گذارد

نمایش «چاپلین» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهران رنج‌بر که پرتره‌ای از زندگی «چارلی چاپلین» بازیگر مطرح سینمای صامت جهان است، در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

|

المیرا پارسا مترجم زبان اشاره تئاتر مطرح کرد:

دوشنبه‌های تالار هنر کمک مهمی به کودکان ناشنوا است
المیرا پارسا مترجم زبان اشاره تئاتر مطرح کرد:

دوشنبه‌های تالار هنر کمک مهمی به کودکان ناشنوا است

المیرا پارسا بازیگر تئاتر و مترجم زبان اشاره گفت وظیفه مسئولین فراهم کردن امکانات بیشتر برای ترجمه همزمان نمایش‌های کودک و نوجوان به زبان اشاره برای کمک به درک بهتر نمایش از سوی مخاطبان ناشنوا است که تالار هنر قدم مهم و ویژه‌ای را برداشته است. امیدواریم اداره کل هنرهای ...

|